Урок з основ здоров'я , БЕЗПЕКА РОБОТИ В ІНТЕРНЕТІ"

Про матеріал
Креативність роботи, безпечність навчання учнів на платформі інтернет-ресурсів, засоби навчання.
Перегляд файлу

 

 

 

ТВ Сорока спеціаліст вищої категорії
старший учитель основ здоров’я

 

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 27 м. Херсона

Адреса:

вул. 49 Гвардійської див. б. 4 кор. 1 кв. 46

м. Херсон 73039


Креативні методи в підході до сучасного

уроку з «Основ здоров’я»

 

Сучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Його характеризує не навчанням словом, навчанням справою. У підготовці до уроку виділяють три етапи:

1. Діагностичний, що передбачає вивчене особливостей та інтереси учнів їх рівня підготовки до уроку, аналіз навчального матеріалу.

2. Прогнозування, який включає найбільш оптимальні стратегії навчання учнів і оцінку різних варіантів проведення уроків у контексті обраної стратегії.

3. Планування, що має на меті створення плану та програми управління навчальною діяльністю учнів.

При проведенні уроку вчитель виконує функцію сценариста, режисера, постановника та водночас є виконавцем головної ролі в написаному ним творі
(Р. Скульський. У процесі виконання цих ролей у діяльності вчителя вчені
(Н. Кузьміно, В. Сластьонін, А. Щербаков) виділяють ІІІ функції:

Конструктивний – конструювання  змісту, вибір навчальної інформації до уроку засвоєння, добір методичних прийомів і засобів навчання, необхідних для успішного перебігу цієї діяльності. Організаційна – залучення учнів до виконання запланованих видів навчальної діяльності, стимулювання та цінування досягнень учнів.

Комунікативна – установлення взаємовідносин між учнями на уроці, які б сприяли підвищенню ефективності навчальної праці.

Гиостична – забезпечення наукового підходу до організації навчального процесу, особливостей психічного розвитку учнів даного класу, власного досвіду.

Складові ефективності й успішності уроку можна зобразити так:

 

Глибокі теоретичні знання   +    Ретельне планування

з основ здоров’я, педагогіки,      та підготовка уроку

психології

 

+ творчий підхід учителя комунікативність.

Сучасний урок – це урок технології розвитку критичного мислення. Концептуальний основи технології критичного мислення виражені у таких твердженнях

1. Знання має цінність лише тоді, коли воно зрозуміло та використовується концептуально.

2. Майбутнє відкрите для тих, хто критично перевіряє інформацію, та вибудовує свої власні переконання.

3. Можливо розвивати в добре та спеціально організованому навчальному процесі при активності та розсудливій діяльності учня.

4. Потребує часу, уваги та мети.

5. Стратегія напряму розвитку в учнів критичного мислення є навчання учнів задавати питання:

- Що я думаю про це?

- Яка нова інформація відповідає тому, що я знаю?

- Що я можу робити іншим чином після ознайомлення з новою інформацією?

- Як ця інформація впливає на мої погляди?

Питання можуть бути уточнюючого характеру, дослідницькі, та питання-роздуми.

Формують їх потрібно чітко, конкретно використовувати шість «журналістичних питань: Хто? Що? Де? Коли? Як? Чому?

Використовувати «відкриті» питання, коли учень висловлює своє думку.

«Закриті» - це відповідь «Так» чи «ні» були готовим, якщо щось не подобається.

Цінувати особистості його думку, почуття, переконання. Зберігати обличчя «приємного співрозмовника».

Етапи критичного мислення:

Сприймання інформації

- З одного джерела або декількох

- Зіставлення його з протилежними точками зору.

- Прийняття рішення, яке ґрунтується на доказах.

- Оцінити різні тлумачення та думки, проаналізувати причини їх відмінностей і зміст.

- Узагальнення своїх міркувань

Ясно та чітко вміти обґрунтувати свою пропозицію.

Повага і цінування думок інших

Модель технології розвитку критичного мислення.

І. виклик учні аналізувати свої знання з теми: демонструють первинні знання.

Методичні прийоми:

Парно-групова робота, мозкова атака, ключові терміни, розбивка на кластери, знаємо-бажаємо дізнатися, дізналися, взаємоопитування, взаємонавчання.

Приклад реалізації прийомів.

Тема: Безпека харчування (8 кл) ключові слова: харчування, харчові добавки, харчові отруєння, ожиріння анорексія. Зробіть припущення, щодо значення цих слів і запишіть фразою і відшукайте ідеї – супутники користуючись § 5 ст. 45, 46, 48.

Зошити поділіть на з частини

У першій частині «Знаємо»   Друга частина

        питання про що треба дізнатися.

Третій частині – «усе, про що дізналися з підручника».

Поділилися думками в парах та доповили текст

Підсумковий зміст

- Який з чинників (смак, родинні традиції, стан здоров’я, реклама, ЗМІ, матеріальні можливості, користь здоров’я для вас найважливіші)

Що таке анорексія та її причини виникнення

- Поясніть що таке стероїди та їх вплив на організм?

- Чим відрізняється по ознаках харчового отруєння від ботулізму

- Чому найтяжчі харчові отруєння це отруєння грибами і рослинами

Почитати абзац тексту § 5 ст. 51 Запам’ятай!

Та зверни увагу чому при харчовому отруєнні треба звернутися до лікаря або викликати «швидку допомогу».

Осмислення (маркірування тексту)

«V» - знав – суперечить тому, що знав, «+» цікаво, «?» - незрозуміло.

Рефлексія.

Мозкова атака:

- Що таке незбалансоване харчування?

- «Надмір ваги – це калорійна їжа, чи малорухливий спосіб життя.

- Наслідки неякісного харчового продукту?

- Чому причиною харчових отруєнь

- Є бактерії або токсини

- За яких ознак харчового отруєння треба звернутися до лікарів або викликати «швидку допомогу» .

Обговорення ситуацій у групах (хлопці і дівчата) § 5 ст. 48 (І абзац) ситуація
№ 1 (хлопці)

Хлопці: Ви з другом записалися до секції важкої атлетики. У роздягальні один із хлопців сказав, що в сучасному спорті без стероїдів не обходиться жоден атлет. Він думає, що лише «накачені» хлопці подобаються дівчатам. Тому запропонував купити в нього пігулки. Що ви скажете на це?

Ситуація № 2 (дівчата)

Нещодавно ви звернули увагу, що одна з ваших подруг відмовляється від їжі, пояснюючі це необхідно дотримуватися дієти. Дівчина помітно схудла, а вчора у вас на очах знепритомніла. Ваші дії?

Самостійна робота: доповнення кластерів, заповнення третьої колонки.

 

Креативні методи

 

Метод фокального об’єктів

Придумувати нове, розглядаючи предмет у незвичному ракурсі, розповідь про об’єкт, знайти цікаві словосполучення. Складання розповідь про об’єкти.

Наприклад: слово у фокусі – харчування слова – помічники: поживні речовини, енергетична цінність, розпадаються будівельний матеріал.

Метод раптових

Розв’язання творчих завдань

Наприклад: визначите який чинник в харчуванні найважливіший для вас, виключивши родинні традиції.

Метод швидкісного ескізування

Вибрати із запропонованої інформації, яка необхідна для розв’язування даної задачі.

Наприклад ст. 50 § 5

Які гриби смертельно небезпечні? (старі, зіпсовані або ті, що змінили свої властивості)

Метод нісенітності. Розв’язати задачу яка не має розв’язки. Чи можливе існування людини без вживання їжі.

Метод вигадок – це спосіб створення невідомого учням продукту в результаті розумових дій. При яких умовах обробки мухомор стає лікарською речовиною в народній медицині.

Метод якби: складіть опис, що відбудеться, якщо умови життя у  світі зміняться так внаслідок засухи зникне вода і яка є джерелом життя на землі, яким шляхом людина буде виживати в даній ситуації.

Метод образної картини: За допомогою малюнків, символів, ключових термінів основи безпеки харчування, складіть зв’язки між ними.

Метод гіперболізації: Збільшування чи зменшення об’єкта пізнанню його окремої частини ст. 51 § 5. З перелічених симптомів отруєння виберіть лише ті, що характерні для ботулізма.

Мозковий штурм – збір інформації в результаті збільшення учасників обговорення від інерції мислення та стереотипів (групова, індивідуальна) шляхом генерації ідей, аналіз проблемної ситуації, оцінки ідей, генерація контр.ідей.

Ситуація: Чому жителі розвинених країн світу не потерпають від голоду? Однак і вони нерідко відчувають дефіцит поживних речовин через незбалансоване харчування.

Метод морфологічної коробки чи метод багатомірних матриц. Користування нових ідей, складаючи з відомих і невідомих елементів наприклад: спростуй.

Міфи і факти про дієти ст.. 47. Та надай свою пропозицію.

 

Метод інверсії чи метод звернення

Коли стереотипні прийоми виявляються марними, застосовується принципово протилежна альтернативно рішенню.

Наприклад, Чи завжди допомагають уникати мікробною забруднення продуктів: мити, розділяти, охолоджувати і нагрівати, найдіть альтернативне рішення.

 

Критичне мислення це цінувати в кожній людині особистість, поважати її думки, почуття та переконання незалежно від того, чи збігаються вони з твоїми чи ні.


Використані джерела

1. Відкритий урок. Біологія К. Плеяди 2003-72 с.

2. Зотов Ю.Б. організація современного урока М. 1983 с.51-54

3.  Малофеев Р.И. Урок в сучасній школі Рівне 1997

4. Онищук В.В. Урок в современной школе М. Просвещение  1981

5. Пометун О. Пироженко Л. Сучасний урок інтерактивні технології навчання
К 2004 р.

6. Основа здоров’я видав Ранок ОВ Тагліна. 2016 р.

 

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку