урок з математики "Звичайні дроби" 5 клас.

Про матеріал
Розробка уроку з математики , можна використати при підготовці та поведенні уроку по даній темі
Перегляд файлу

5 клас

Тема уроку: Звичайні дроби.

Мета уроку:Закріпити поняття звичайного дробу, знаменника, чисельника. Формувати вміння і навички запису звичайних дробів, читання та застосування поняття звичайного дробу для розв’язування первинних задач на дроби. Виховувати інтерес до математики, історії математики. Показати безпосередній зв'язок математичних понять з оточуючим світом.

Обладнання: Моделі дробів, педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» (ППЗ), презентація Microsoft PowerPoint.

Хід уроку:

І. Мотивація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання.

Швидко вирішуються організаційні питання, щодо початку уроку. Вчитель повідомляє тему уроку, мету. Робляться відповідні записи на дошці і в зошиті

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

ІІІ. Повторення матеріалу початкової школи.

 

  • Святковий пиріг розрізали на 10 рівних частин..
  • Яку частину цілого пирога становить 1 отримана частина?
  • А як одну цілу пирога можна записати за допомогою цих десятих?
  • Частину пирога взяли. Яка частина пирога залишилась?
  • А яку частину становить решта?
  • На що вказує знаменник дробу?
  • …чисельник?

 

Вчитель повторює ще раз:

  • Числа і є дробовими, які записані за допомогою натуральних чисел і дробової риски.
  • Знаменник дробу показує на скільки рівних частин поділили щось ціле, а
  • Чисельник – скільки таких частин взяли.

ІV. Закріплення поняття дробу.

 

 

  • Прочитати дроби, назвати чисельник і знаменник кожного дробу.

Після того як дроби прочитали, вчитель на вибір показує дріб і пропонує назвати чисельник або знаменник дробу.

 

 

 

Розв’язання наступних завдань записують в зошит.

№ 918 розв’язують самостійно, з наступною перевіркою.

 

 

 

№ 921

 

Вчитель: До речі, яка частина уроку вже пройшла? Чи встигнемо ми дізнатися на уроці ще щось цікаве?

  • Учні називають скільки хвилин уроку минуло, залишилось.
  • Яка частина уроку пройшла? Залишилась? ( Наприклад, і ).

 

Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» – версія 20, ПП «Контур плюс».

Фрагмент 1 –урок 67 З історії виникнення дробів.

 

 

 

До речі про час: 1хв теж можна записати у вигляді дробу.

1хв = год.

  • Правильно. Ще в Стародавньому Вавілоні використовували шістдесяткові дроби. Саме з ними пов'язаний сучасний поділ години на 60 хвилин (1год = 60 с), а хвилини на 60 секунд (1 хв = 60 с).
  • А я чула, що найдавнішою цивілізацією був Єгипет. Хіба там не використовували дроби?
  • У стародавньому Єгипті дробами оперували ще 4 тисячі років тому. Проте загальної форми запису дробів, як це прийнято нині у єгиптян не було. Запис дробу за допомогою дробової риски став відомим вже в 16 столітті.
  • Дроби потрібні лише для того, щоб правильно ділити щось на частини?
  • Не лише. Появу зумовили також потреби вимірювання. Коли одиниця вимірювання не вкладалась у величині, що вимірюється ціле число разів, то цю одиницю вимірювання ділили на кілька рівних частин і отримували нову, меншу одиницю вимірювання.
  • Саме так, напевно виникли сантиметри, міліметри і так далі.

 

Робота на дошці: №1

Виразити

  1. у метрах:

1см =

5см =

24см =

1дм =

7дм =

1мм =

 

 

До дошки викликають 2 учнів, які за допомогою вчителя і класу заповнюють відповідями колонки прикладів.

  1. у годинах:

1хв =

7 хв =

19 хв =

39 хв =

1с =

4с =

 

Робота з ППЗ (педагогічний програмний засіб «Математика, 5 клас» – версія 20, ПП «Контур плюс».

Фрагмент 2 –урок 67 З історії виникнення дробів.

 

 

Вчитель:

Ну добре, ми сьогодні почули про Єгипет, Вавілон, а що говорили про звичайні дроби наші предки?

У Київській Русі дроби називали частинами. Найпоширенішими з них були:

- полтинник, - четь, - півчеть, - треть, - півтреть, - півпівтреть.

 

  1. Накресліть квадрат із стороною 4см.

(учні виконують побудову в зошиті самостійно, вчитель проходить по класу, допомагає, виправляє помилки).

Заштрихуйте полтинник квадрату. Обчисліть площу заштрихованої фігури.

Можливі побудови:

4∙4 = 16 (см2) – площа квадрату.

16:2 = 8 (см2) – площа заштрихованої частини.

  1. Накреслити відрізок 6см . Побудувати треть і півтреть (півпівтреть.)

Вчитель: Тепер прийшов час відкрити підручник. (Робота з підручником. Розв’язування задачі з коментуванням )

№ 929, 931, 932, 934, 963

V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

. В підсумку уроку вчитель дає оцінку всьому класу та називає оцінки конкретним учням

Домашнє завдання: Прочитати Ст.202-203 у п. 27 Розвязати. №920, 922, 924.Додатково№ 930

 

 

 

1

 

docx
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
531
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку