28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок з основ здоров'я. 4 клас

Про матеріал
Тема: Знайомство з людьми. Дружба і здоров’я. Побудова дружніх стосунків. Практична робота і рольова гра «Будьмо знайомі». Урок подорож. Подорожуючи спілкувались, знаходили спільні інтереси, вчились цінувати дружбу, для успішної роботи дотримувались правил, працювали в групах.
Перегляд файлу

Урок з основ здоров’я

Урок - подорож

Клас 4

Тема. Знайомство з людьми. Дружба і здоров’я. Побудова дружніх стосунків. Практична робота і рольова гра «Будьмо знайомі».

 

Мета. Розширити уявлення учнів про дружні взаємини; розвивати вміння обирати друзів, товаришувати і спілкуватися, знаходити спільні інтереси з іншими людьми; розповісти про позитивний вплив дружби та негативний вплив образливих і глузування над здоров’ям людини; формувати навички культури спілкування, комунікативні вміння; вчити цінувати дружбу та заохочувати бути справжнім другом.

 

Обладнання і матеріали: презентація, прислів’я, конверти із завданнями, сюжетні малюнки, карта подорожі, мультфільм «Мирилка», сигнальні картки.

 


Хід заняття

 

І Вступна частина

 

  1. Привітання.

“Спіймай мій настрій”

  • Посміхніться, “зніміть” посмішку зі свого обличчя долонею та “киньте” своєму сусідові. “Спіймайте” посмішку, “прикрасьте” нею своє обличчя.
  • Зобразіть на обличчі будь-яку іншу позитивну емоцію, “подаруйте” її своєму другові.
  1. Мотивація.

На уроках основи здоров’я ми завжди дізнаємося щось нове і цікаве. Сьогодні я пропоную піднятися вам на вершину гори. Згодні? (Так.)

Ставимо перед собою мету і будемо її досягати. А якими способами можна її досягти. Давайте поміркуємо.

Прислів’я про гори стверджує “Гори не люблять одинаків”. Ми з вами клас, але в нашому класі декілька груп. Чи зможемо ми, як говорять альпіністи бути в одній зв’язці.

А що це означає? (Дружити, разом виконувати завдання)

А для успішної роботи нам необхідно пригадати правила, яких ви будете дотримуватися під час уроку. Назвіть їх.(слайд 1)

  • Говорити по черзі.
  • Не перебивати.
  • Поважати думку іншого.
  • Бути активними.

 

  1. Очікування.

А може хто здогадався, яка тема нашого уроку. (Про знайомство і дружбу. Дружні стосунки). Головне визначення бути в одній зв’язці (підказка). Слайд 2.

А чого ви очікуєте від цього уроку, що хотіли б дізнатися?

Свої очікування напишіть на аркуші і покладіть їх у “рюкзачок”.

Я бажаю, щоб всі ваші надії, очікування здійснилися під час подорожі.

 

ІІ Основна частина

 

  • Погляньте, яке яскраве сонечко вийшло над горами. Хай наш урок буде хорошим і сонячним. Піднімаючись до вершини нас будуть зігрівати промінці сонця, які подарують нам тепло і радість спілкування.
  • Отже, рушаймо в путь (музика).
  1. “Мозковий штурм” (перша зупинка).
  • Назвіть те, що ви цінуєте в друзях? (турботу, вірність, безкорисність).
  • Назвіть те, що може зашкодити дружбі? (заздрощі, ревнощі, плітки).
  • Що найважливіше у дружбі?
  • Чи потрібно взагалі мати друзів?

Сподіваюсь,що укожного з вас є друзі.

Молодці! Ви правильно розумієте, що таке дружба, дружні стосунки. (Слайд 3) ДРУЖБА-це особливі стосунки,що виникають
між людьми ,які мають спільні інтереси.

Кожну висоту, яку ми вже подолали, будемо відмічати прапорцями. Першу висоту подолали, ставимо прапорець.

 

  1.  

Рушаймо далі. МУЗИКА

Щ об розбудувати дружні стосунки потрібно знати деякі “секрети”. А можливо ви знаєте якісь секрети?

Перегляньте і запам’ятайте.(Слайд 4)

Правила спілкування:

  • не сваритися;
  • турбуватися про друга;
  • намагатися зробити для нього щось хороше;
  • підтримувати у скрутну хвилину;
  • радіти за свого друга;
  • поважати його думку;
  • вміти себе стримувати, щоб запобігти конфліктам.

Взагалі існує золоте правило спілкування.

  • Завжди пам’ятайте, що поводитися треба так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами. (Слайд 5)

Від того, чи вміє людина будувати свої стосунки з іншими, залежить її здоров'я та здоров'я оточуючих людей. Отже, другу висоту ми змогли подолати . (Ставимо прапорець)

Рушаймо далі.(музика)

  1. Робота в групах. Рольова гра “Будьмо знайомі”.

Діти, а як ви гадаєте ви добре знаєте один одного? Дізнатися наскільки добре ви знаєте один одного пропоную вам пограти в гру.

В своїй групі ви повинні розповісти щось цікаве про себе.

Хтось із групи представить вас усім іншим, завдання іншим групам впізнати хто це.

Молодці, добре знаєте один одного. Отже, можна поставити ще один прапорець, бо із завданням на цій зупинці ми впорались.(ПРАПОРЕЦЬ)

Рушаймо далі(музика)

  1. Зроби правильний вибір.
  • Ми піднімаємся ще вище в гори. Подорож інколи може видатись дуже складною. Можуть трапитися непередбачувані ситуації. І тоді все залежить від того хто поруч з вами. Не страшно вам рухатися далі? Чим вище, завдання стають складнішими. Давайте визначимо з якою людиною не страшні ніякі перешкоди.    Якщо погоджуєтеся з почутою думкою піднімаємо зелений сигнал, якщо ні – червоний.(слайд 6)
  1. Друг не обманює своїх друзів.
  2. Дружить тільки для власної вигоди.
  3. Завжди готовий захистити друга і допомогти йому.
  4. Підбиває друга на погані вчинки.(слайд 7)
  5. Відмовляється від небезпечних пропозицій і відмовляє свого друга.
  6. Міняє друзів, ніби рукавички.
  7. Намовляє проти інших дітей.
  8. Не розкриває таємниць, які йому довірив друг.

 Молодці! Тепер я впевнена, що ви знаєте як бути хорошим другом і зробити правильний вибір друзів.

 Пам’ятайте.

  • Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, правдивості, взаємоповазі.
  1. Сценка.

Діти у нас виникла непередбачувана ситуація.

  • Все набридло мені подорожувати.
  • Я вже стомився, хочу відпочити …
  • Так, нам усім важко, але ж треба йти далі.
  • Може далі не підемо? Розумний вгору не піде.
  • Ти хочеш сказати, що ти розумний?
  • А хіба ні?
  • Друзі, заспокойтеся, краще подивіться мультфільм і зрозумійте, як вам вийти із цієї ситуації (мультфільм «Мирилка»).
  • Ой, друзі, що це було зі мною?
  • Це мабуть від того, що я стомився…
  • Звичайно, вам це не сподобалось, вибачте мені.
  • Кожен з нас має право на помилки, які необхідно виправляти.
  • Давайте, всі разом відпочиньмо і забудемо про цей неприємний випадок.
  1. Руханка. Дружба +.

Добре що все вирішилось, всі зрозуміли, як поводитися в складних ситуаціях .(ставимо прапорець)

Рушаймо далі.(МУЗИКА)

ІІІ Практична частина.

 

  1. Прислів’я. “Скарб”.

Один крок і ми всі будемо на вершині.

А для цього нам необхідно ще трохи попрацювати, знайти справжній скарб. На ваших картках частини прислів’їв, спробуйте скласти працюючи в групі.

  • Прочитайте, поясніть їх.

Дерево

корінням,

а

міцне

друзями.

людина -

  1.  

(Дерево міцне корінням, а людина - друзями.) СЛАЙД 8

Людина

коріння.

що

без

друзів,

дерево

без

  1.  

 (Людина без друзів, що дерево без коріння.)СЛАЙД 9

Щасливо

де

жити,

дружити.

вміють

там

  1.  

 (Щасливо там жити, де вміють дружити.)СЛАЙД10

Нових

а

наживай,

друзів

не

старих

забувай.

  1.  

 (Нових друзів наживай, а старих не забувай.)СЛАЙД 11

З

добрим

а

лихих

дружись,

стережись.

  1.  

  (З добрим дружись, а лихих стережись.)СЛАЙД 12

Не той друг,хто медом маже,а той ,хто правду каже.СЛАЙД 13

 Висновок. У народних прислів’ях про дружбу та друзів ви знайшли справжній скарб. Я думаю, що кожен з вас це зрозумів (ПРАПОРЕЦЬ)

Рушаймо далі.(музика)

  1. Галявина дружби.

Наша подорож в гори підходить до завершення.

А на вершині гори на галявині Дружби знову засвітило сонечко.

У вас у конвертах сонячні промінці, на яких записано людські чесноти.

Пропоную вам на них знайти позитивні якості людини, які допомогли нам подолати весь цей шлях.

Погляньте, як засяяло наше сонечко. 

 

І група

Турботливість, вірність, безкорисливість, заздрощі, ревнощі.

ІІ група

Взаємодопомога, щедрість, правдивість, плітки, нечемність.

ІІІ група

Щирість, доброта, жадібність, брехня, нечесність.

ІV група

Толерантність, ніжність, злість, жадібність, нещирість.

V група

Відвертість, чемність, грубість, зазнайство, агресивність.

 

 

Всі негативні якості людини, скиньте в торбинку, зав’яжемо її і забудемо про них. Чому ці слова вам не знадобилися, не сподобалися? Бо вони руйнують дружні стосунки .Нарешті ми подолали всі висоти і ставимо останній прапорець. МИ на вершині…

 

ІV Заключна частина

 

 

  1. Результат очікування.

 На початку уроку ви писали свої очікування. Давайте перевіримо, чи досягли бажаного. Чи справдились ваші очікування.

 Якщо так, то посадіть ці квіточки на галявині Дружби. (Діти зачитують свої очікування.)

  1. Прощання. (діти стають колом)

Якими треба бути, щоб наше коло завжди залишалось таким дружним, міцним? Треба бути …

І знайте, що «Дружба-найбільший скарб»СЛАЙД 14

 

Станемо в коло і подякуємо один одному за щиру підтримку і допомогу. І всі разом заспіваємо пісню.СЛАЙД 15

 

docx
Додав(-ла)
Сєргєєва Ірина
Додано
17 лютого
Переглядів
152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку