Урок з літературного читання "Краса і сила поетичного слова. Вдруге ліс цвіте осінніми квітками. Олександр Олесь «Ліс восени»

Про матеріал
Матеріал є розробкою уроку з літературного читання для 4 класу за підручником Оксани Вашуленко. Конспект розроблений так ,що в ньому поєднується інтеграція читання і мистецтва. Діти знайомляться з красою поетичного слова та красою пейзажа.
Перегляд файлу

4 клас

Літературне читання.

Тема: Краса і сила поетичного слова. Вдруге ліс цвіте осінніми квітками.   Олександр Олесь «Ліс восени»

Мета: ознайомити з новим розділом; удосконалю­вати навички виразного читання віршованих творів; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, знаходити порівняння, робити висновки з прочитаного; вчити розповідати про зображений пейзаж;  розвивати зв’язне мовлення учнів, образне мислення; виховувати любов до  рідної природи

Тип уроку: комбінований

Матеріал до уроку:  портрет О. Олеся;   презентація , ноутбук

 

Хід  уроку

І. Організація класу

1. Привітання

Ось дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо.

2. Вправа «Настрій»

- З яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи?

 

II. Мовленнєва розминка

Робота над скоромовкою

Край узлісся на осичці

Листя шелестіло.

Лисенятам і лисичці

Стежинку золотило.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Ознайомлення з розділом «Краса і сила поетичного слова».
  2. Що таке вірш?

(Вірш – поетичний твір, який відзначається особливим ритмом і римуванням рядків)

  1. Чим відрізняється мова вірша від мови оповідання?
  2. Доберіть рими до слів (на дошці):

( квіти – діти, радіти, самоцвіти… ; сніжинки – пушинки, пір їнки, краплинки; кішка - мишка, діжка…, пишається - всміхається, переливається, грається)

 

ІV.  Повідомлення теми і мети уроку

 - Отже, діти, тема нашого уроку сьогодні:

    Олександр Олесь «Ліс восени»

 

— Чому буде присвячений його вірш, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

  • Гостя до лісу прийшла —

Фарби з собою несла.

В неї роботи чимало —

Золотом ліс фарбувала,

Сонечко вниз опустила,

І павутинки пустила. (Осінь)

 

    Завдання нашого уроку: правильно, виразно читати, аналізувати зміст прочитаного , навчитися описувати пейзаж

 

    V. Засвоєння нових знань

1. Коротка розповідь  про О.Олеся

 

– Діти, коли читаєш вірші Олександра Олеся, відчуваєш, що поет звертається до кожного з нас: полюби ці трави, квіти, степи, пізнай усе живе!

Краса рідної природи  перелита у його віршах в мелодійне слово.

 

2.  Виразне читання вірша вчителем

— Чи сподобався вам вірш?

— Який настрій він у вас викликав?

3. Словникова робота

1) Довідкове бюро.

Шум — тут: те саме, що піна.

Вколо — навколо, навкруги.

2) Читання слів «луною» за вчителем.

Скошені, похило, тріпоче, осінніми, зайнялися, пройнялися, брехеньки, стрепенувся, неначе.

3. Гра «Бджілки»

Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

Знайдіть у тексті порівняння. Поміркуйте, навіщо поет використовує такий художній прийом і чому добирає саме такі порівняння.

VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Що автор говорить про лани і степи?

— Як поет передав полохливість зайця, обережність лиса?

— Яким ви уявляєте собі лиса? зайця?

— Голоси яких пташок почув автор у лісі?

— Що він говорить про спів шпака, скрекотання сороки?

2. Гра «Диктор телебачення»

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

  1. Гра «Знайдіть риму»

Лани — ... (восени);

похило — ... (мило);

золоте — ... (цвіте);

вами — ... (квітками);

квітки — ... (нагідки);

зайнялися — ... (пройнялися).

  1. Робота за ілюстрацією

— Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, які проілюстрував художник.

VІІ. Література в колі мистецтв

  1. Що таке пейзаж.
  2. Робота за картиною Тараса Приступи. Осіння стежина
  • Про що розповідає художник?
  • Щ в цьому пейзажі нагадує жовті нагідки? А макові квіти?
  1. Робота в групах .

Створення нарисів пейзажу до вірша «Ліс восени»

    4. Представлення робіт

 VIII. Підсумок уроку

         1. Бесіда

З яким віршем ми познайомились?

Хто є його автором? Яка тема вірша?

Яка головна думка вірша?

(любити рідну природу, захоплюватися її красою)

         2. Вправа «Мікрофон»

Продовжте одним  словом речення: 

Вірш «Ліс восени » в моєму серці викликає…

( радість, захоплення, мрії, любов, здивування, бажання малювати, співати, творити, писати вірші…)

     - Що вам найбільше сподобалося на уроці?

   ІХ. Самооцінювання  учнів

 -Діти, ви всі старанно працювали на уроці. Хочу відмітити найбільш активну роботу  таких учнів ….

- А тепер спробуйте оцінити самі свою роботу на уроці

Х. Домашнє завдання

            - виразно читати  вірш, за бажанням вивчити напам’ять

 

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
1426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку