Урок з теми "Health and body care"

Про матеріал
Урок з теми "Health and body care",мета якого закріпити та повторити вивчену лексику,розвивати навики говоріння,аудіювання,письма,мовну здогадку. З використанням інтерактивних форм роботи.
Перегляд файлу

План – конспект  уроку для 5-го класу за темою

“ Health and Body Care “

Мета : узагальнити лексико-граматичний матеріал теми; 

               тренувати учнів у монологічному мовленні за темою;

               практикувати учнів у письмі;

               продовжувати формувати навички  аудіювання;

               удосконалювати техніку читання;

               розвивати вміння учнів висловлювати свою думку;

               виховувати прагнення до здорового способу життя.

Обладнання : підручник,  картки для роботи

               в парах та картки для самостійної роботи,екран

 

 Хід уроку

 

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

   1. Greating

      Teacher : Good afternoon, children! Nice to see you!

     

2. The aims of the lesson

    T : Today we’ll continue speaking about our health and we are going to

         discuss the ways to keep fit, we’ll speak about visiting the doctor and

         we’ll read the text “ Jim’s visit to the doctor”. We are also going to make

         and act out the dialogues on the topic and at the end of the lesson you’ll

         speak about healthy habits.

3.Brainstorming

    1) На екрані – « розрізані» прислів’я, завдання учнів – правильно

       скласти та перекласти їх.

       Health is above wealth.

       An apple a day keeps doctors away.

       A sound mind in a sound body.

       Early to bed and early to rise,

       Makes a man healthy, wealthy and wise.

  2)Демонстрування учням карток з обличчями, що виражають різні

       почуття та настрої. Завдання учнів – скласти речення, використо-

       вуючи наступні словосполучення :

                     

 

 

   to feel fine                 to feel sick               to feel sad                  to feel bad

   to feel hungry           to feel hot                to feel thirsty            to feel cold

   to look happy            to look angry          to look tired              to look cheerful

 

ІІ. Основна частина

  1. Writing ( завдання на дошці)

      1) Учні доповнюють слова,що означають різні види болю, потрібними

 літерами та записують у зошити.     

 

  HE _ D_ _H_                                H _ _ H     T _ _ PE_ AT _ _ E

  _ AR _ _ _ E S _ _ E       TH _ _ _ T

  ST _ _ AC _ A _ _ E C _ _ G _

  _ A _ K _ _ HE C _ T _        &      BR _ _ S _ _

 T _ _ TH _ _ H _                            P _ _ N    IN    T _ _       K _ _ E

 

 2)  Картки для самостійної роботи.

   

    Complete  the  sentences  with  the  words : headache, pain

                        in the knee, sore throat, toothache, stomachache, cough.

    1. Rosy ate much ice-cream yesterday and now she has got a __________.                                   

    2. Dan doesn’t wash his hands before meals and he often has a ________.

    3. Ben seldom cleans his teeth and he has got a _________.

    4. Kate often has a __________ because she doesn’t have a good sleep.

    5. Tom played football yesterday. He fell and now he has a __________.

    6. Liz has got a bad cold, she has a high temperature and a _________.

 

      2. “ Mime Game

Один з учнів виходить до дошки і намагається жестами пояснити,

що у нього «болить». Учні вгадують, про що йдеться. Учень, який  здогадався, про що йдеться і правильно поставив запитання, зай –

має місце біля дошки і т. д.

He has got a….

She has got a…

 

3. Reading

        1) Pair work

           Кожна пара отримує смужки паперу, на яких написані окремі слова.

           завдання учнів – скласти словосполучення. По закінченні роботи

           учні читають та перекладають словосполучення.

 

to feel                   ill                           to take                medicines          to examine         a patient               to write              a prescription

 

to feel                  the pulse              to go to               the chemist’s

to stay                 in bed                    to listen              to lungs

to visit                 the doctor            to feel                  better

 

2) Робота з картками

     Учні отримують картки для самосійної роботи. Їх завдання – доповни -

ти текст словосполученнями, які щойно опрацьовувались. Потім учні

обмінюються картками, читають та перевіряють роботу сусіда.

 

                                    Jim’s last visit to the doctor

   Last Friday Jim suddenly _______ very ill. He_____ a headache and a sore throat. His mother took him to the ____________ . The doctor listened

To Jim’s _________ , __________ his pulse and examined his ___________ . Then she  said : “ Well, you have got a bad ________ . You must _________ in bed for a week.” She ________ me a prescription for some medicines. She also asked my mother __________ me hot milk with butter and honey.

   My mum _________ to the chemist’s and bought the medicines for me.

I ______________ the doctor’s advice and soon I _________ better.

 

4.Listening

Кожний учень отримує картку для самостійної роботи, в якій слід

позначити  «+» тільки ті правила здорового способу життя, що зга –

дуються в тексті.

                         

SOME RULES TO BE HEALTHY

   Nowadays it is very important to be healthy. It means to be active, to study well,

to look happy. If you want to stay healthy, you must follow some rules. First of all you must keep your body clean. You must clean your teeth and you must not eat food with dirty hands. It is also very important to eat healthy food. Fruit and vegeta-

bles are necessary for your active and happy life, because there are a lot of vitamins in them. You must not eat too many sweets and cakes. Your body needs fresh air,

so you must go for a walk every day. You must not stay in front of the TV set or computer all day long. It is very bad for your eyes.

   Sport is necessary for your healthy life. You must go in for sports regularly.

Exercises keep your body strong.

 

Card for the work

 

  __  keep your body clean                                  __  clean your teeth

  __  keep your house clean                                 __  wash your hands before meals

  __  use vitamins                                                 __  eat fruit and vegetables

  __  go for a walk                                                __  go to bed early

  __  go in for sports                                             __  visit your dentist

 

  1. Speaking

Клас поділяється на чотири групи,  кожній з них пропонується скласти список правил за однією з поданих тем :

  1. What should you do to keep fit.
  2. What should you do to be healthy.
  3. What should not you do to keep fit.
  4. What should not you do to be healthy.

        По закінченні роботи представники кожної з команд називають

        свої правила. Учитель звертає увагу на те, що правила для тих, хто

        підтримує себе у гарній формі, та для тих, хто прагне бути здоровим

        майже однакові. Учні роблять висновок, що бути у гарній формі

        означає бути здоровим.

 

ІІІ.  Summing up

   

  1. Homework

 

        підготуватись до контрольної роботи за темою.

 

    2. Reflexion

        Teacher : We spoke about different health problems and ways of their

                          solving, you know the rules of being healthy. Thank you for

                          your work, it was great today.

                          Be happy! Good bye!

 

 

doc
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
1 липня 2022
Переглядів
1430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку