Урок з природознавства "Рослинний і тваринний світ Південної Америки"

Про матеріал

Світ постійно змінюється , так само як і наші уроки.На свої уроках намагаюся впроваджувати сучасні стратегії роботи, які дають змогу для розвитку критичного мислення, формування власної думки, для розвитку креативності....

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Картинки по запросу картинки південна америка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Рослинний і тваринний світ Південної Америки.

 

Мета: поглибити   знання про Америку. Сформувати в учнів уявлення про рослинний і тваринний світ Південної Америки; розвивати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки; формувати потребу у пізнанні нового матеріалу; розвивати критичне мислення , кмітливість, спостережливість. Виховувати бережне відношення до нашої планети.

 

Обладнання: Кубик « Блума» , таблиці, картки , карта ,відео , ілюстративний матеріал, презентація, природничій матеріал ( гарбуз, квасоля, перець-чілі, томати –чері, картопля, соняшник , кукурудза)

 

Тип уроку : комбінований

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

 

1. Ранкове коло :

 

В цьому класі друзі всі ,

Я і ти, і ми, і ви .

Посміхнись тому хто зліва, посміхнися тому хто справа,

Ми одна сім’я.

В цьому класі друзі всі

Я і ти, і ми, і ви.

Руку дай тому хто справа , руку  дай тому хто зліва.

-Любі діти, вчителі!

-Щіро Вас  вітаю всіх!

- Я бажаю собі і сім вам, гарного настрою впродовж дня.

( Діти продовжують бажати по колу  ..)

 

 

2 . Хвилинка спостережень.

 

  • Скажіть , яка зараз пора року?  Які зміни відбулися в неживій природі ?
  • Який зараз  місяць , яке число ?
  • Що ви можете сказати про саме число 12? ( 12 місяців, 12 знак Зодіаку-Риби, 12 - народився Ч. Дарвін….. тощо )

 

 

3. Робота Гідрометцентру

Повідомлення  синоптика.

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

 

Сьогодні у нас незвичайний урок.

 

У світ фантазії зробимо ще один крок.

 

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

 

1

 

І знову вона завітала до нас.

 

 

  1. « Кубик Блума»

 

  • Чому відбувається зміна дня і ночі? 
  • Чому індіанці називають гори Анди « мідними горами»?
  • Чому  деякі рослини називають компасами?
  • Чому вовка називають санітаром лісу?

 

- Поясни , чому Африку вважають самим найспекотливішим материком?

- Поясни, за допомогою чого козаки знаходили шлях до дому?

       -Поясни, як природні ознаки допоможуть тобі зорієнтуватися на місцевості?

      -Поясни,  чому тварини пустель, ведуть переважно нічне життя?

 

 Запропонуй, свою назву новій планеті?

 Запропонуй, як краще дістатися до Євразії? ( підказка –транспорт-літак)

 Запропонуй , свою версію , чому вимерли динозаври?

 Запропонуй, назву документального фільму про будь який материк.

 

Придумай,  назву новому місту на материку Австралія…

Придумай, назву до цієї картини (монітор)

Придумай , як краще допомогти тваринам  та пташках взимку 

Придумай , назву новому віртуальному транспорту, на якому ми здійснемо політ на Місяць

 

 

Поділись, своїми знаними , яке озеро на континенті Євразія саме найглибше?

Поділись, своїми знаними, які сузір’я ти знаєш ?

Поділись, своїми знаними, за допомогою чого з’єднується Північна і Південна Америка ?

Поділись, своїми знаними, яке море не має берегів ?

 

Назви, найдовшу і найповноводнішу річку Південної Америки?

Назви, який рельєф на території Європи?

Назви, природні зони материка Євразія?

Назви,  найдовшу річку Африки?

 

  1. Вправа "Мікрофон"

 

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 

 ІІІ.  Повідомлення теми уроку.

 

1.Робота в групі

 А ) Розгадування кросворда

Для того що дізнатися над чим ми будемо сьогодні працювати , нам треба розгадати кросворд .

 

( Додаток № 1)

-Яке слово вийшло в середині?                             2

 

-Так , сьогодні ми зернимося до материка  , а саме  до материка Південної Америки. Розглянемо його   рослинний і тваринний світ. На цьому уроці ми будемо виконувати різні завдання стосовно попередніх тем  і поглибимо свої знання про Америку.

 

Б) «Хвилнка цікавинка»

 Історія виникнення материків

 

Вчені припускають, що в прадавні часи всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна  та Південна Америки, Австралія, Африка, Антарктида  та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

 

Давайте зернимося до невеличкої презентації   і зробимо невеличку  кругосвітню подорож.

 

В) Розповідь з елементами презентації.

( Словник- помічник  : Географічне розташування; Христофор Колуб- помилкова гіпотеза…- Індія.., Амеріго Веспуччі –довів ,що це не Індія , а назвав новий материк-Новий Світ; Гірська система-мідні гори, виверження, вздовж –попаси-степи, це дощовий материк –саме найбільше опадів , тому що біля екватора , але і відбувається зміна клімату на посушливий –пустеля – Атакама ,де роками може не випадати опади;  савана - трав’янисті рослини , дерева лише поодинокі:; екваторіальні ліси ЗНАХОДЯТЬСЯ 
в Амазонській низовині (сельва)

Амазонка , водоспад – Анхель, озеро- Тітікака - більше солі , температура постійна )

 

 Населення –це індіанці,  європейці , африканські негри. Найбільш заселенні узбережжя океану. Корінне населення –це індіанці , вони жили -ще приблизно 2000 т до н.е .  Було 400 племен. Раніше тут жили племена індіанців  – ацтеки, майя, інки. Нам досі і не відомо, як май могли в ті часи виготовляти цемент, в них були математики , лікарі , які замість знебольованого , використовували галліциногенні ліки, які виготовляли з грибів та табаку. Зшивали рани волоссям. Вони  перші розробили астрономічний календар , вперше використали число нуль, нанесли на карту рух Сонця і Місяця, будували величезні піраміди, що і досі залишається загадкою .За допомогою чого чи кого вони це побудували?  Їх піраміди вважать сьомим дивом світу . Коли світить сонце у день весіннього і осіннього рівнодення , то можна на цих пірамідах побачити 7 рівнобедрених прямокутників. Але ці племена зникли , і вченні допускають різні гіпотези, чи то голод, чи - то зміна клімату , так досі і не відомо.

 

Г)  „Синтез думок”

 

     СЕНКАН –материк

 

ІV Вивчення нового матеріалу.

 

А) Розповідь з елементами презентації.

 

 

 

 

3

 

 

Найбільшу територію займають екваторіальні ліси. Протягом року у  лісі тепло й волого, отже, є сприятливі умови для росту й розвитку рослин. Тут ростуть найвищі дерева -80-100м, а також пальми, фікуси, кавове або  шоколадне дерево , динне, сейба  -це верхні яруси лісу.

 

У водах Амазонки росте вікторія-регія, або вікторія амазонська.

Диннне дерево має лікарські властивості

 

 

  Рослину назвали на честь англійської королеви Вікторії. У вікторії-регії найбільше листя на Землі, до двох метрів у діаметрі. Один листок може витримати до 35-50  кг вантажу. Великі квіти у перший день цвітіння білі, потім змінюють свій колір на рожевий, малиновий, фіолетовий.

Гевея бразильська - вічнозелене дерево, висотою до 30 м з білуватим стовбуром, великими листками, дрібними квітами і плодами. У всіх частинах гевеї міститься молочний сік (латекс). Що виготовляють з цього дерева? (З соку гевеї отримують натуральний каучук (гуму).)

 

— Дерево виростає до 30 м. У нього великі, товсті, блискучі листки, товстий стовбур, неїстівні плоди. Чому дерево називають молочним? (Сік молочного дерева вживають в їжу. За кольором і смаком він нагадує молоко.)

-А яке саме велике дерево у Північній Америці? Ці назви їм давали індіанці. На деревах ростуть квіти орхідеї, вони мають довгі віти та довге коріння , яке просто висить у повітрі і з нього і вбирає повітря .

 Нижній ярус –це папороті , які разом з ліанами утворюють непролазні хащі.

 

Б)  Знайдіть і виправте  помилки, яких припустився козак Петро.

(Додаток № 2)

 

Тварини (слайд презентація –ягуар , пампасні олені, мавпи-ревуни

( …чути на декілька кілометрів, це боротьба за територію та самку),мурахоїд ( язик –довжина -60см, за день з’їдає -30 000 комах), кондор , лама ( - ще за часів ацтеків -2000 .р…., вовна), шин шила ,нанду ( птах, але не літає , має 2 пальці, родич –страуса , має до 7 жіночок…), анаконда – до 10 м, 100кг, не отруйна, душить , особливість – може з’їсти осіб свого виду)

 

В) «Хвилнка цікавинка»

 

Завдяки Христофору Колумбу ,та його мореплавцям більшість рослин які зараз ми вирощуємо , вони завезли до нас з Америки.

 

Г)   Гра «Фрукти і продукти» (  чорна скринька) або « ЩО , ДЕ, КОЛИ, КУДИ 

 

  • Дізнатися , що знаходиться у «чорній скриньці», і що ми вирощуємо завдяки Христофору Колумбу, ви можете лише відгадавши загадки.
  •  

 1. Відгадування загадок  з демонстрацією зразків  ( повідомлення учнів)

 

Висновок : Батьківщиною картоплі, томатів , кукурудзи ,квасолі , соняшника , гарбуза , арахісу, перцю -  є Америка .

4

   2. « Що?» 

 

-Назвіть блюда, де використовують ці фрукти та овочі …..

 

 

 

3 .  Історична подорож :

  А)  картопля ( мореплавці, Петро І- як декоративну рослину,  придворні дами прикрашали своє  вбрання, волосся, картопляні бунти, картопля-другий хліб.. історія –чіпси –Корнеліус…)

  Б)  томати ( чері – в м.Чілі  -як дикоросла рослина ..)

  В) арахіс( подорож до китаю –« китайські горішки)

  Г) табак ( повідомлення учнів)

 

4.«КУДИ» 

 Робота по таблиці

-На який материк вам потрібно взяти такі речі …..

 

Д) Робота по підручнику (с.112-114)

 

Е)  Творче завдання

– Подумай, поміркуй та намалюй природний герб Південної Америки

 

Є) Робота по карті

 

 

 

V Підсумок уроку

 

  1. Рефлексія

 

  • На якому материку  ми сьогодні побували?

 

  1. Продовжи речення :

 

  • На цьому уроці я дізналася …
  • Мені сподобалось ….
  • Я закінчую цей урок …

 

 

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно, якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля! Майбутнє нашої планети залежатиме від вас, тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»

Отож, і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті  знань.

 

 

5

 

 

 

 

 

 

83212_html_1c5b9d23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1

 

 

 

 

Знайдіть і виправте  помилки, яких припустився козак Петро.

 

 

 

 

 

image021

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

 

 

 

 

 

Робота по таблиці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

 

Найвологіший материк

валянки

 

Найхолодніший материк

літак

 

Найбільший материк

воду

 

Найсухіший материк

панаму

 

Найжаркіший материк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

120220186873

 

 

 

 

 

 

 

 

130220186885

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лавренюк Тетяна Василiвна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гаврилюк Алла Іванівна
    Дякую за чудовий урок!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 травня 2018
Переглядів
4062
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку