Тема: Уявний краєвид
Мета:
-навчальна: навчити учнів правил передавання глибини простору за допомогою кольору під час створення уявного краєвиду ,ознайомлення з нетраційними техніками малювання
- розвивальна: розвивати вміння фантазувати, аналізувати пейзажі та розташування об’єктів у них, формувати естетичні почуття, смаки;
- виховна: прищеплювати зацікавленість творами образотворчого мистецтва (пейзажами), бережливе ставлення до природи;
Оснащення:
Матеріали та інструменти: альбоми, гумки, грифельний олівець , ємності для води, пензлі, палітри, серветки .
Зоровий ряд: репродукції картин, малюнки Чарівниці Гармонії, пустелі, пальми, картки для творчого завдання, зразки робіт;
Літературний ряд: вірш «Віконце в світ», вірші - загадки
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
Продзвенів уже дзвінок, нас покликав на урок.
Фарби й пензлі наготуємо,
Красу ними намалюємо.
Девіз уроку (Слайд 1)
Очікування (Слайд 2)
Я хочу навчитися ….
Я очікую від уроку …..
Я хочу дізнатися …
Я хочу повторити …
Я хочу досягти …..
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні ми продовжимо подорожувати країною мистецтва. Ця країна різнокольорова, дуже цікава. А для того, щоб продовжити подорож, потрібно відгадати і пригадати в яких жанрах образотворчого мистецтва працюють художники,для цього відгадаємо вірші-загадки.
Слайд 3
Якщо бачиш - на картині
Намальована ріка,
Чи то іній на ялинці,
Чи хмаринка здалека,
Чи засніжена рівнина,
Чи вузький провулок наш,
То, звичайно, ця картина
Називається … .(пейзаж)
Слайд 4
Якщо бачиш, що з картини
Ніби дивиться на нас
Принц в одежі старовинній,
Чи сучасний верхолаз,
Льотчик, вчений балерина,
Чи художник, чи поет,
Так і знай, що ця картина
Називається … (портрет).
Слайд 5
Якщо бачиш на картині
Чашку кави на столі
Або морс у графині ,
Чи троянду й кришталі ,
Або бронзову вазу ,
Або грушу , або торт ,
Або всі предмети відразу
Знай що це ( натюрморт)
Слайд 6
Ось ти бачиш на картині:
Вовк з вовчицею сидять,
Лев – цар звірів – у савані
З левенятами лежать.
Бачиш іншого ти звіра,
Що зовсім нам є незвичний,
Як назвати жанр робіт цих?
Жанр цей -…
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Дівчатка розповідають вірш про пейзаж
Вірш «Віконце в світ»
Пейзаж – це природи світлина,
В ній як жива кожна рослина,
Повітря хвилі в ній і світло,
І вся природа, мов розквітла.
А пейзажист – художник, маг.
Він підмічає кожен знак,
І передасть нам навіть звук
Талант його чарівних рук:
Дзюрчання чуємо струмків;
Ось вітер прилетів з полів
І сильну в ліс приніс грозу;
На небі хмари ген повзуть;
Ось прогримів весняний грім
І дощ умив паркан і дім.
Пейзаж – віконце в дивний світ
І від художника привіт.
2.Складання асоціативного куща «Пейзаж» Слайд 7
ІV. Вивчення нового матеріалу
Робота з підручником
Справді, краса природи у кожному з нас може розбудити художника. А у кожного художника є свої секрети. Сьогодні ми спробуємо розкрити секрети художників - пейзажистів. А допоможе нам у цьому Чарівниця Гармонія.Слайд 8
Вона мені розповіла, що художники, перебуваючи на природі, малюють пейзажі з натури. Інколи спогади про краєвиди, що вразили своєю красою, надихають їх на творчість. Тоді вони пишуть картини з пам’яті чи за уявою.
Фантазуючи, художники зображують фантастичні краєвиди.
- Спробуйте порівняти ці краєвиди. Що в них спільного і чим відрізняються?
А ще художники знають правила зображення пейзажів. На передньому плані краєвид промальовується детально, кольори яскраві, об’єкти природи зображаються більшими . З віддаленням від глядача зображення втрачає чіткість, кольори менш яскраві( блакитні, сині, фіолетові) . Ми бачимо на картині простір.( Перегляд демонстраційного матеріалу)
VІ. Фізкультхвилинка(пісня про Африку )Слайд 9 ,10
VІІ. Самостійна практична робота учнів
Під час нашої фізкультхвилинки ми з вами перенеслися на материк Африки, а чим він відомий ?
Творче завдання: намалюйте уявний краєвид на тему : «У спекотній пустелі»за допомогою нетрадиційних технік малювання .Слайд 11
Пустеля це ….Слайд 12
Послідовність виконання роботи.
1.Для початку ми з вами підготуємо зробимо ескіз олівцем наш фон на якому ми будемо працювати . (Слайд 13)
2. Наносимо фарбу на аркуш за допомогою губки розфарбовуємо небо.(Слайд 14)
3. Розфарбовуємо пісок.(Слайд 14)
Ваше домашнє завдання було підготувати коротке інформаційне повідомлення про найдивовижніші пустелі світу .
Розповіді дітей .
Сахара(Слайд 16)
Справжня Королева пустель – найбільша пустеля у світі. Розташована Сахара в північній Африці. Коли згадуються міражі, то неодмінно варто згадати про Сахару, оскільки тут вона є безперечним лідером. Протягом року на її території трапляється від 100 до 200 тисяч міражів. Існують навіть спеціальні «міражні» карти, в яких вказані місця найбільш ймовірного їх появи.
Салар-де-Уюні(Слайд17)
– найбільша у світі сольова пустеля, розташована в Болівії. Згідно з оцінками експертів, кількість солі, що міститься на її території, обчислюється 10 мільярдами тонн. Під час дощу сіль, розчиняючись у воді, перетворює пустелю в найбільше в світі солоне «дзеркало». Це пов’язано з тим, що солона вода має інший коефіцієнт заломлення, і при попаданні світла відбувається його відображення, подібне відображенню в звичайному дзеркалі.
Антарктида( Слайд 18)
Єдина в світі крижана пустеля. Всупереч усталеній думці, Антарктида є найбільш сухим місцем на землі! Це пояснюється тим, що сильний холод буквально «висушує» вологу. Цікавий факт: у 1983 році на території Антарктиди була зареєстрована максимально-низька температура, яка склала мінус 89 градусів за Цельсієм.
Діти , а ви знаєте,що в Україні теж є пустеля ? Слайд 19
Олешківські піски є найбільшим піщаним масивом у Європі. Складаються із безмежних барханів (тутешні мешканці називають їх «кучугурами»), висотою близько 5 м, і негустою рослинністю…Знаходяться ці піски у Цюрупінському районі (стара назва Цюрупінська – Олешки) Херсонської області,за 30 км на схід від обласного центру. Дніпровські піски існували здавна, але Олешківська пустеля у нинішньому своєму вигляді з’явилися порівняно недавно: через випасання величезних отар овець у ХІХ ст., які знищили траву, звільнили піски, а вітрова ерозія дала їм можливість розширюватися. тримують пустелю, яка в діаметрі має розмір близько 15 км, штучно насаджені густі ліси.
Відео про мешканців пустелі .слайд 20
слайд 21
2. Виконання учнями практичної роботи (музичний супровід)
3. Контроль за виконанням практичної роботи
VІІІ. Підсумок уроку. Виставка та аналіз робіт.
Презентація роботи
Рефлексія слайд 22
- Чого навчились?
- Що сподобалось?
- Що було найважче зображати?
Проголошення уроку завершеним Слайд 23
1