Українська мова . Навчання грамоти. 1 клас для дітей із ЗПР.
Тема : Повторення вивченого. Виконання фонетико-графічних і граматичних завдань.
Завдання уроку: вдосконалювати навички письма дітей; збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення та дрібну моторику рук, коригувати мовні вади, фонематичний слух, емоційно- вольову сферу; формувати культуру письма; виховувати шану до народних символів своєї країни.
Зміст уроку:
Організаційний момент. Повторення вивченого.
Треба дружно привітатись: - Добрий день!
Дружно й голосно сказати: - Добрий день!
- Добрий день!
У віконце подивіться, один одному всміхніться:
- Добрий день! Добрий день! Добрий день!
* Повторення правил сидіння за партою, користування зошитом, ручкою.
*Повторення лічилки:
- Зошит свій я розгортаю
І під нахилом кладу , діти, я від вас не скрию-
Ручку я ось так візьму (показують),
Сяду рівно, не зігнуся, до роботи я беруся!
Психологічна хвилинка. Визначення емоційного настрою учнів на початку уроку. Мій настрій на початку уроку ( діти обирають ):
1 2 3
Корекційна вправа « Куди заховалася літера?»
Робота над темою уроку. Повторення і закріплення знань.
• Каліграфічна хвилинка.
- Сьогодні ми потренуємося в написанні вивчених букв (Х,х)
• Фонетико-графічна вправа.
- Послухайте вислови, із чим порівнюється сміх?
Сміх – це сонце: воно проганяє зиму з людського обличчя.
Добрий сміх – це сонячне світло в будинку.
Сміх – це промінь із небес.
Сміх – це гра веселки з нами,
Вона сміється кольорами.
Сміх душі – це сміх дитини
І щасливої людини.
Сміх – це казка, все можливо.
Щирий сміх – це чудо-диво!
Марія Артишук
- Накресліть і заповніть звукову схему слів : сміх, усмішка. Під звуковими позначками надрукуйте букви, вказуючи, який звук або звуки вони позначають.
Лелека (.б., .зв.)
Учні виконують завдання і оцінюють свою роботу: Перевіряю себе:
Лелека ( 6б.,6зв.) (+) - о - о - о
• Коментоване списування слова.
- Прочитайте вірш Володимира Орлова «Жабка йде з базару».
- Що купила жабка на базарі?
- Які назви продуктів жабка називала правильно, а які ні?
- Прочитайте початок речення (хто з учнів вміє вже читати)
- Які розділові знаки є у тексті?
Учні списують одне слово за вибором.
• Попереджувальний диктант.
- Розшифруйте і прочитайте вислів про усмішку.
(Від усмішки йде до всіх тепло).
- Скільки слів у реченні?
- Як пишеться перше слово. Який звук вимовляється вкінці слова?
- Поділіть на склади друге слово. У яких складах вимовляються по два приголосних звуки підряд? (Склади -смі, -шки.)
- Назвіть п’яте слово. Скільки в ньому букв? Яка перша?
- Яка буква позначає голосний звук у першому складі останнього слова? (Т[е/и]пло – те́плий.)
Корекційна вправа « Пишу в повітрі» (діти прописують в повітрі елементи букв)
(Учні читають речення і записують слова, обираючи потрібні літери).
Р. дий котик граєт. с . . ( ь, у, я,)
Учні співставляють свій запис із зразком.
Перевіряю себе: Рудий котик грається.
Червона крапочка літає, ще й
на крилах чорні крапки має. Хто це?
Підказка: тваринка, комаха, жук, …
Це сонечко (. ? !)
Оцінюю свою діяльність:
Учні записують речення, обираючи слова з дужок, оцінюючи свою діяльність.
Ось (рожеві, червоні) ( тюльпани, маки).
Перевіряю себе:
Ось червоні маки. (+) Музична фізкультхвилинка ( за вибором вчителя).
в, живу, Україні, Я
Учні читають слова і моделюють речення. Порівнюють свій запис із зразком.
Перевіряю себе: Я живу в Україні.
Корекційна вправа « Яка буква зацвіла?» .
Перевіряю себе:
Ось біжить сіра миша. ( + )
Ось стрибає зелена жаба. ( + )
Улузічервонієкалина.
У лузі червоніє калина. Оцінюю свою роботу:
*З’ єднати перші літери кожного слова і утворити нове. * Розгадай ребус.
( Корова + індик + трактор )= КІТ ( БІЛИЙ )
Підсумок уроку. Рефлексія.
Визначення емоційного стану учнів.
Мій настрій вкінці уроку:
1 2 3
Обери кульку, яку тобі подарує Гуся Вчуся :