Урок розроблено для учнів 2 класу. Містить у собі цікавий прийом рефлексії, під час якого дітям пропонується робота з нестандартним прийомом малювання.
Урок природознавства у 2 класі
Тема. Погода навесні.
Вчитель
Черкаської ЗОШ І-ІІ ступенів
Прядко В.В.
Урок природознавства у 2 класі
Тема. Погода навесні.
Мета. Закріпити елементарні уявлення учнів про ознаки весни у неживій
природі, розкрити зміст понять «повінь», «відлига», «льодохід»; вчити
спостерігати за погодою навесні; вчити малювати весну, розвивати
мислення, пам’ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні
емоції та творчі здібності.
Обладнання: ілюстрації до теми, вірші.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів та повідомлення теми уроку.
(Музичний супровід «Спів пташок»)
Я бачу у вас піднесений настрій і ви налаштовані добре працювати.
Діти, а коли ми чуємо радісний спів пташок?
— Сьогодні на уроці ми розглянемо найхарактерніші ознаки весни
в природі.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Послухайте вірш «Весна» і підкресліть ознаки весни природі.
Весна в усі шпаринки рветься,
Зчорніли клаптики снігів,
Веселе сонечко сміється,
І вийшла річка з берегів.
Не взнати стежечку знайому –
Там первоцвіт рясний зацвів.
Вертаються пташки додому,
До рідних місць, садів, лісів...
І пахощі приємні ллються,-
Змінилося довкіль усе!
Струмочки весело сміються.
Весна іде! Красу несе!
(учні підкреслюють, а потім зачитують по черзі)
2.Подивіться на дошку і прочитайте з чим у мене асоціюється слово Весна.
Зелень, (березень, квітень, травень), завірюха, пахощі квітів, сонячне проміння, гарний настрій, збирання врожаю, шпаківня, веселий спів птахів, листопад, потепління, струмочки тощо.
-Чи всі написи правильні?
Давайте оберемо правильні та складемо композицію Весна.
Ось над цими питаннями ми і будемо працювати з вами
- Як ви вважаєте, ви всі зміни перерахували?
Я прикріплю на дошку ще такі слова: відлига, льодохід, повінь.
Як ви гадаєте, що вони означають?( діти висловлюються)
3. Розповідь вчителя
_ Діти, а що означає слово відлига?
Де знаходиться Сонце навесні? (Сонце піднімається все вище
над горизонтом.)
— Так, його промені пряміше падають на землю і краще
її прогрівають. Підвищується температура повітря, а це спричиняє
танення снігу- починається Відлига.
-А як ви розумієте, що таке льодохід?
Поступово лід а річках темніє, стає крихким, вкривається тріщинами, починає ламатися, і лід починає рухатися по річках. Починається Льодохід.
Картина льодоходу вражаюча.
Але, пам’ятайте, що весняний лід небезпечний! Дуже небезпечно ходити по підталому льоду, оскільки він може підломитися.
Діти, а як ви розумієте, що це таке за явище - повінь?
Особливо швидко сходить сніг під теплими весняними променями сонця. Від танення снігу залежить таке природне явище,
як повінь. На річках відбувається швидкий підйом води . Річка переповнюється водою, виходить берегів, і починається грізне
явище природи повінь, яка приносить людям багато біди.
Вода затопляє довколишні луки, поля, ліси
Сильна повінь буває небезпечною для звірів.
Період льодохіду і повені небезпечний для тих людей, чиї будинки знаходяться поблизу річок.
Але бувають весни, коли сніг сходить непомітно.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Робота з підручником ст. 92
-читання тексту
- робота над текстом.
V. Підбиття підсумків. Рефлексія
Давайте зіграємо в гру «Продовж речення»
Рефлексія:
Діти, підведіть свої ручки вгору. Уявіть, що вам на долоньки світить сонечко. Чуєте тепло в пальчиках? Це сонечко дає вам радість. Я пропоную вам ваші уявлення про весну перенести своїми пальчиками на папір. Давайте разом намалюємо картину Весна.
-Хто уявляє себе травичкою?
-А хто хоче бути теплим сонечком?
- А хто буде легенькою хмаркою?
- А ще нам потрібні квіточки. Якого кольору вони будуть?
Змастіть свої долоньки відповідним кольором і почнемо малювати малюнок.
( малювання картини долоньками)
Діти, подивіться яка вийшла чудова картина. Я вважаю, що ця картина символізує настання весни не тільки у природі, а й у ваших серцях! Я вам дуже дякую за роботу на уроці!