Урок з навчання грамоти у 1 класі із ЗПР "Виконання фонетико- графічних і граматичних завдань".

Про матеріал
Повторення і закріплення вивченого на уроках навчання грамоти, цікаві завдання спонукають до вивчення української мови.
Перегляд файлу

                  Українська мова . Навчання грамоти. 1 клас для дітей  із ЗПР.

Тема : Повторення вивченого. Виконання фонетико-графічних  і граматичних завдань.

Завдання уроку:  вдосконалювати  навички письма дітей; збагачувати  словниковий запас, розвивати мовлення та дрібну моторику рук, коригувати мовні вади, фонематичний слух, емоційно- вольову сферу; формувати культуру письма; виховувати шану до народних символів своєї країни.

                                                     Зміст  уроку:

Організаційний момент. Повторення вивченого.

  • Вправа «Привітання»

Треба дружно привітатись:                                                                                                                  -      Добрий день!

  •          Добрий день!

          Дружно й голосно сказати:                                                                                                                   -         Добрий день!

- Добрий день!

     У віконце подивіться, один одному всміхніться:

- Добрий день!     Добрий день!     Добрий день!

                                      

                         

* Повторення правил сидіння за партою, користування зошитом, ручкою.

                                                                                                                         *Повторення лічилки:

 

 

- Зошит свій я розгортаю

І під нахилом кладу , діти,  я від вас не скрию-

Ручку я ось так візьму   (показують),

Сяду рівно, не зігнуся, до роботи я беруся!

Психологічна хвилинка. Визначення емоційного настрою учнів на початку уроку.                                                                                                                                                              Мій    настрій  на початку уроку ( діти обирають ):

 

                                                     

            1                                   2                                         3

  Корекційна вправа « Куди заховалася літера?»

 

                                                           

  •          Які літери ви впізнали?
  •          Що ви знаєте про них?
  •          Придумайте слова з літерами.                                                                                        Запишіть ці літери у повітрі.

Робота над темою уроку. Повторення і закріплення знань.

Каліграфічна хвилинка.

- Сьогодні  ми потренуємося в  написанні вивчених букв (Х,х)

Фонетико-графічна вправа.

- Послухайте вислови, із чим порівнюється сміх?

Сміх – це сонце: воно проганяє зиму з людського обличчя.

Добрий сміх – це сонячне світло в будинку.

  • Сміх – це край живих чудес.

           Сміх – це промінь із небес.

           Сміх – це гра веселки з нами,

           Вона сміється кольорами.

                                          Сміх душі – це сміх дитини

                                                    І щасливої людини.

                                                    Сміх – це казка, все можливо.

                                                    Щирий сміх –  це чудо-диво!

                                                                                               Марія Артишук

- Накресліть і заповніть звукову схему слів : сміх, усмішка. Під звуковими позначками надрукуйте букви, вказуючи, який звук або звуки вони позначають.

                            

  • Звуко- буквенний аналіз слова « лелека».  Опис птаха.
  •          Кого ви впізнали на світлині?
  •          Якого кольору  пір’їни на тілі лелеки?
  •          Які у нього лапки, дзьоб, шия?
  •          Де він будує свої гнізда?
  •          Чим харчується птах?
  •          Чому українці дуже люблять цих птахів? Що вони символізують?

                                           Лелека (.б., .зв.) 

Учні виконують завдання і оцінюють свою роботу:                                                Перевіряю себе:

 Лелека ( 6б.,6зв.)                                               (+)                                                                                                          - о - о - о

  • Коментоване списування слова.

- Прочитайте вірш Володимира Орлова «Жабка йде з базару».

      

- Що купила жабка на базарі?

-  Які назви продуктів жабка називала правильно, а які ні?

- Прочитайте початок речення (хто з учнів вміє вже читати)

- Які розділові знаки є у тексті?

Учні списують одне слово за вибором.

• Попереджувальний диктант.

- Розшифруйте і прочитайте вислів про усмішку.

                      

(Від усмішки йде до всіх тепло).

- Скільки слів у реченні?

- Як пишеться перше слово. Який звук вимовляється вкінці слова?

- Поділіть на склади друге слово. У яких складах вимовляються по два приголосних звуки підряд? (Склади -смі, -шки.)

- Назвіть п’яте слово. Скільки в ньому букв? Яка перша?

- Яка буква позначає голосний звук у першому складі останнього слова? (Т[е/и]пло – те́плий.)

 

Корекційна вправа « Пишу в повітрі» (діти прописують в повітрі елементи букв)

              

  • Вправа – гра «Буква заблукала».

(Учні читають речення і записують слова, обираючи потрібні літери).

                           

Р. дий   котик  граєт. с .     .   ( ь, у, я,)

Учні співставляють свій запис із зразком.

Перевіряю себе:    Рудий котик грається.                             

  •  Загадка. Прочитати зміст і продовжити слова у підказці.

Червона крапочка літає, ще й

на крилах чорні крапки має.  Хто це?

Підказка: тваринка, комаха, жук, …

                      

Це  сонечко (. ?  !)

  •          Прочитати речення, відповідно до розділових знаків.

Оцінюю свою діяльність:

 

         

 

  • Вправа- гра « Можу обрати слово».

                         

Учні записують речення, обираючи слова з дужок, оцінюючи свою діяльність.

Ось  (рожеві, червоні) ( тюльпани, маки).

Перевіряю себе:

Ось червоні маки.                                      (+)                                                                                                                             Музична фізкультхвилинка ( за вибором вчителя).      

  • Вправа – гра «Розсипанка»

в, живу, Україні, Я

 Учні читають слова і моделюють речення. Порівнюють свій запис із зразком.

Перевіряю себе:       Я живу в Україні. 

                                                                                                                                                      

 Корекційна вправа « Яка буква зацвіла?» .

                

  • Вправа « Малюнок - слово». Замінити малюнок словом і записати одне  речення за вибором.
  1. Ось  біжить  сіра  .         Ось  стрибає зелена         .

Перевіряю себе:

Ось  біжить сіра миша.              ( + )

Ось  стрибає зелена   жаба.        ( + )

  • Вправа « Моделюю речення». Усно роз’єднати слова і визначити кількість слів у реченні.

                                   

                                Улузічервонієкалина.

 

  •          Скільки слів у реченні?                                                                                                              Про що розповідається у ньому ?
  •          Які ягідки у калини?
  •          Яке листя?
  •          Де росте цей кущ?
  •          Яку користь приносять ягоди калини для людей, для птахів?
  •          Які пісні про калину ви знаєте? Заспівайте.

 

    У лузі червоніє калина.    Оцінюю свою роботу:

 

                              

 

  • Вправа – гра «Відгадай і розшифруй слова».

*З’ єднати перші літери кожного слова і утворити нове.                                                                             * Розгадай ребус.

 

                   

( Корова + індик + трактор )=   КІТ                          (   БІЛИЙ   )     

 

Підсумок уроку. Рефлексія.

  •          Яке завдання було найцікавішим? Яке із завдань було важко виконувати? Що повторили?
  •          Яка різниця між буквами та звуками?
  •          З чого складається речення?
  •          Продовж речення:    Я вмію……      Я знаю……    
  •          Про які народні символи України ми згадали?

 

 

 

 

 

  Визначення емоційного стану учнів.

                                                                                                                                                                                                                               Мій настрій вкінці уроку:

 

                                                  

                 1                                  2                                   3

 

Обери кульку, яку тобі подарує  Гуся  Вчуся :

 

 

 

   

     

 

                 

 

                                 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 грудня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку