Урок з основ здоров'я "ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ"

Про матеріал

Урок проведено в рамках конкурсу "Учитель року-2017". Використано інтерактивні прийоми, підібрано регіональний матеріал, застосовано відеоматеріали.

Перегляд файлу

 

 

 

 

ОХОРОНА   ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ.  

ГУМАННЕ   СТАВЛЕННЯ  ДО  ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ   ПОТРЕБАМИ

 (конспект відкритого уроку з основ здоров’я з використанням ІКТ

4 клас)

 

 

D:\фотографії\фото 2017\фото вчитель року\2017-02-09-3321.jpg

 

Вчитель початкових класів

ОЗ НВК «Чаплинська школа-гімназія»

Спірідонова Ю.В.

ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ. ГУМАННЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Мета: розширити знання учнів про медичні й оздоровчі заклади, що опікуються охороною здоров’я дітей; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я і вчити за потреби звертатися по допомогу до медичних закладів; ознайомити зі способами надання допомоги людям з особливими потребами; виховувати гуманне ставлення до людей з особливими потребами

Хід уроку

Організаційний момент

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Привітайтесь: «Добрий день!»

Здрастуй, здрастуй, любий друже,

Кожен з нас тут не байдужий.

Станем всі – одна сім я.

Будем друзі – ти і я!

  • Я першими попрошу сісти тих, хто впродовж тижня дбав про своє здоров’я.
  • Я дуже рада, що ви всі сіли на свої місця. А як ви дбали про здоров’я?

Робота з інформаційними картками

У вас на парті лежать картки зі словами.  Прочитайте їх.

Милосердя, чуйність, гуманізм, шрифт Брайля, поліклініка, лікарня, санаторій, диспансер, табір відпочинку, Інститут охорони здоров’я дитини, люди з особливими потребами, держава.

Розподіл карток на групи

Я прошу вас підійти до дошки і розділити слова на 2 групи. В одну помістити ті, що на вашу думку, мають відношення до здоров’я, а в другу – ті, які на вашу думку не мають відношення до здоров’я і ті слова, значення яких ви не знаєте.

Постановка завдань уроку

  • Перечитайте слова, записані на дошці. Давайте сформулюємо мету нашого уроку. Що ми повинні сьогодні з вами дізнатися?
  • (Яке відношення мають ці слова до нашого здоров’я? Хто такі люди з особливими потребами? Яке відношення має держава до здоров’я ? і т.д.)
  • Впродовж уроку ми будемо з’ясовувати, які слова мають відношення до здоров’я, а які з цих слів – ні.

Робота над темою уроку

  • Як ви гадаєте, чи має якесь відношення до нашого здоров’я держава?

Створення Містечка охорони доров’я

Для того, щоб це з’ясувати, пропоную вам створити  Містечко охорони здоров’я.

D:\фотографії\фото 2017\фото вчитель року\2017-02-09-3323.jpg

У декого з вас на партах лежать фотографії з зображенням різних установ. Хто вважає, що установа, яка зображена у нього на картці має відношення до здоров’я, той виходить до мене. Ви допоможете створити Містечко охорони здоров’я.  

(Поліклініка, лікарня, диспансер (уточнити у дітей про хвороби, що набули соціального значення), санаторій, дитячий табір відпочинку.

(на екрані зображено слайд, де вписані пояснення цих слів)

  • Такі заклади, діти, є по всій Україні, тому що держава повинна дбати про здоров’я своїх  громадян. І охорона здоров’я повинна стати для держави найважливішою соціальною цінністю.

Звернути увагу на те, що в створеному містечку охорони здоров’я розміщені всі заклади, що є в нашому місті.

(На екрані карта Херсонської області, де позначені міста з санаторіями, таборами відпочинку).

  •  Перед вами карта Херсонської області, де синіми кружечками ті населені пункти, де розташовані заклади, в яких лікуються люди.
  • Тож має якесь відношення до нашого здоров’я держава?

Робота в зошитах з друкованою основою

А хто працює в таких установах? До кого ви звертаєтесь за допомогою, коли хворієте?

До лікарів.

  • Щоб перевірити, чи добре ви знаєте, до якого лікаря потрібно звертатися в разі певної хвороби, пропоную вам виконати завдання на стр. 27.
  • З’єднайте проблему, яка може виникнути зі здоров’ям і фахового лікаря, до якого ви повинні звернутися в разі потреби.

(Можна працювати в парах, можна індивідуально).

Зверніть увагу, на екрані ви теж бачите це завдання. Для тих, хто затрудняється відповісти, я помістила невеличкі символи-підказки. Для роботи вам дається 1 хв.

(Учні працюють, я налаштовую мультфільм).

Перевірка роботи.

  • Плесніть у долоні ті, хто виконав це завдання правильно.

Отже, куди ми повинні з вами звертатися, щоб вирішити проблему зі здоров’ям? (до лікарів)

Перегляд фрагменту мультфільму «Квітка-семицвітка»  (епізод, де головна героїня Женя підходить до хлопчика Віті, щоб той з нею побігав)

Бесіда за змістом переглянутого епізоду

 - З якого мультфільму ми переглянули фрагмент? (Квітка-семицвітка) . (Коротко розповісти про чарівну квіточку – схожа на ту, що лежить у дітей на парті)

  -З якою пропозицією підійшла дівчинка Женя до Віті? (хотіла з ним побігати)

- Чому Вітя не зміг пограти в запропоновану гру? (бо він не вмів ходити)

Створення проблемної ситуації

  • Ми щойно з вами з’ясували, що при певній хворобі потрібно звертатися до лікарів за допомогою, щоб ті вам допомогли. Чому ж Віктор не може ходити? (Підвести до висновку, що є невиліковні хвороби).
  • Хто знає, як називають таких людей? (Люди з особливими потребами).
  • Чому їх так називають і як ми повинні ставитися до таких людей, з’ясуємо на уроці.

Сьогодні ми з вами постараємося зрозуміти, що відчувають ті люди, які мають певні вади здоров’я і з’ясуємо, як держава дбає про таких людей,  чим  вона та ми можемо їм допомогти.

Гра «Хлопчики дівчатка»

  • Дівчатка, прикрийте долоньками . (Показую хлопцям тарілку з фруктами). (Ховаю)
  • Дівчатка, розплющте очі. Що я тільки-но показала хлопчикам? Чому ви не змогли відповісти? (Ми не бачили)

Хлопці затисніть міцно вуха. (Вітаміни – корисні для здоров’я людини). Штовхніть легенько хлопчиків, щоб вони відкрили вуха.

Хлопці, що я сказала дівчаткам? Чому ви не можете відповісти на це запитання? (Ми не чули, що ви говорили).

Скажіть, діти, чи змогли ви відчути хоча б трохи того, що відчувають люди, які не бачать чи не чують? Що ви відчували? 

(діти розказують про свої відчуття)

Робота з підручником

D:\фотографії\фото 2017\фото вчитель року\2017-02-09-3331.jpgЯк же держава повинна дбати про таких людей, ми дізнаємося, попрацювавши в групах.

 

  • 1 група – прочитати параграф і виписати, як дбає держава про людей з вадами зору. Як ще ми можемо допомогти таким людям?
  • 2 група - прочитати параграф і виписати, як дбає держава про людей з вадами опорно-рухового апарату. Як ще ми можемо допомогти таким людям?
  • 3 група - прочитати параграф і виписати, як дбає держава про людей з вадами слуху. Як ще ми можемо допомогти таким людям?

(Робота в групах)

Захист роботи

1 представник від групи захищає роботу коло дошки.  В ході захисту вчитель проводить словникову роботу.

Словникова робота

  • Шрифт Брайля (зображення на екрані)
  • Пандус (зображення на екрані)

Створення книжечки «Допомога людям з особливими потребами»

D:\фотографії\фото 2017\фото вчитель року\2017-02-09-3325.jpg

Вчитель скріплює в одне ціле результати роботи груп – отримується книжечка, де описано, як держава дбає про людей з особливими потребами і що вони можуть запропонувати.

  • А кого ви можете познаймо ти з цією книжечкою? і т.д.

Розповідь-доповнення вчителя

ДЕНЬ 3 ГРУДНЯ

В Україні 3 грудня відзначається День людей з особливими потребами.

Права дітей з особливими потребами записані в статті 23 Конвенції ООН про права дитини, в який сказано, що такі люди мають такі ж самі права, як і ми з вами.

Фізкультхвилинка

«Чапля»  (постійте на одній нозі, пострибайте). Тепер заплющте очі і спробуйте постояти на одній нозі. Важко? А тепер поверніться до віконця. Станьте на одну ногу, покладіть руки на плечі сусіда і заплющте очі. Так легше?

Сідаємо

Що ви відчували, коли виконували цю вправу?

(Було легше, коли ми відчували плече свого товариша).

Отак і людям з особливими потребами потрібна наша з вами підтримка. 

Розповідь про те,що взаємодопомога закладена самою природою 

Ви чули коли-небудь, як кричать дикі качки,коли летять у вирій? А знаєте, чому вони так кричать? Чи знаєте ви, що у диких качок існує закон. Коли вони летять ключем, то весь час перешиковуються. Попереду стоять ті, що сильніші. Вони крилами створюють повітряний потік і підтримують тим самим тих, хто летить позаду. Підставляють крило (так говорять у народі). Птах після того як окріпне, радісно кричить, сповіщаючи інших, що він набрався сил і готовий допомогти іншим.

Діти, ми розібрали, як держава дбає про таких громадян, як у природі птахи підтримують  тих, хто цього потребує, а тепер розглянемо ситуації, як ми можемо допомогти людям з особливими потребами.

Розбір ситуацій

(на екран спроектовано фото з різними ситуаціями: людина на інвалідному візку не може переїхати дорогу, піднятися в громадський транспорт, перейти дорогу і т.п)

Які риси характеру ви проявили, допомагаючи таким людям? Ми, звичайно, співчуваємо таким людям, а чи потрібно у відкриту це демонструвати (Жаліти, плакати, хитати головою?)

Спортсмени 

Ми повинні показати цим людям, що вони такі ж, як і ми – мають ті самі права, що і ми, нічим не відрізняються від нас. В них лише особливі потреби, які ми повинні створювати для них. У цьому,діти, проявляється гуманізм. А ще по-іншому можна сказати людяність – коли всі визнають людину найвищою цінністю суспільства .

Стався до інших так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.

На екрані фото українських параолімпійців.

  • Придивіться уважно на фото. Хто на них зображений? (Спортсмени). Чим вони відрізняються від інших спортсменів (У них є вади здоров’я: у когось немає ніг, рук).
  • Це параолімпійці – спортсмени, які раз на 4 роки беруть участь в олімпіаді, де змагаються кращі з кращих. Не зважаючи на вади у здоров’я, люди, яких ви бачите на екрані змогли досягти значних висот у спорті.

Розповідь вчителя

Вперше в Параолімпіаді наші спортсмени взяли участь у 1996 році і завоювали 7 медалей.

А в 2016 році в Ріо-де-Жанейро наші спортсмени змогли завоювати … (вгадайте, скільки медалей?) – 117!

То чи є нам у кого повчитися? Чи можна позаздрити сили волі таких людей?

Рефлексія 

У вас на парті є квітки-семицвітки. Давайте кожен з вас напише, щоб допомогти людям, що мають особливі потреби.

D:\фотографії\фото 2017\фото вчитель року\2017-02-09-3326.jpg

Під пісню «Дорогою добра» учні прикріплюють квіточки до дошки і розповідають про свої побажання.

Підсумок

Подивіться, яка гарна клумба розквітла у нашому класі. Яке слово ми прикріпимо посередині? (Гуманізм).

  • Що нового ви дізналися на уроці? Що взяли особисто для себе? 
  • Погляньте на слова, які ми згадували на початку уроку. Що тепер ви можете сказати про них? (Вони всі мають відношення до здоров’я).

 

 

1

 

docx
Додано
10 вересня 2018
Переглядів
3729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку