Урок з теми: "Транспорт речовин у тварин. Кров та її основні функції"

Про матеріал
Урок для учнів 7 класу з теми: "Транспорт речовин у тварин". На якому вивчаються кровоності системи безхребетних і хребетних твари у порівнянні. На уроці використовується презентація з ілюстративним матеріалом.
Перегляд файлу

Урок № 36

Тема: «Транспорт речовин у тварин. Кров та її основні функції»

Цілі уроку:

Освітня: розглянути особливості транспорту речовин у тварин, ознайомити учнів із загальними принципами роботи і різноманіттям транспортних систем;

Розвивальна: розвивати вміння порівнювати об'єкти та процеси, робити висновки та використовувати раніше здобуті знання;

Виховна: виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї.

Обладнання та матеріали: таблиці, слайди презентації із зображеннями особливостей внутрішньої будови представників різних груп тварин.

Базові поняття та терміни уроку: кровоносна система, замкнена та не замкнена кровоносні системи, кров, гемолімфа.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Клас: 7

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Біологічний диктант

Важливою ланкою процесів обміну речовин та енергії є ………. Газообмін у більшості багатоклітинних тварин відбувається у два етапи: ……….. та……… дихання. В безхребетних тварин кисень надходить в організм шляхом…….... органами дихання багатощетинкових червів та ракоподібних є ….. У павукоподібних та комах органами дихання являються ……… та ………….  У комах органи дихання відкриваються назовні отворами на черевці - ………. Органами дихання дорослих амфібій та рептилій є ………. У птахів на відміну від рептилій вони мають ……… будову.Птахам притаманний механізм ……………. Ссавці мають найбільш досконалу будову органів дихання, а саме ……………..

Слова для довідки: альвеолярну, подвійного дихання, повітряні мішки, губчасту, легені, дихальцями, трахеї, зябра, дифузії, внутрішнє, зовнішнє, дихання.

ІІІ. Мотиваційне запитання.

Яка система органі зв’язує між собою різні частини тіла, здійснюючи обмін речовин ?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1). Функції транспортної системи

2). Будова кровоносної системи

Користуючись підручником ст. 131 розшифруйте схему

Кровоносна система

 

                                      ?                                                        ?

                                                                                         (або ………………)

                ?                ?                 ?

  • Що циркулює по кровоносним судинам?
  • Який склад крові?

                                           Склад крові

 

 

                          Плазма                              Формені елементи

 

          неорганічні речовини                           еритроцити

           органічні речовини                              лейкоцити

                                                                          тромбоцити

3) Різноманітність транспортних систем

          (заповнення таблиці)

Назва організму

Тип кровоносної системи

Наявність серця

Тканина, яка рухається судинами

 

 

 

 

 

  • Як ви вважаєте, чому одні тварини холоднокровні, а інші ні?

V. Закріплення вивченого матеріалу

1). Вправа «Третій зайвий». Обрати зайвий термін і пояснити свій вибір.

- артерії, вени, серце;

- плазма, еритроцити, тромбоцити;

- передсердя, шлуночок, капіляри.

2). Робота в парі. «Ти – мені, я - тобі». Скласти питання по різноманітності кровоносних систем.

VІ. Домашнє завдання.

 Опрацювати відповідний матеріал підручника, параграф 31.

Вивчити терміни.

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Базанова Т. І., Кузнецова М. О., Кіося Є. О., Павіченко Ю.В.)
Додано
26 січня 2019
Переглядів
1005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку