Урок № 36
Тема: «Транспорт речовин у тварин. Кров та її основні функції»
Цілі уроку:
Освітня: розглянути особливості транспорту речовин у тварин, ознайомити учнів із загальними принципами роботи і різноманіттям транспортних систем;
Розвивальна: розвивати вміння порівнювати об'єкти та процеси, робити висновки та використовувати раніше здобуті знання;
Виховна: виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї.
Обладнання та матеріали: таблиці, слайди презентації із зображеннями особливостей внутрішньої будови представників різних груп тварин.
Базові поняття та терміни уроку: кровоносна система, замкнена та не замкнена кровоносні системи, кров, гемолімфа.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Клас: 7
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Біологічний диктант
Важливою ланкою процесів обміну речовин та енергії є ………. Газообмін у більшості багатоклітинних тварин відбувається у два етапи: ……….. та……… дихання. В безхребетних тварин кисень надходить в організм шляхом…….... органами дихання багатощетинкових червів та ракоподібних є ….. У павукоподібних та комах органами дихання являються ……… та …………. У комах органи дихання відкриваються назовні отворами на черевці - ………. Органами дихання дорослих амфібій та рептилій є ………. У птахів на відміну від рептилій вони мають ……… будову.Птахам притаманний механізм ……………. Ссавці мають найбільш досконалу будову органів дихання, а саме ……………..
Слова для довідки: альвеолярну, подвійного дихання, повітряні мішки, губчасту, легені, дихальцями, трахеї, зябра, дифузії, внутрішнє, зовнішнє, дихання.
ІІІ. Мотиваційне запитання.
Яка система органі зв’язує між собою різні частини тіла, здійснюючи обмін речовин ?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1). Функції транспортної системи
2). Будова кровоносної системи
Користуючись підручником ст. 131 розшифруйте схему
Кровоносна система
? ?
(або ………………)
? ? ?
Склад крові
Плазма Формені елементи
неорганічні речовини еритроцити
органічні речовини лейкоцити
тромбоцити
3) Різноманітність транспортних систем
(заповнення таблиці)
Назва організму |
Тип кровоносної системи |
Наявність серця |
Тканина, яка рухається судинами |
|
|
|
|
V. Закріплення вивченого матеріалу
1). Вправа «Третій зайвий». Обрати зайвий термін і пояснити свій вибір.
- артерії, вени, серце;
- плазма, еритроцити, тромбоцити;
- передсердя, шлуночок, капіляри.
2). Робота в парі. «Ти – мені, я - тобі». Скласти питання по різноманітності кровоносних систем.
VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати відповідний матеріал підручника, параграф 31.
Вивчити терміни.