Розробка уроку
з англійської мови в 4 класі
за підручником А. Несвіт
Тема уроку: “Free Time”
Lesson 1 Unit
Free Time
Мета:
Навчальна: Презентувати лексичний матеріал за темою “Free Time”; ознайомитися з мовними виразами та повторити вивчені фрази;
Розвиваюча: Розвивати навички читання та вчити роботи невеличкі речення по темі.
Виховна: Викликати у дітей бажання вчитися.
Оснащення: - мультимедійний апарат;
- слайдопрезентація
- роздатковий матеріал
- дошка – смайликів.
-Hello, hello, how are you?
I’m fine, thank you! And how are you?
-I’m fine, thank you.
(А може хтось сьогодні встав не з тієї ноги і настрій не дуже гарний?) І ряд- у нас має гарний настрій – Smile, please.
-How are you?
-I’m fine, thank you.
А ІІ ряд має не дуже гарний настрій – so-so
-How are you?
-So-so, thank you.
-Ok! Guess the theme of our lesson.
You have a rebus. Every number corresponds to the letter of the English alphabet I think you can guess what we will speak about today.
Слайд A B C D E F G H I J K L M N O P
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
R S T U V W X Y Z
18 19 20 21 22 23 24 25 26
6 – 18 – 5 – 5 20 – 9 – 13 – 5
Cлайд Free Time
Результати смайликів на дошку
-Stand up and do with me!
Слайд
And what do you like to do in your free time?
(учні дають відповіді)
Слайд
BoxingswimmingwatchingTVdancingdancingsinging
HOBBY
Відпрацювання матеріалу по підручнику
- Who knows books Ex 1(b), p. 41
Listen and read the text
And now answer my questions
Ex 2, p 41
-Результати смайликів на дошку
- Let’s play a little, The game is “Matching”
(До дошки виходять 10 учнів) Всі отримують роздатковий матеріал. Учні утворюють пари, вільно рухаючись по класу, складаючи словосполучення по темі).
Ok! All words mixed Match the picture and the name of the hobby.
Слайд – (малюнок – учень читає книжки)
Слайд – (малюнок – дівчинка слухає музику)
Слайд – (малюнок – колекція марок)
Слайд – (малюнок – хлопчик грає на комп’ютері)
And again all words mixed. Be attentive and match the question and the answer.
Слайд – Do you like listening to music?
(малюнок дівчина грає на піаніно).
(Діти утворюють речення – I like listening to music).
Слайд – ( Do you like reading books?)
(малюнок – дитина читає книжку)
(учні утворюють речення – I like reading books).
Слайд – Do you like collecting stamps?
(малюнок – марки)
(Учні утворюють речення – I like collecting stamps.
Слайд – Do you like playing computer games?
Малюнок – комп’ютера.
(Учні утворюють речення – I like playing computer games)
- Now, again open your books.
Ex 4, p 42.
Look and say what you like doing.
- I like singing and dancing.
- Now, it’s time to have a rest.
(Фізкульт-хвилинка)
Hands up! Hands down!
Hands on hips.
Sit down.
Stand up! Stand still!
1,2,3 – hop!
1,2,3 – stop!
Stand still.
Результати смайликів на дошку.
- Tastes differ. Different people spend their free time differently. Lets see and guess.
Слайд – I like to be at home and play on my…
(малюнок комп’ютера)
Слайд – My favorite hobby is riding… (малюнок коня)
Слайд – I like to play with Paul and with my big, nice…
(Малюнок м’яча)
- Результати смайликів на дошку.
And now try to talk about your hobby.
Слайд – My name is…
I’m is…
I have a hobby…
I like…(+ ing)
At home you have to write about your hobby. So, you are very good children! Now it’s time to sum up.
I propose to do it with help of these letters and numbers.
(Кожен учень отримує картку – з одного боку написана літера, а з іншого цифра. Діти складають речення на дошці.
- Our best fri end is our hobby
1 2 3/4 5 6 7/8
Did you like our lesson?
If yes, sing a song.
Слайд – If you are happy and you know
Clap your hands,
If you are happy and you know
And you really want to show
Clap your hands.
( stamp your feet,
Stamp your knees
Click your fingers,
Do all four)
Підвести підсумки смайликів.
Thank you for being industrious at the lesson.
Good bye!
See you!