Урок з основ здоров'я "Навчайся комфортно."

Про матеріал
Конспект уроку з основ здоров'я 5 кл. "Навчайся комфортно". Робота містить Практичну роботу: "Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя."
Перегляд файлу

Основи здоровя 5 кл. урок 7

 

Тема. Навчайся комфортно.

          Практична робота: відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя.

Мета: ознайомити з основними принципами раціонального розподілу часу; учити учнів облаштовувати своє робоче місце, дотримуватися розпорядку дня; сприяти формуванню життєвих навичок виконання домашніх завдань, планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя; розвивати здоров’яформувальну компетентність, санітарно-гігієнічні навички; виховувати дисциплінованість.

 

Тип уроку. Формування вмінь і навичок.

Режим дня - суворий і мудрий порадник.

Хід уроку

 

І. Організаційний момент. (3хв.)

1. Привітання вчителя.

2. Установка на позитивний настрій.

3. Роздати зошити після тематичного оцінювання. Назвати учням їхні оцінки.

ІІ. Активізація опорних знань і практичного досвіду учнів. (5 хв.)

Обговорення вірша.

 

Галю, вставай, умивайся –

Та швидше до столу!

Галю, мерщій убирайся,

Бо спізнишся в школу!

Галя вилежує,

Ніжиться і позіхає,

Довго з портфелем вовтузиться

І – не встигає.

 

В школі дзвінок продзвенів,

Давно почалися уроки.

А коридором – чиї-то

Лунають поспішливі кроки?

Клас уже знає:

Це знову спізнилася Галя.

Ні, недаремно прозвали її:

«Невстигаля».

 

Питання для обговорення

  • Чому Галя запізнилася до школи?
  • Чи траплялася з вами така ситуація, коли ви постраждали через свою неорганізованість?
  • Нагадування правил. Які правила групи допомагають економити час (свій та однокласників)?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів (1 хв.)

Слово вчителя

Секунда за секундою, хвилина за хвилиною, година за годиною спливає час… А куди він спливає, залежить від тебе. Прочитав цікаву книжку, навчився танцювати або чистити картоплю – час витрачено на добру справу, він залишиться у твоїй голові, руках, серці. А просидів біля телевізора, цілий день грав у комп’ютерні ігри, то потім дивуєшся: куди ж подівся час? І не можеш згадати , бо його було змарновано, викрадено з твого життя.

Що ж це за крадії часу? Це справи, які не приносять людині користі. А що може зрівнятися з небезпекою змарнованого життя? Щоб знешкодити крадіїв часу, треба навчитися відрізняти їх від корисних справ.

Як ви вже зрозуміли, мова сьогодні піде про витрачання особистого часу.

Життєві навички, які ви здобудете на уроці, допоможуть:

  • Навчитися правильно розподіляти час протягом дня;
  • Більше встигати;
  • Поліпшити свою самооцінку;
  • Уникати пустого витрачання часу тощо.

ІV. Вивчення нового матеріалу. (25 хв)

 Повідомлення теми уроку.

Слово вчителя

Відкрийте ст.41 підручника, тема нашого уроку – «навчайся комфортно».

 

Після уроків ви приходите додому. Хочеться подивитися телевізор, погратися, але потрібно вивчити вірш чи прочитати книгу. І не рідко буває так, що ви не встигаєте. Як же бути? Як устигнути все зробити? Правильно розприділити свій час допоможе розпорядок дня, зручне облаштування робочого місця. Якщо ви будете дотримуватись розпорядку дня – спати, їсти, гуляти, читати, готувати уроки завжди в один і той же час, - вашому організму буде легко працювати, і ви почуватиметеся здоровими й бадьорими. Режим дня - суворий і мудрий порадник.

 

Але перш ніж складати режим дня потрібно знати можливості нашого організму. Справа в тому, що розумова і фізична активність людини змінюється протягом доби, тижня – це називають життєвим ритмом організму. Наприклад найактивнішою буде розумова діяльність вдень, вночі мозок втомлений тому працює гірше і потребує сну.

Робота з підручником.

