5 клас
Тема уроку: Звичайні дроби.
Мета уроку:Закріпити поняття звичайного дробу, знаменника, чисельника. Формувати вміння і навички запису звичайних дробів, читання та застосування поняття звичайного дробу для розв’язування первинних задач на дроби. Виховувати інтерес до математики, історії математики. Показати безпосередній зв'язок математичних понять з оточуючим світом.
Обладнання: Моделі дробів, педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» (ППЗ), презентація Microsoft PowerPoint.
Хід уроку:
І. Мотивація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання.
Швидко вирішуються організаційні питання, щодо початку уроку. Вчитель повідомляє тему уроку, мету. Робляться відповідні записи на дошці і в зошиті
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ. Повторення матеріалу початкової школи. |
|
|
|
|
Вчитель повторює ще раз:
|
ІV. Закріплення поняття дробу. |
|
|
Після того як дроби прочитали, вчитель на вибір показує дріб і пропонує назвати чисельник або знаменник дробу. |
|
Розв’язання наступних завдань записують в зошит. № 918 розв’язують самостійно, з наступною перевіркою. |
|
№ 921
|
Вчитель: До речі, яка частина уроку вже пройшла? Чи встигнемо ми дізнатися на уроці ще щось цікаве?
|
Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» – версія 20, ПП «Контур плюс». Фрагмент 1 –урок 67 З історії виникнення дробів.
|
До речі про час: 1хв теж можна записати у вигляді дробу. 1хв = год.
|
|
Робота на дошці: №1 Виразити
1см = 5см = 24см = 1дм = 7дм = 1мм =
|
До дошки викликають 2 учнів, які за допомогою вчителя і класу заповнюють відповідями колонки прикладів.
1хв = 7 хв = 19 хв = 39 хв = 1с = 4с = |
Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» – версія 20, ПП «Контур плюс». Фрагмент 2 –урок 67 З історії виникнення дробів.
|
Вчитель: Ну добре, ми сьогодні почули про Єгипет, Вавілон, а що говорили про звичайні дроби наші предки? |
У Київській Русі дроби називали частинами. Найпоширенішими з них були: - полтинник, - четь, - півчеть, - треть, - півтреть, - півпівтреть. |
(учні виконують побудову в зошиті самостійно, вчитель проходить по класу, допомагає, виправляє помилки).
Заштрихуйте полтинник квадрату. Обчисліть площу заштрихованої фігури.
Можливі побудови:
4∙4 = 16 (см2) – площа квадрату.
16:2 = 8 (см2) – площа заштрихованої частини.
Вчитель: Тепер прийшов час відкрити підручник. (Робота з підручником. Розв’язування задачі з коментуванням )
№ 929, 931, 932, 934, 963
V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.
. В підсумку уроку вчитель дає оцінку всьому класу та називає оцінки конкретним учням
Домашнє завдання: Прочитати Ст.202-203 у п. 27 Розвязати. №920, 922, 924.Додатково№ 930
1