29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Конспект уроку з основ здоров'я

Про матеріал

На уроках основ здоров'я подорожуючи заочно, граючись в рольові ігри, учні знайомляться із професіями медичних працівників, дізнаються багато про різні хвороби і у них виникає бажання піклуватися про власне здоров'я/

Перегляд файлу

Гусятинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

з предмету «Основи здоров ’я»

4 клас

 

 

 

 

 

Вчитель Галан О.Б.


Тема. Медична служба в Україні.

Мета. Розширити знання учнів про охорону здоров'я дітей в медичних закладах: поліклініках, лікарнях, санаторіях; ознайомити з професіями медичних працівників, які допомагають зберегти здоров я; формувати бажання піклуватися про власне здоров'я і в разі погреби звертатись за допомогою.

Обладнання. Ілюстрації до теми, таблиці, персонажі, ляльки, лікар Айболить, лікар Пілюлькін, атрибути для сюжетно-рольової гри "На прийомі у лікаря", підручник, робочий зошит.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Девіз.

Щоб міцне здоров'я мати, треба правила всі знати. Бо здоров'я — це прекрасно, здорово, чудово, ясно. І доступні для людини всі дороги і стежини!

 Перше правило — весела усмішка. Подаруйте її своїм друзям.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Перевірка домашнього завдання. (Діти читають вірші, жарти, смішинки про поведінку дітей.)

Фронтально перевірити роботу в зошиті.

2. Оголошення теми і мети уроку.

 Сьогодні ми продовжимо нашу подорож у країну Здоров'я. Наше завдання — дізнатися, де можна зміцнити своє здоров'я, а часто й вилікуватись, якщо раптом здолає якась недуга.

Подорожувати з нами будуть ваші давні знайомі — лікар Айболить і

лікар Пілюлькін.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда.

(Вчитель показує ляльки персонажів, повідомляє, що озвучувати дії і

поради лікарів доручили йому.)

Лікар Айболить. Стривайте, стривайте. Я повинен вас оглянути, чи готові ви в дорогу. Попрошу всіх стати і виконати мої команди.

Всі вдихайте ....

Видихайте...

Все в порядку, спочивайте.

Дружно руки піднімайте...

Все прекрасно, опускайте...

Нахиліться, розігніться ...

Станьте прямо, усміхніться...

Так, я оглядом задоволений, бо ніхто з дітей не хворий.

Всі веселі і здорові.

В путь-дорогу всі готові? (Готові.)

2. Ознайомлення з планом заочної подорожі до медичних закладів. Перша зупинка. Поліклініка. (Вчитель вивішує ілюстрації, де зображено поліклініку.)

 Хто з вас був у поліклініці? Що таке поліклініка?

Поліклініка — це лікувально-профілактичний заклад, в якому надається медична допомога, безпосередньо на місці чи вдома. В поліклініках працюють лікарі різних спеціальностей.

3. Бліц-турнір.

 Як називається лікар, що лікує зуби? (Стоматолог.)

 Хто лікує горло, вухо, ніс? (Лор, отоларинголог.)

 Робить операцію? (Хірург.)

 Лікує очі? (Окуліст.)

 Лікує простудні захворювання? (Педіатр.)

 Вправляє кістки після перелому? (Ортопед.)

 Виправляє мовні вади дітей? (Логопед.)

Я бачу, ви добре знайомі зі спеціальностями лікарів. А зараз давайте

заглянемо у кабінет стоматолога.

4. Сюжетно-рольова гра "На прийомі у зубного лікаря стоматолога . Дійові особи. Зубний лікар Айболить, хворий пацієнт, мама хворого.

Щітка, зубна паста, лікар Пілюлькін.

Мама. — Лікарю, допоможіть, у мого сина зуб болить. Лікар (оглядає хворого). Так! Все зрозуміло. Карієс!

 Розкажіть, як ви доглядаєте за своїми зубами.

 Чому обов'язково потрібно чистити зуби?

На зубах постійно відкладаються м'які нашарування у вигляді жовтуватої плівки. Особливо помітна вона на лінії зубів і ясен. Такі нашарування сприятливе середовище для вірусів і мікробів, що спричиняють запальні

процеси і руйнування зубів.

Лікар. — Я вилікую хворий зуб, але на майбутнє, щоб таке не пов­торилося, раджу подружитися з профілактичними засобами. Зубна щітка. Я

 невтомна трудівниця, мені вірять люди.

Хто зі мною поведеться,

той здоровим буде,

буде часто усміхатись білими зубами.

Мене знає вся малеча, і бабусі, й мами.

Чистоту тримаю в роті, справу знаю чітко.

Вам ім'я моє знайоме, бо зубна я ... (щітка).

Паста.

Маю вигляд я і смак — можеш подивиться —

і без мене вам ніяк всім не обійтися.

Я — не страва, не напій, та в роботі часто з щіткою завжди дружу.

Ім'я моє — ... (паста).

5. Робота з таблицею "Як правильно чистити зуби".

6. Робота в зошиті. Завдання 1. Продовжити речення за змістом. Кожна людина повинна сама дбати про своє здоров'я.

На варті здоров'я стоять чиста вода і повітря, особиста гігієна і санітарія.

7. Поради лікаря Пілюлькіна.

Гімнастика для зубів.

Вранці, почистивши зуби, візьміть прокип'ячену дубову паличку (діаметром 5-10 мм) і легенько почніть стискувати її всіма зубами по черзі, починаючи з кутніх, зліва направо. Стискування не повинно спричинити неприємних відчуттів. Якщо раптом відчуєте біль, неодмінно зверніться до лікаря — це сигнал про приховану хворобу.

І і II день — стискування провести по одному вранці і ввечері.

III день — вправу виконати по два рази зранку і ввечері.

ІУдень вправу виконати по три рази.

Наступні дні — навантаження не збільшуйте, зате прикушуйте дедалі сильніше.

Гімнастика для зубів зміцнює щелепно-лицьовий апарат, сприяє нормальній його діяльності. Крім того дуже корисно їсти сирими моркву, яблука та інші фрукти й овочі.

8. В окуліста.

Вчитель. Наша подорож триває. І ось ми в поліклініці біля кабінету "Окуліст" (робота з ілюстраціями).

 Хто з вас був у кабінеті окуліста?

 Що лікує окуліст?

Давайте заглянемо в цей кабінет.

9. Сюжетно-рольова гра "На прийомі в окуліста". (Лікар, пацієнт, Пілюлькін).

Лікар. — На що скаржитесь?

Пацієнт. -.....

Лікар. — В народі кажуть "Хто про очі дбає, той горя не знає". Як ви дбаєте про свої очі?

Пацієнт.--------

Правила гігієни зору.

 Не можна розглядати рукописний чи друкований текст зблизька.

 Під час читання чи письма зошит і книжку тримати на відстані 30-35 см.

 Не можна читати в транспорті, коли він рухається.

 Шкідливе для зору читання лежачи.

 Світло повинно падати зліва, щоб тінь від руки не закривала записи.

Лікар. — Вам потрібно носити окуляри (виписуєрецепт).

Лікар Пілюлькін. — Щоб ваші очі менше стомлювалися, пропонуємо вправи. їх ви можете робити щоденно протягом 3-5 хв. Вправи для очей. /

вправа.

1. Відкинувшись на спинку, глибоко вдихніть.

2. Нахилившись вперед до кришки парти — видихніть. Повторіть 5-6 разів.

II вправа.

1. Відкинувшись на спинку, міцно заплющіть повіки, розплющіть. Повторіть 5-6 разів.

III вправа.

В. п. Сидячи, руки на поясі.

1 — поверніть голову праворуч, подивіться на лікоть правої руки.

2 — поворот голови ліворуч, подивіться на лікоть лівої руки.

3 — В. п. Повторіть 5-6 разів.

IV вправа.

В. п. — сидячи, руки вперед, дивитись на кінчики пальців.

1 — підніміть руки вгору, вдихніть, очима стежте за пальцями, не піднімаючи голови.

2 — поверніться у в. п., видихніть (4-5 разів).

V вправа.

2-3 секунди дивіться на класну дошку, потім погляд переведіть на кінчик носа (6-8 разів).

VI вправа. Підніміть голову вгору.

1 — Зробіть кругові рухи за годинниковою стрілкою.

2 — Проти годинникової стрілки (5-6 разів).

VII вправа.

Заплющіть повіки. Протягом ЗО с масажуйте їх кінчиками пальців.

Друга зупинка. Лікарня.

Бесіда.

 Що таке лікарня?

Лікарня — це медичний заклад для стаціонарного лікування хворих.

 Хто з вас лежав у лікарні?

 Що роблять медичні працівники у лікарні? (Відповіді дітей.)

 Чим відрізняється поліклініка від лікарні? Третя зупинка. Санаторій. Вчитель. Наша заочна подорож продовжується. І ось ми вже в санаторії

(показати ілюстрації).

 Хто з вас бував у санаторіях і може поділитись своїми враженнями?

(Відповіді дітей.)

Назва походить від латинського слова, що означає "зцілюю". Це лікувально-профілактичний заклад для лікування хворих переважно природними та фізіотерапевтичними засобами, дієтним харчуванням.

 Пригадайте, чи є в нашій місцевості санаторії. (Показати дітям ілюстрації санаторіїв, спеціально створених для лікування дітей.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з підручником.

Опрацювання статті "Медична служба в Україні" в групах.

1) У шкільному медичному кабінеті.

2) У дитячій поліклініці.

3) Швидка медична допомога.

4) У лікарні.

5) У санаторіях.

2. Представники кожної групи розповідають про медичну допомогу у кожному закладі.

3. Робота в парах. Зошит. Завдання 3 (с. 13).

 Вкусила комаха — прикласти розмочену таблетку валідолу або грудочку цукру.

 Вкусив кліщ — змастити милом чи олією.

 Порізав пальця — зупинити кровотечу, очистити рану від забруднення.

 Потекла кров із носа — закинути голову назад, прикласти до носа

шматочок льоду.

 В око потрапила порошинка — промити повіки.

 Болить зуб — полоскати рот солоною водою.

4. Самостійна робота. Зошит 2. Завдання 4 (с. 13). Правила особистої гігієни.

 Кожного ранку і вечора треба чистити зуби.

 Влітку потрібно щодня митися милом.

 Необхідно систематично обрізати нігті на руках і ногах.

 Перед вживанням їжі і після туалету обов'язково мити руки з милом.

 Необхідно щодня міняти нижню білизну.

5. Перевірка самостійної роботи.

V. Підсумок уроку проводить лікар Айболить.

Якщо хочеш здоровим бути, правило запам'ятай: сам про своє здоров'я дбай, на лікарів цю турботу не перекладай.

Лікарі лікують хворих, здоров'я вони не творять.

Людина повинна сама дисциплінована бути й вольова.

docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку