Урок з літературного читання.Без труда нема плода. Сучасні ігри-казки. З народного «Казка про діда, бабу, онучку, Жучку і котика»

Про матеріал
Тема: Без труда нема плода. Сучасні ігри-казки. З народного «Казка про діда, бабу, онучку, Жучку і котика». Мета: Розвивати знання учнів про українські народні казки, активувати читацьку пам’ять, навчити слухати, відтворювати прочитане; розвивати пам’ять , увагу, спостережливість, монологічне мовлення; виховувати любов до усної народної творчості, бажання самостійно і наполегливо вчитися. Обладнання: картки з реченнями для групової роботи; картки для роботи в парах; сигнальні картки для читання скоромовки; презентація. Тип урок: Урок розвитку компетентностей.
Перегляд файлу

Тема: Без труда нема плода. Сучасні ігри-казки. З народного «Казка про діда, бабу, онучку, Жучку і котика».

 

Мета: Розвивати знання учнів про українські народні казки, активувати читацьку пам’ять, навчити слухати, відтворювати прочитане; розвивати пам’ять , увагу, спостережливість, монологічне мовлення; виховувати любов до усної народної творчості, бажання самостійно і наполегливо вчитися.

 

Обладнання: картки з реченнями для групової роботи; картки для роботи в парах; сигнальні картки для читання скоромовки; презентація.

 

Тип урок: Урок розвитку компетентностей.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Добрий день! В добрий час!

 Рада, діти, бачить вас!

 Ви почули всі дзвінок?

 Він покликав на урок!

 Кожен з вас приготувався –

 На перерві постарався.

 Зараз сядуть всі дівчатка,

 А за ними і хлоп’ятка.

 

ІІ. Мовна розминка.

  1. Промовляння чистомовки. (Слайд 1)

– Подивіться уважно на екран. Перед вашими очима чистомовка. Давайте всі разом прочитаємо її і при цьому будемо чітко вимовляти всі звуки.

Ло – ло – ло – сонечко зійшло.

Рі – рі – рі – тепло на дворі.

Ись – ись – ись – в школі гарно вчись.

 

  1. Доповнення чистомовки.

– Наступне завдання: останні слова чистомовки втекли зі свого місця. Давайте поставимо їх на свої місця.

Ча – ча – ча – звірі граються в … . (м’ячу)

Ці – ці – ці – нападаючі … . (м’яча)

Чу – чу – чу – вовк ударив по … . (вівця)

Ця – ця – ця – судить гру у них … . (зайці)

 

  1. Читання скоромовки. (Слайд 2)

– А тепер вивчимо з вами скоромовку. Спочатку читаємо повільно, потім нормальним темпом і на кінець швидким. Будьте уважні, я показую вам сигнальні картки.

Миші в шафі шаруділи

Шість шарфів шерстяних з’їли.

Хоче влізти в шафу кішка –

Шурхотять у шафі мишки.

  1. Загадка.

У нашої бабусі

Сидить дід у кожусі.

Проти печі гріється,

Без водички миється. 

(Кіт)

– Сьогодні до нас на урок також завітав котик. І приніс нам багато цікавих завдань.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Інтерактивна гра «Мікрофон».

– Над яким розділом нашого підручника ми працюємо? (Світ моїх казок)

– Що таке казка? (Казка – невеликий за розміром твір, який розповідає про фантастичні події).

– Чим казка відрізняється від оповідання?

– Хто писав казки?

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Слово вчителя.

– Молодці! Ви добре володієте знаннями про казку! Сьогодні ми продовжимо читати з вами казки, будемо вчитися слухати і запам’ятовувати текст, який прочитали. А також будемо вчитися його розповідати для своїх друзів-однокласників.

 

  1. Проблемна ситуація. Робота в групах.

– Для того, щоб дізнатися хто буде героями нашої казки сьогодні нам потрібно об’єднатися в групи і виконати завдання, які написані у вас на картках.

І група

 тикКо – шнядома ринатва.

ІІ група

 бкаШу у гоньо стапухна, нькасіре, ковашов.

ІІІ група

 бакаСо – шнядома ринатва.

ІV група

 ніВ бленецьулю тейді.

V група

 бакаСо – вжнійспра гдру дейлю.

VІ група

 лиЖи у даді та биба басока каЖучка та тік Муртикло.

 

– Отже, про кого ми сьогодні читаємо казку? (Про котика Мурлотика та собачку Жучку).

 

V. Опрацювання казки «Казка про діда, бабу, онучку, Жучку і котика».

 1. Словникова робота (Слайди 3, 4, 5, 6, 7)

– Перед тим, як ви будете слухати казку давайте подивимось на екран. Котик Мурлотик приніс у ваш словничок нові слова. З цими словами ви зустрінетесь, коли будете читати казку. Можливо, їх значення не всім відоме. (Помело, лавка, стеля, дах, драбина).

– Прочитаємо слова, які заховалися від котика Мурлотика у нірку до мишки.

  Марушка   посадив

  Жучка   виросла

  Мурлотик   розібрав

  внучка   подав

– Що об’єднує слова першого стовпчика? А другого?

– Прочитайте імена. Клички тварин. Слова, які означають дію.

 

  1. Слухання казки.

– Я прочитаю вам казку, а ваше завдання – запам’ятати всіх її героїв.

– Хто автор казки?

 

  1. Самостійне читання казки.

– Прочитайте казку самостійно. Знайдіть слова значення яких вам невідоме. Подумайте, що у цій казці є фантастичним, казковим.

 

  1. Читання в парах.

– Прочитаємо казку ще раз парами і відшукаємо найдовше слово.

 

VІ. Фізкультхвилинка.

  Хмарка сонечко закрила,

  Слізки срібнії зронила.

  Ми ті слізки пошукаєм,

  У травичці позбираєм.

  Пострибаєм, як зайчата,

  Політаєм, як пташата,

  Потанцюємо ще трішки,

  Щоб спочили ручки, ніжки.

  Всі веселі? От чудово!

  А тепер до праці знову.

 

  1. Аналіз казки з елементами вибіркового читання.

– Знайдіть у казці і прочитайте хто жив з дідом і бабою.

– Де баба просила посадити яблуню?

– Прочитайте, якою виросла яблуня.

– Розкажіть, що робив дід щоб яблуні нічого не заважало рости.

– Що зробив дід, щоб зірвати яблука з яблуні?

– Знайдіть у казці і прочитайте, хто поліз на яблуню по яблучка.

 

  1. Гра «Дочитай до кінця».

Вчитель читає початок речення, а учні дочитують до кінця.

 

  1. Переказ казки з елементом творчості.

– Розкажи казку своєму другові, вставляючи в кінці його ім’я. Розпитай друга чи смачне було яблуко.

 

VІІ. Узагальнення знань.

  1. Робота з приказкою. (Слайд 8)

– Прочитайте, що таке приказка. (Приказка - стислий крилатий вислів, близький  до прислів'я, але без повчального значення)

– Відшукайте приказку у казці і прочитайте її.

– Прочитайте приказки і прислів’я і подумайте, яке з них влучно підходить до нашої казки. (Слайд 9)

 

  1. Робота в парах.

– У вас на партах лежать картки із наступним завданням. Прочитайте назви тварин на картках і розділіть їх на три групи: риби птахи та звірі. Пригадайте назви казок в яких ми зустрічаємось з такими героями-тваринами.

Картки: Лис, білка, горобець, кіт, вовк, орел, гуска, сом, миша, щука, собака, лев, сорока, окунь, соловей, кабан, ведмідь, змія, заєць, лящ, їжак, ворона.

 

  1. Творча робота. (Слайд 10)

– Дуже часто у казках звірят називають двома іменами. Наприклад, Котик-Мурлотик, Жабка-скрекотушка, Мишка-шкряботушка. Як ви думаєте, чому?

– А зараз уявіть, що ви казкарі, які пишуть казки для другокласників. Спробуйте подумати, які подвійні імена ви можете придумати для таких звірят:

Котик - …

Песик - …

Коник - …

Курочка - …

Коза - …

Гуска - …

Кабан - …

 

VІІІ. Релаксація. Кубик Блума.

– Яку казку ми сьогодні читали?

– Хто її автор?

– Чого вона нас навчає?

– Що цікавого ви дізналися на уроці?

– Що вам сподобалося і найбільше запам’яталося?

 

 

docx
Додано
30 січня 2023
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку