Основи здоров’я 5 кл. урок 7
Тема. Навчайся комфортно.
Практична робота: відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя.
Мета: ознайомити з основними принципами раціонального розподілу часу; учити учнів облаштовувати своє робоче місце, дотримуватися розпорядку дня; сприяти формуванню життєвих навичок виконання домашніх завдань, планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя; розвивати здоров’яформувальну компетентність, санітарно-гігієнічні навички; виховувати дисциплінованість.
Тип уроку. Формування вмінь і навичок.
Режим дня - суворий і мудрий порадник.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (3хв.)
1. Привітання вчителя.
2. Установка на позитивний настрій.
3. Роздати зошити після тематичного оцінювання. Назвати учням їхні оцінки.
ІІ. Активізація опорних знань і практичного досвіду учнів. (5 хв.)
Обговорення вірша.
Галю, вставай, умивайся –
Та швидше до столу!
Галю, мерщій убирайся,
Бо спізнишся в школу!
Галя вилежує,
Ніжиться і позіхає,
Довго з портфелем вовтузиться
І – не встигає.
В школі дзвінок продзвенів,
Давно почалися уроки.
А коридором – чиї-то
Лунають поспішливі кроки?
Клас уже знає:
Це знову спізнилася Галя.
Ні, недаремно прозвали її:
«Невстигаля».
Питання для обговорення
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (1 хв.)
Слово вчителя
Секунда за секундою, хвилина за хвилиною, година за годиною спливає час… А куди він спливає, залежить від тебе. Прочитав цікаву книжку, навчився танцювати або чистити картоплю – час витрачено на добру справу, він залишиться у твоїй голові, руках, серці. А просидів біля телевізора, цілий день грав у комп’ютерні ігри, то потім дивуєшся: куди ж подівся час? І не можеш згадати , бо його було змарновано, викрадено з твого життя.
Що ж це за крадії часу? Це справи, які не приносять людині користі. А що може зрівнятися з небезпекою змарнованого життя? Щоб знешкодити крадіїв часу, треба навчитися відрізняти їх від корисних справ.
Як ви вже зрозуміли, мова сьогодні піде про витрачання особистого часу.
Життєві навички, які ви здобудете на уроці, допоможуть:
ІV. Вивчення нового матеріалу. (25 хв)
Повідомлення теми уроку.
Слово вчителя
Відкрийте ст.41 підручника, тема нашого уроку – «навчайся комфортно».
Після уроків ви приходите додому. Хочеться подивитися телевізор, погратися, але потрібно вивчити вірш чи прочитати книгу. І не рідко буває так, що ви не встигаєте. Як же бути? Як устигнути все зробити? Правильно розприділити свій час допоможе розпорядок дня, зручне облаштування робочого місця. Якщо ви будете дотримуватись розпорядку дня – спати, їсти, гуляти, читати, готувати уроки завжди в один і той же час, - вашому організму буде легко працювати, і ви почуватиметеся здоровими й бадьорими. Режим дня - суворий і мудрий порадник.
Але перш ніж складати режим дня потрібно знати можливості нашого організму. Справа в тому, що розумова і фізична активність людини змінюється протягом доби, тижня – це називають життєвим ритмом організму. Наприклад найактивнішою буде розумова діяльність вдень, вночі мозок втомлений тому працює гірше і потребує сну.
Робота з підручником.
Розгляньте на ст.42 таблицю 1, там кольором позначено сприятливі години для певної діяльності.
Запитання до учнів.
Слово вчителя
Тож ви сказали, що потрібно для здорового життя, але все це потрібно вміти правильно і розмірено використовувати щодня. Тому зараз ми спробуємо створити графік режиму дня. Але перед тим виконаємо руханку.
Руханка «Це здорово!» (5 хв)
Учасники групи стають у коло. Ведучий пропонує учаснику, що сидить справа, назвати своє ім’я і улюблене заняття хобі (наприклад: «Я Марія, люблю читати» і т.п.).
У відповідь на кожну фразу всі учасники хором вигукують: «Це здорово!» і водночас піднімають угору великий палець (жест схвалення).
Слово вчителя
Цю руханку я обрала для вас навмисне, адже кожен із вас назвав яка його улюблена справа і всі ви побачили, що в кожного різні інтереси.
На дошці ви маєте орієнтовний графік для прикладу , як створити «режим дня», але в кожного своє життя, свої вподобання, тому для кожної людини режим дня індивідуальний.
Ознайомлення з приблизним режимом дня.
РЕЖИМ РОБОЧОГО ДНЯ
Слово вчителя
Поверніться до режиму дня і прочитайте пункт 12. Він не менш важливий ніж інші пункти, адже важливо дотримуватися порядку у всьому.
Робота з підручником
Відкрийте ст. 44 в підручнику, прочитайте вгорі правила зручного облаштування робочого місця. (учні по черзі читають вголос)
Поділ класу на дві групи.
Групи отримують завдання. На їх виконання дається 5 хв.
І група – розпорядок робочого дня
ІІ група – розпорядок вихідного дня
Перемагає група яка виконала завдання найбільш правильно.
V. Узагальнення та систематизація знань. (5 хв)
Вправа «Заповни корзину»
Учень бере грибочок зі словами « на сьогоднішньому уроці я зрозумів, що…» і кладе грибок до корзини.
VІ. Підбиття підсумків. (5 хв)
Слово вчителя
Наша корзина наповнилася грибами, а це означає, що сьогодні ви зрозуміли навіщо нам потрібні уміння правильно і раціонально планувати свій час. Але не забувайте щодня обов’язково потрібно виділяти достатньо часу для сну, 3-4 разового харчування, розваг і виконання домашніх обов’язків.
Узагальнення і оцінювання діяльності учнів на уроці.
VІІ. Домашнє завдання.