Розгляньте на ст.42 таблицю 1, там кольором позначено сприятливі години для певної діяльності.

Запитання до учнів.

  • Скажіть, що потрібно людині для здорового повноцінного життя? (їжа, відпочинок, сон, навчання, розваги, фізичні вправи).

Слово вчителя

Тож ви сказали, що потрібно для здорового життя, але все це потрібно вміти правильно і розмірено використовувати щодня. Тому зараз ми спробуємо створити графік режиму дня. Але перед тим виконаємо руханку.

Руханка «Це здорово!» (5 хв)

     Учасники групи стають у коло. Ведучий пропонує учаснику, що сидить справа, назвати своє імя і улюблене заняття хобі (наприклад: «Я Марія, люблю читати» і т.п.).

     У відповідь на кожну фразу всі учасники хором вигукують: «Це здорово!» і водночас піднімають угору великий палець (жест схвалення).

Слово вчителя

Цю руханку я обрала для вас навмисне, адже кожен із вас назвав яка його улюблена справа і всі ви побачили, що в кожного різні інтереси.

На дошці ви маєте орієнтовний графік для  прикладу , як створити «режим дня», але в кожного своє життя, свої вподобання, тому для кожної людини режим дня індивідуальний.

Ознайомлення з приблизним режимом дня.

 

РЕЖИМ  РОБОЧОГО ДНЯ

  1. 07.00 - 07.30  – пробудження від сну, зарядка,  виконання гігієнічних процедур.
  2. 07.30 – 08.00 - сніданок.
  3. 08.00 – 14.10 – навчання в школі.
  4. 14.30 – 15.00 – легкий обід, короткий відпочинок.
  5. 15.00 – 16.00 – виконання домашнього завдання.
  6. 16.00 – 17.00 – прогулянка на свіжому повітрі, спілкування з друзями, ігри.
  7. 17.00 – 17.30 – виконання домашнього завдання.
  8. 17.30 – 18.00 – вечеря, допомога мамі на кухні.
  9. 18.00 – 19.00 – час для хобі.
  10. 19.00 – 20.00 – перегляд улюбленої телепередачі.
  11.  20.00 – 20.20 – підготовка одягу та складання портфеля для наступного навчального дня.
  12.  20.20 – 20.35 – прибирання свого робочого місця.
  13.  20.35 – 21.00 – виконання особистих заходів гігієни.
  14.  21.00 -  сон.

 

Слово вчителя

Поверніться до режиму дня і прочитайте пункт 12. Він не менш важливий ніж інші пункти, адже важливо дотримуватися порядку у всьому.

  • А  чи знаєте ви, що саме від зручно облаштованого робочого місця, може залежати швидкість виконання домашніх завдань? І навіть здоровя!

Робота з підручником

Відкрийте ст. 44 в підручнику, прочитайте вгорі правила зручного облаштування робочого місця. (учні по черзі читають вголос)

Поділ класу на дві групи.

Групи отримують завдання. На їх виконання дається 5 хв.

І група – розпорядок робочого дня

ІІ група – розпорядок вихідного дня

Перемагає група яка виконала завдання найбільш правильно.

 

V. Узагальнення та систематизація знань. (5 хв)

Вправа «Заповни корзину»

Учень бере грибочок зі словами « на сьогоднішньому уроці я зрозумів, що…» і кладе грибок до корзини.

VІ. Підбиття підсумків. (5 хв)

Слово вчителя

Наша корзина наповнилася грибами, а це означає, що сьогодні ви зрозуміли навіщо нам потрібні уміння правильно і раціонально планувати свій час. Але не забувайте щодня обовязково потрібно виділяти достатньо часу для сну, 3-4 разового харчування, розваг і виконання домашніх обовязків.

 

Узагальнення і оцінювання діяльності учнів на уроці.

 

VІІ. Домашнє завдання.

  1. Прочитати параграф 6 ст.41-46
  2. Опрацювати ст.13 – 14
  3. Скласти свій режим робочого дня.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Теплюк Григорій Григорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 березня 2019
Переглядів
3502
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку