Комунальний заклад «Ліцей «Сокіл»
Міської ради в місті Кропивницький
Захід з техніки безпеки
на Тема: «Пожежна безпека»
підготувала й провела
вчитель 2-Г класу
Нестеренко І.В.
2021
Тема: Пожежна безпека
Мета: закріпити правила протипожежної безпеки, поглибити знання і вміння викликати пожежну команду та засвоїти порядок дій у випадку виникнення пожежі; сприяти розвитку творчого мислення, уяви, уваги; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я, майно, бажання турбуватися про життя і здоров’я навколишніх, повагу та інтерес до професії пожежника.
Обладнання: комп’ютер, таблиці, малюнки учнів, сигнальні картки.
Хід заходу
І. Організація класу.
Девіз уроку : Слухати – уважно,
відповідатиати – правильно,
думати і запам’ятовувати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-
Протягом уроку спробуємо з’ясувати, що ж є відгадкою на загатку: «Не золото, а найдорожче.» ( Прийом «Відстрокована відгадка».)
-
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів про причини виникнення пожеж.
-
Учні за виконаними вдома малюнками розповідають про причини пожеж.
-
Пожежа – страшне лихо. Через необережне поводження з вогнем гинуть люди, згоряють будинки. Минулого року від пустощів дітей з сірниками виникло 2686 пожеж. У вогні загинуло 62 дитини. Щодоби в Україні палає 57 пожеж.
-
2) Вікторина.
1)Для виклику пожежної бригади потрібна монета:
А – 10 коп. Б – 50 коп. В – ніякої
2) Викликаючи пожежних, треба говорити: А – дуже швидко,
Б – спокійно, тихим голосом ;
В – повільно та чітко.
3)Якщо в вашій квартирі пожежа, то після виклику пожежних треба сповісти:
А – міліцію;
Б – швидку допомогу; В – сусідів .
4)Якщо вночі ви прокинулись в закритій кімнаті, вам потрібно:
А – лежати у ліжку і кликати на допомогу;
Б – злісти з кроваті та повзти до дверей;
В – встати та бігти з кімнати.
5)Ваша кімната у диму. Перш ніж відкрити вікно, ви:
А – покличете на допомогу;
Б – зробите глибокий вдох.
6)Як визначити, що за закритими дверима пожежа?
А – відкрити двері та подивитись;
Б – погукати маму або тата подивитись;
В – торкнутися дверей тильною стороною долоні.
7)Що треба зробити з електроприладами, якщо вони не працюють вночі:
А – залишити вмикнутими;
Б – вимкнути та витягти штепсель з розетки;
В – вимкнути, але штепсель не витягати;
8)Якщо пожежна машина проїхала мимо вас і зупинилась недалеко, треба:
А – звернути увагу пожежних;
Б – самому боротися з вогнем;
В – знову подзвонити «101».
3) Загадки :
Живуть у тісній темниці
Без страху, темноти
Хлоп’ята яснолиці –
Вогню малі брати.
І мають душу щедру,
Хоч дерева сини,
Згоряють дощенту,
Вогонь дають вони. (Сірники).
Машини червоного кольору з білою смугою та сиреною,
рухаються дуже швидко навіть при червоному
і жовтому світлі світлофора. ( Пожежна машина ).
IV. Повідомлення теми і мети заходу.
-
На сьогоднішньому заході ми з вами повторимо причини виникнення пожеж, а також закріпимо привила поведінки під час пожежі.
V. Організація засвоєних знань.
-
Як би ви діяли під час пожежі ? (Прийом «Точка зору»).
-
Ознайомлення з порядком дій під час пожежі (Використовую таблиці ).
-
Якщо виникла пожежа - облік часу йде на секунди. Не треба панікувати. Пам'ятайте, що необхідно остерігатися задимленості, високої температури, загазованості, обвалу конструкцій та споруд, вибухів технічного обладнання, падіння дерев (якщо пожежа в лісі).
-
Найбільш небезпечними точками виникнення пожеж зазвичай стають частини квартири, де знаходяться електричні прилади та опалювальні пристрої, а також місця для зберігання вугілля, дров, бензину (підвал, горища, балкони, гаражі).
-
Гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння. Правила поведінки під час пожежі
-
Пам'ятайте, що не можна вдома:
-
користуватися несправними електричними побутовими приладами;
-
захаращувати балкони і підвали;
-
гратися з вогнем;
-
зберігати на балконах і в гаражах легкозаймисті матеріали;
-
сушити речі над плитою.
Правила гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння:
-
слід вимкнути джерела струму, перекрити крани газоподачі, джерело вогню накрити простирадлом;
-
якщо пожежа виникла через несправність електропроводки, нічого не можна заливати водою, можна взяти пісок, повстину, вогнегасники,"
-
вікна відкривати не можна, бо кисень посилить вогонь.
-
Якщо вогонь відразу загасити не вдалося, необхідно якомога швидше покинути приміщення і покликати на допомогу дорослих. Якщо є можливість, закрити по дорозі всі двері.
-
Не можна ховатися у шафах, під ліжком чи столом, у туалеті чи ванній кімнаті. Необхідно зателефонувати за номером 101 і повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім’я та по батькові, скільки поверхів у будинку.
-
Під час пожежі заборонено користуватися ліфтами; з висотного будинку не біжіть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.
-
Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробуватися до виходу поповзом, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом.
-
-
Фізкультхвилинка.
Грицева лічилка
Не вмикай на кухні газ – раз,
Не клади в за піч дрова – два,
В лісі сірники не три – три,
Не лишай вогонь в квартирі – чотири,
Не лягай при свічці спати – п’ять,
Іскра впала на підлогу – погасіть – шість,
Зачиніть вікно, коли в небі грім – сім,
У грозу під деревом не стійте в лісі – вісім,
Сірником не забавляйтеся знічев’я – дев’ять,
Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – десять.
-
Під час виникнення пожежі у приміщенні школи учні мають виконувати накази і розпорядження вчителів. План евакуації школярів має знаходитися у рамці під склом на видному місці. На ньому позначено також аварійні та запасні виходи.
-
Не можна ховатися у кабінетах, підсобних приміщеннях, туалетах тощо.
-
Під час евакуації треба поводитися організовано та не піддаватися паніці.
-
Домедична допомога постраждалим від пожеж.
-
Якщо хтось постраждав від пожежі, слід:
-
заспокоїти постраждалого, покликати дорослих;
-
якщо під рукою немає води, накинути на постраждалого
-
цупку тканину;
-
як тільки вогонь згасне, зняти тканину, щоб не травмувати
-
обгорілу шкіру;
-
не зривати одяг з обгорілого тіла, акуратно розрізати його
-
ножицями і зняти те, що знімається;
-
до приїзду лікарів накласти на опік суху й чисту тканину.
-
Пожежники на захисті життя і здоров’я людей.
-
Розповідь про пожежні команди в минулому. ( Ілюстрації).
-
Розповідь про сучасних пожежників. ( Ілюстрації ).
-
Повідомлення вчителя про пожежний транспорт ( пожежні потяги, літаки, кораблі ) та про пожежні команди, що готуються до гасіння пожеж у космосі.
Розповідь вчителя.
-
Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд, через 30 секунд він займає місце в кабіні машини. За скільки секунд мають одягнутись два кращих пожежників?
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1) Кросворд.
-
він буває добрим і злим, нещадним і жорстоким, за його допомогою ми маємо тепло, світло, електроенергію, готуємо їжу. ( Вогонь)
-
лихо, під час якого вогонь виходить з- під контролю людей і завдає великої шкоди. ( Пожежа)
-
через пустощі з ними виникає найбільша кількість пожеж. (Сірники)
-
переміщення людей, яким загрожує пожежа, у безпечне місце. ( Евакуація)
-
неорганізована поведінка, метушня, біганина, що заважаючи під час пожежі. ( Паніка)
Запис на дошці :
VII. Підсумок уроку. Гра «Так - ні»
Зіграти хочеться мені
Із вами, друзі, в «Так?» чи «Ні?»
Я вам питання задаю,
Готуйте ж відповідь свою. (Учні за допомогою сигнальних карток показують відповідь:
зелений – «так», червоний – «ні»).
-
Найчастіше пожежі виникають через не вимкнені електричні прилади. (Ні)
-
Найбільша кількість пожеж виникає через пустощі дітей з вогнем. (Так)
-
Переміщення людей у безпечне місце називають евакуацією. ( Так)
-
Під час пожежі треба метушитися, бігати, кричати, створювати паніку. (Ні)
-
Під час пожежі треба телефонувати за номером «102» (Ні)
-
Телефон пожежної команди «101» ( Так)
-
Найцінніше, що треба рятувати під час пожежі, - це іграшки. ( Ні)
2) « Відстрокова відгадка»
-
Повернімось ж тепер до загадки, яку ви почули на початку уроку. Що ж таке «Не золото, а найдорожче?»
-
Правильно, це життя, здоров’я. Отже, поводьтеся так, щоб не створювати загрозу для життя, здоров’я і свого , і оточуючих.
3. Розгляд виставки малюнків «Добрий і злий сірничок!»