Урок проведено в рамках конкурсу "Учитель року-2017". Використано інтерактивні прийоми, підібрано регіональний матеріал, застосовано відеоматеріали.
ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ.
ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
(конспект відкритого уроку з основ здоров’я з використанням ІКТ
4 клас)
Вчитель початкових класів
ОЗ НВК «Чаплинська школа-гімназія»
Спірідонова Ю.В.
ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Мета: розширити знання учнів про медичні й оздоровчі заклади, що опікуються охороною здоров’я дітей; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я і вчити за потреби звертатися по допомогу до медичних закладів; ознайомити зі способами надання допомоги людям з особливими потребами; виховувати гуманне ставлення до людей з особливими потребами
Хід уроку
Організаційний момент
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Здрастуй, здрастуй, любий друже,
Кожен з нас тут не байдужий.
Станем всі – одна сім я.
Будем друзі – ти і я!
Робота з інформаційними картками
У вас на парті лежать картки зі словами. Прочитайте їх.
Милосердя, чуйність, гуманізм, шрифт Брайля, поліклініка, лікарня, санаторій, диспансер, табір відпочинку, Інститут охорони здоров’я дитини, люди з особливими потребами, держава.
Розподіл карток на групи
Я прошу вас підійти до дошки і розділити слова на 2 групи. В одну помістити ті, що на вашу думку, мають відношення до здоров’я, а в другу – ті, які на вашу думку не мають відношення до здоров’я і ті слова, значення яких ви не знаєте.
Постановка завдань уроку
Робота над темою уроку
Створення Містечка охорони доров’я
Для того, щоб це з’ясувати, пропоную вам створити Містечко охорони здоров’я.
У декого з вас на партах лежать фотографії з зображенням різних установ. Хто вважає, що установа, яка зображена у нього на картці має відношення до здоров’я, той виходить до мене. Ви допоможете створити Містечко охорони здоров’я.
(Поліклініка, лікарня, диспансер (уточнити у дітей про хвороби, що набули соціального значення), санаторій, дитячий табір відпочинку.
(на екрані зображено слайд, де вписані пояснення цих слів)
Звернути увагу на те, що в створеному містечку охорони здоров’я розміщені всі заклади, що є в нашому місті.
(На екрані карта Херсонської області, де позначені міста з санаторіями, таборами відпочинку).
Робота в зошитах з друкованою основою
А хто працює в таких установах? До кого ви звертаєтесь за допомогою, коли хворієте?
До лікарів.
(Можна працювати в парах, можна індивідуально).
Зверніть увагу, на екрані ви теж бачите це завдання. Для тих, хто затрудняється відповісти, я помістила невеличкі символи-підказки. Для роботи вам дається 1 хв.
(Учні працюють, я налаштовую мультфільм).
Перевірка роботи.
Отже, куди ми повинні з вами звертатися, щоб вирішити проблему зі здоров’ям? (до лікарів)
Перегляд фрагменту мультфільму «Квітка-семицвітка» (епізод, де головна героїня Женя підходить до хлопчика Віті, щоб той з нею побігав)
Бесіда за змістом переглянутого епізоду
- З якого мультфільму ми переглянули фрагмент? (Квітка-семицвітка) . (Коротко розповісти про чарівну квіточку – схожа на ту, що лежить у дітей на парті)
-З якою пропозицією підійшла дівчинка Женя до Віті? (хотіла з ним побігати)
- Чому Вітя не зміг пограти в запропоновану гру? (бо він не вмів ходити)
Створення проблемної ситуації
Сьогодні ми з вами постараємося зрозуміти, що відчувають ті люди, які мають певні вади здоров’я і з’ясуємо, як держава дбає про таких людей, чим вона та ми можемо їм допомогти.
Гра «Хлопчики дівчатка»
Хлопці затисніть міцно вуха. (Вітаміни – корисні для здоров’я людини). Штовхніть легенько хлопчиків, щоб вони відкрили вуха.
