Урок з основ здоров’я
Урок - подорож
Клас 4
Тема. Знайомство з людьми. Дружба і здоров’я. Побудова дружніх стосунків. Практична робота і рольова гра «Будьмо знайомі».
Мета. Розширити уявлення учнів про дружні взаємини; розвивати вміння обирати друзів, товаришувати і спілкуватися, знаходити спільні інтереси з іншими людьми; розповісти про позитивний вплив дружби та негативний вплив образливих і глузування над здоров’ям людини; формувати навички культури спілкування, комунікативні вміння; вчити цінувати дружбу та заохочувати бути справжнім другом.
Обладнання і матеріали: презентація, прислів’я, конверти із завданнями, сюжетні малюнки, карта подорожі, мультфільм «Мирилка», сигнальні картки.
Хід заняття
І Вступна частина
“Спіймай мій настрій”
На уроках основи здоров’я ми завжди дізнаємося щось нове і цікаве. Сьогодні я пропоную піднятися вам на вершину гори. Згодні? (Так.)
Ставимо перед собою мету і будемо її досягати. А якими способами можна її досягти. Давайте поміркуємо.
Прислів’я про гори стверджує “Гори не люблять одинаків”. Ми з вами клас, але в нашому класі декілька груп. Чи зможемо ми, як говорять альпіністи бути в одній зв’язці.
А що це означає? (Дружити, разом виконувати завдання)
А для успішної роботи нам необхідно пригадати правила, яких ви будете дотримуватися під час уроку. Назвіть їх.(слайд 1)
А може хто здогадався, яка тема нашого уроку. (Про знайомство і дружбу. Дружні стосунки). Головне визначення бути в одній зв’язці (підказка). Слайд 2.
А чого ви очікуєте від цього уроку, що хотіли б дізнатися?
Свої очікування напишіть на аркуші і покладіть їх у “рюкзачок”.
Я бажаю, щоб всі ваші надії, очікування здійснилися під час подорожі.
ІІ Основна частина
Сподіваюсь,що укожного з вас є друзі.
Молодці! Ви правильно розумієте, що таке дружба, дружні стосунки. (Слайд 3) ДРУЖБА-це особливі стосунки,що виникають
між людьми ,які мають спільні інтереси.
Кожну висоту, яку ми вже подолали, будемо відмічати прапорцями. Першу висоту подолали, ставимо прапорець.
Рушаймо далі. МУЗИКА
Щ об розбудувати дружні стосунки потрібно знати деякі “секрети”. А можливо ви знаєте якісь секрети?
Перегляньте і запам’ятайте.(Слайд 4)
Правила спілкування:
Взагалі існує золоте правило спілкування.
Від того, чи вміє людина будувати свої стосунки з іншими, залежить її здоров'я та здоров'я оточуючих людей. Отже, другу висоту ми змогли подолати . (Ставимо прапорець)
Рушаймо далі.(музика)
Діти, а як ви гадаєте ви добре знаєте один одного? Дізнатися наскільки добре ви знаєте один одного пропоную вам пограти в гру.
В своїй групі ви повинні розповісти щось цікаве про себе.
Хтось із групи представить вас усім іншим, завдання іншим групам впізнати хто це.
Молодці, добре знаєте один одного. Отже, можна поставити ще один прапорець, бо із завданням на цій зупинці ми впорались.(ПРАПОРЕЦЬ)
Рушаймо далі(музика)
Молодці! Тепер я впевнена, що ви знаєте як бути хорошим другом і зробити правильний вибір друзів.
Пам’ятайте.
Діти у нас виникла непередбачувана ситуація.
Добре що все вирішилось, всі зрозуміли, як поводитися в складних ситуаціях .(ставимо прапорець)
Рушаймо далі.(МУЗИКА)
ІІІ Практична частина.
Один крок і ми всі будемо на вершині.
А для цього нам необхідно ще трохи попрацювати, знайти справжній скарб. На ваших картках частини прислів’їв, спробуйте скласти працюючи в групі.
Дерево |
корінням, |
а |
міцне |
друзями. |
людина - |
(Дерево міцне корінням, а людина - друзями.) СЛАЙД 8
Людина |
коріння. |
що |
без |
друзів, |
дерево |
без |
(Людина без друзів, що дерево без коріння.)СЛАЙД 9
Щасливо |
де |
жити, |
дружити. |
вміють |
там |
(Щасливо там жити, де вміють дружити.)СЛАЙД10
Нових |
а |
наживай, |
друзів |
не |
старих |
забувай. |
(Нових друзів наживай, а старих не забувай.)СЛАЙД 11
З |
добрим |
а |
лихих |
дружись, |
стережись. |
(З добрим дружись, а лихих стережись.)СЛАЙД 12
Не той друг,хто медом маже,а той ,хто правду каже.СЛАЙД 13
Висновок. У народних прислів’ях про дружбу та друзів ви знайшли справжній скарб. Я думаю, що кожен з вас це зрозумів (ПРАПОРЕЦЬ)
Рушаймо далі.(музика)
Наша подорож в гори підходить до завершення.
А на вершині гори на галявині Дружби знову засвітило сонечко.
У вас у конвертах сонячні промінці, на яких записано людські чесноти.
Пропоную вам на них знайти позитивні якості людини, які допомогли нам подолати весь цей шлях.
Погляньте, як засяяло наше сонечко.
І група |
Турботливість, вірність, безкорисливість, заздрощі, ревнощі. |
ІІ група |
Взаємодопомога, щедрість, правдивість, плітки, нечемність. |
ІІІ група |
Щирість, доброта, жадібність, брехня, нечесність. |
ІV група |
Толерантність, ніжність, злість, жадібність, нещирість. |
V група |
Відвертість, чемність, грубість, зазнайство, агресивність. |
Всі негативні якості людини, скиньте в торбинку, зав’яжемо її і забудемо про них. Чому ці слова вам не знадобилися, не сподобалися? Бо вони руйнують дружні стосунки .Нарешті ми подолали всі висоти і ставимо останній прапорець. МИ на вершині…
ІV Заключна частина
На початку уроку ви писали свої очікування. Давайте перевіримо, чи досягли бажаного. Чи справдились ваші очікування.
Якщо так, то посадіть ці квіточки на галявині Дружби. (Діти зачитують свої очікування.)
Якими треба бути, щоб наше коло завжди залишалось таким дружним, міцним? Треба бути …
І знайте, що «Дружба-найбільший скарб»СЛАЙД 14
Станемо в коло і подякуємо один одному за щиру підтримку і допомогу. І всі разом заспіваємо пісню.СЛАЙД 15