МИСТЕЦТВО
За підручником О.В.Калініченко, Л.С.Аристової
та робочим зошитом-альбомом з мистецтва «Мої перші творчі кроки»
О. В. Калініченко, Л. М. Масол, Л.С. Аристової
(2 год на тиждень, 70 год на рік)
№ |
Тема уроку
|
Дата |
Примітки |
I семестр
|
|||
Літні враження
|
|||
1. |
Літні враження. Графіка, живопис, скульптура. Композиція «Калейдоскоп літніх вражень.» (с. 4-5,альб. 2-3). |
|
|
2. |
П’єса, програмна музика. Розучування пісні Н.Май «Шкільна пісня» (с. 6-7). |
|
|
Краса народного мистецтва
|
|||
3. |
Краса народного мистецтва. Види орнаментів. Малювання геометричного орнаменту у смузі (с.8-9, альб. 4-5). |
|
|
4. |
Музичні інструменти. Сопілка. М/ф «Світ чекає на відкриття. Сопілка». Виконання пісні Н. Май «Шкільна пісня» (с. 10-11). |
|
|
5. |
Краса народного мистецтва. Види орнаментів. Створи рослинний орнамент у крузі (витинанка, аплікація; картон, кольоровий папір) (с.12-13, альб.6-7). |
|
|
6. |
Музичні інструменти. Гітара. Кастаньєти. Розучування пісні А. Олейнікова «Заяча летка-єнька» (с. 14-15). |
|
|
7. |
Краса народного мистецтва. Народна іграшка. Ліплення веселого коника із застосуванням декору (с. 16-17, альб. 8-9). |
|
|
8. |
Українські народні танці. Троїсті музики. М/ф «Як козаки наречених визволяли», «Буба». Виконання пісні «Заяча летка-єнька» з рухами (с. 18-19). |
|
|
Розмаїття кольорів і мелодій
|
|||
9. |
Розмаїття кольорів і мелодій. Споріднені відтінки кольорів. Композиція «Кружляє листопад» (гуаш) (с. 20-21, альб. 10-11). |
|
|
10. |
Динамічні відтінки музики. Розучування пісні Н. Май «Веселка» Тривалості нот. Гра «Контрасти» (с. 22-23). |
|
|
11. |
Розмаїття кольорів і мелодій. Контрастні кольори. Композиція «Дарунки осені» (акварель) (с. 24-25, альб. 12-13) . |
|
|
12. |
Динамічні відтінки музики. М/ф «Чарівний горох». Виконання пісні «Веселка» з контрастами (с. 26-27). |
|
|
13. |
Світлі та темні кольори. Малювання хмари в сонячну або дощову погоду. «Хмаринки-пір’їнки» «Насувається буря» із застосуванням розбілу та затемнення кольорів (гуаш) (с. 28-29, альб. 14-15). |
|
|
14. |
Ансамбль. Розучування пісні А. Мігай, Н. Кулик «Дощик». М/ф «Капітошка» (с. 30-31). |
|
|
Чарівність графіки і вокальної музики |
|||
15. |
Чарівність графіки і вокальної музики . Лінії. Штрихи. Графічна композиція «Штрихи осені» (пастель або кольорова крейда) (с. 32-33, альб. 16-17). |
|
|
16. |
Співочий голос. Народна пісня «Котику сірень-кий». М/ф «Колискові світу» (с.34-35). |
|
|
17. |
Лінія горизонту. Композиція «Пригоди вітерця» (графітні олівці, фломастери) (с. 36-37, альб. 18-19). |
|
|
18. |
Кількість виконавців. Виконання пісні «Котику сіренький» і «Дощик» різним складом виконавців (с.38-39). |
|
|
19. |
Чарівність графіки і вокальної музики . Створення образу осені в аплікації із природних матеріалів (с. 40-41, альб. 20-21). |
|
|
20. |
Хор. Легато і стоккато. Народна пісня «Сіяв мужик просо» (с. 42-43). |
|
|
Веселий зоопарк |
|||
21. |
Веселий зоопарк . Кругла скульптура. Фактура. Ліплення тварини, яка подобається (пластилін) (с. 44-45, альб.22). |
|
|
22. |
Сюїта. Розучування пісні В. Гребенюка, Н. Іванова «Левеня» (с.46-47). |
|
|
23. |
Веселий зоопарк. Створення рельєфу із зображенням тварини — зразок для виготовлення печива «Зоологічне»: «Поважний слон», «Кенгуру», «Веселе левеня» (пластилін) (с. 48-49, альб. 23). |
|
|
24. |
Тривалості пауз. Темп і ритм. М/ф «Кріт у зоопарку». Виконання пісні «Левеня» з рухами (с. 50-51). |
|
|
Зимові фантазії |
|||
25. |
Зимові фантазії . Створення композиції «Зимова фантазія» (гуаш або акварель) (с. 52-53, альб. 24-25). |
|
|
26. |
Балет. Міміка і жести. Розучування пісні А.Мігай «Зимонька-зима» (с. 54-55). |
|
|
27. |
Зимові фантазії . Об’ємні геометричні форми, контраст форм. Виготовлення казкового замку в об’ємі (вирізування, конструювання з паперу та інших підручних матеріалів) (с. 56-57, альб. 26-27). |
|
|
28. |
Балет «Лебедине озеро» М/ф «Принцеса-лебідь». Виконання пісні «Зимонька-зима» (с. 58-59). |
|
|
29. |
Зимові фантазії . Повторення поняття композиція. Зображення зимових розваг дітей (гуаш) (с.60-61, альб. 32-33). |
|
|
30. |
Балетна вистава. М/ф «Барбі і лебедине озеро». Розучування пісні Дж. П’єрпонт «Дзвоники дзвенять» (с. 62-63). |
|
|
Секрети жанрів і форм |
|||
31. |
Участь в оформленні шкільного свята. Виставка художніх робіт учнів |
|
|
32. |
Музичні форми. Т.Остен «Маленький ельф. Розучування пісні «Що сказало сонце» (с. 66-67). |
|
|
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
ІІ семестр
|
|||
33. |
Секрети жанрів і форм . Жанри образотворчого мистецтва: портрет, пейзаж, натюрморт. Натюрморт. Створення малюнку за власною уявою в одному з жанрів (матеріали на вибір) (с. 64-65, альб. 34-35). |
|
|
34. |
Контраст, куплетна форма; музичний розмір 2/4. Р. Шуман. Веселий селянин. Виконання пісні «Що сказало сонце» (с. 70-71). |
|
|
35. |
Секрети жанрів і форм. Натюрморт; головне і другорядне в композиції, центр композиції. Створення аплікації «Ранковий натюрморт» із посуду для чаювання (кольоровий папір) ( с.68-69, альб. 36-37) |
|
|
36. |
Тричастинна форма. М. Лисенко. Експромт ля мінор. Розучування пісні «Нехочуха» (с. 74-75). |
|
|
37. |
Секрети жанрів і форм. Симетрія, асиметрія. Формати: круглий, овальний, прямокутний, квадратний, трикутний. Створення у певному форматі симетричної або асиметричної композиції «Квіти на підвіконні» (кольорові олівці) (альб. 38-39). |
|
|
38. |
Варіації., музичний розмір 3/4.Варіації Моцарта і Різоля. Виконання пісні «Нехочуха» (с. 78-79). |
|
|
39. |
Секрети жанрів і форм. Натюрморт, розташування предметів у просторі, загородження віддалених об’єктів ближчими до спостерігача. Малювання натюрморту з улюблених фруктів (альбом с. 40-41). |
|
|
40. |
Канон, музичний розмір 4/4. Розучування пісні «Вийди, вийди, Іванку»(с. 82-83). |
|
|
Портрет і пейзаж |
|||
41. |
Портрет і пейзаж. Портрет, уявлення про різновиди портретів; настрій в портреті. Зображення автопортрета (гуаш); передавання в ньому свого настрою (альбом с. 42-43). |
|
|
42. |
Знаки альтерації (бемоль, дієз, бекар). М. Равель. Гра води. Розучування пісні «Журавель» (с.86-87). |
|
|
43. |
Портрет і пейзаж. Пейзаж; уявлення про різновиди пейзажу. Зображення весняного пейзажу (акварель, воскові олівці або свічка) (альбом с. 44-45). |
|
|
44. |
Симфонія. П. Чайковський. Cимфонія № 2 до мінор. Розучування пісні «Веснянка» (с. 90-91.) |
|
|
Тварини у світі мистецтва |
|||
45. |
Тварини у світі мистецтва. Зображення тварини, яка найбільше подобається (матеріали на вибір) (альбом с. 46-47). |
|
|
46. |
Мультфільм, мультиплікатор, режисер, компози-тор. М/ф «Лис Микита» , «Качині історії». Пісня «Малюки» (сл.,муз. Н.Май) розучування (с.94-95). |
|
|
47. |
Тварини у світі мистецтва. Уявлення про реалістичне і стилізоване зображення; елементарна стилізація форми. Створення образу тварини — казкового персонажу, для мультфільму чи театральної вистави (матеріали на вибір) (с. 48-49). |
|
|
48. |
Опера, лібрето; реприза. Лисенко. Опера-казка «Пан Коцький» Пісня «Малюки» виконання з рухами (с.98-99). |
|
|
49. |
Тварини у світі мистецтва. Фантастичне зображення; головне і другорядне в композиції. Зображення фантастичної тварини у її середовищі (акварель або гуаш) (альбом с. 50-51). |
|
|
Магія театру |
|||
50. |
Мюзикл «Білосніжка семеро гномів». М/ф «Білосніжка і семеро гномів». «Семеро гномів» (сл. і муз. А. Житкевича – розучування (с. 102-103). |
|
|
51. |
Магія театру. Виготовлення предмета бутафорії для однієї з вистав: «Котигорошко», «Попелюшка», «Білосніжка», «Аладдін», «Царівна-жаба» (матеріали на вибір) (альбом с. 52). |
|
|
52. |
Мюзикл «Аладдін». М/ф «Аладдін» Пісня «Семеро гномів» виконання (с. 106-107). |
|
|
53. |
Магія театру. Ляльковий театр; театральна лялька. Виготовлення театральної ляльки – улюбленого театрального героя (матеріали на вибір) (альбом с. 53 ). |
|
|
Зустрічаємо літо |
|||
54. |
Політ джмеля з опери «Казка про царя Салтана» - в інструментальному і вокальному виконанні. М/ф «Вулик». Розучування пісні «Школа – весела сім’я»(с.110-111). |
|
|
55. |
Зустрічаємо літо. Порівняння між собою розмірів частин цілого (уявлення про пропорції). Ліплення бджілки (пластилін) (альбом с. 54). |
|
|
56. |
Кульмінація. М/ф «Софія Прекрасна» ». Викона-ння пісні «Школа – весела сім’я» (с. 114-115). |
|
|
57. |
Зустрічаємо літо. Повторення понять: композиція, декор, ритм. Колективна робота (у групах): проведення гри-конкурсу «Король тортів» на краще оформлення святкового торта (альбом с. 56). |
|
|
58. |
Мистецький словничок (с. 122). |
|
|
59. |
Виконання художніх робіт за вибором учнів |
|
|
60. |
Пісня «Канікули». |
|
|
61. |
Виконання художніх робіт за вибором учнів |
|
|
62. |
Пісні до літніх свят. |
|
|
63. |
Виконання художніх робіт за вибором учнів |
|
|
64. |
Пісні про квіти України. |
|
|
65. |
Літні мрії. Виставка художніх робіт учнів |
|
|
66. |
Конкурс пісень про квіти. |
|
|
67. |
Художні роботи до Міжнародного дня захисту дітей |
|
|
68. |
Заяча летка-єнька (с. 120). |
|
|
69. |
Узагальнення. Участь в оформленні шкільного свята. Виставка художніх робіт учнів |
|
|
70. |
Узагальнення. Урок –концерт: музичні твори на вибір учителя та учнів. |
|
|