Хлопці, що я сказала дівчаткам? Чому ви не можете відповісти на це запитання? (Ми не чули, що ви говорили).
Скажіть, діти, чи змогли ви відчути хоча б трохи того, що відчувають люди, які не бачать чи не чують? Що ви відчували?
(діти розказують про свої відчуття)
Робота з підручником
Як же держава повинна дбати про таких людей, ми дізнаємося, попрацювавши в групах.
(Робота в групах)
Захист роботи
1 представник від групи захищає роботу коло дошки. В ході захисту вчитель проводить словникову роботу.
Словникова робота
Створення книжечки «Допомога людям з особливими потребами»
Вчитель скріплює в одне ціле результати роботи груп – отримується книжечка, де описано, як держава дбає про людей з особливими потребами і що вони можуть запропонувати.
Розповідь-доповнення вчителя
ДЕНЬ 3 ГРУДНЯ
В Україні 3 грудня відзначається День людей з особливими потребами.
Права дітей з особливими потребами записані в статті 23 Конвенції ООН про права дитини, в який сказано, що такі люди мають такі ж самі права, як і ми з вами.
Фізкультхвилинка
«Чапля» (постійте на одній нозі, пострибайте). Тепер заплющте очі і спробуйте постояти на одній нозі. Важко? А тепер поверніться до віконця. Станьте на одну ногу, покладіть руки на плечі сусіда і заплющте очі. Так легше?
Сідаємо
Що ви відчували, коли виконували цю вправу?
(Було легше, коли ми відчували плече свого товариша).
Отак і людям з особливими потребами потрібна наша з вами підтримка.
Розповідь про те,що взаємодопомога закладена самою природою
Ви чули коли-небудь, як кричать дикі качки,коли летять у вирій? А знаєте, чому вони так кричать? Чи знаєте ви, що у диких качок існує закон. Коли вони летять ключем, то весь час перешиковуються. Попереду стоять ті, що сильніші. Вони крилами створюють повітряний потік і підтримують тим самим тих, хто летить позаду. Підставляють крило (так говорять у народі). Птах після того як окріпне, радісно кричить, сповіщаючи інших, що він набрався сил і готовий допомогти іншим.
Діти, ми розібрали, як держава дбає про таких громадян, як у природі птахи підтримують тих, хто цього потребує, а тепер розглянемо ситуації, як ми можемо допомогти людям з особливими потребами.
Розбір ситуацій
(на екран спроектовано фото з різними ситуаціями: людина на інвалідному візку не може переїхати дорогу, піднятися в громадський транспорт, перейти дорогу і т.п)
Які риси характеру ви проявили, допомагаючи таким людям? Ми, звичайно, співчуваємо таким людям, а чи потрібно у відкриту це демонструвати (Жаліти, плакати, хитати головою?)
Спортсмени
Ми повинні показати цим людям, що вони такі ж, як і ми – мають ті самі права, що і ми, нічим не відрізняються від нас. В них лише особливі потреби, які ми повинні створювати для них. У цьому,діти, проявляється гуманізм. А ще по-іншому можна сказати людяність – коли всі визнають людину найвищою цінністю суспільства .
Стався до інших так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.
На екрані фото українських параолімпійців.
Розповідь вчителя
Вперше в Параолімпіаді наші спортсмени взяли участь у 1996 році і завоювали 7 медалей.
А в 2016 році в Ріо-де-Жанейро наші спортсмени змогли завоювати … (вгадайте, скільки медалей?) – 117!
То чи є нам у кого повчитися? Чи можна позаздрити сили волі таких людей?
Рефлексія
У вас на парті є квітки-семицвітки. Давайте кожен з вас напише, щоб допомогти людям, що мають особливі потреби.
Під пісню «Дорогою добра» учні прикріплюють квіточки до дошки і розповідають про свої побажання.
Підсумок
Подивіться, яка гарна клумба розквітла у нашому класі. Яке слово ми прикріпимо посередині? (Гуманізм).
1