Урок з теми "Вода та її властивості"

Про матеріал

Розробка уроку з використанням різних форм і методів допомагає учням у формуванні знань про воду, розуміння єдності природи, залежності існування живого від стану навколишнього середовища.

Перегляд файлу

 

 

Урок природознавства

1 клас

 

 

Вода та її властивості.

Значення води в природі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Вода та її властивості. Значення води в природі

 Мета. Формувати у молодших школярів знання про воду, розуміння єдності  природи, залежності існування живого від стану навколишнього середовища, об’єктивну закономірність причину наслідкових зв’язків у природі.

- Розвивати вміння здійснювати дослідницьку діяльність.

- Виховувати бережливе ставлення до води.

Тип уроку. Вивчення нових знань

Форма проведення. Засідання клубу знавців природи

Обладнання. Комп’ютерна презентація. Малюнок «Подорож краплинки»

Хід  уроку

І.Організаційний момент

Вода! Ти не просто необхідна для життя, ти і є саме життя, ти найбільше багатство у світі.

Антуан деСент-Екзюпері

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Є у системі сонячній

Планета, що зветься Земля.

І вам скажу,що кращої

ї за неї ніде нема.

 

Бачиш у полі квіти

Чуєш співають пташки,

Річки і озера сині,

Гори, ліси, поля.

 

Серед усіх найкраща

Планета твоя - Земля

Всюди сміються діти,

Все це тобі – берегти

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

Інтерактивна гра « Павутинка»

 

 1.-Я- планета, яку ми звемо Земля.

2.-А я сонце, що день приносить,повітря нагріє, розчеше коси травичці.

3.-А я травичка зелене личко.

         4.-  А я зернятко, яке зігріте сонцем ласкаво.

5.- А я мишка сіренька, яка зернятко з’їдає тихенько,

 яке зігріте сонцем ласкавим,

 що сіє життя на планеті Земля.

 

6.-Я -змія повзуча яка упіймає мишку сіреньку,

яка з’їдає зернятко тихенько,

 яке зігріте сонцем ласкавим,що сіє життя на планеті Земля.

 

7.- А  я- людина, завершую коло єдине,

яке зберегти повинна, щоб квітло життя невпинно

 На вічній планеті, яку ми звемо Земля !

 

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом

Вчитель. - Діти! Подивіться який у природі  існує нерозривний  зв'язок. А сьогоднішнє засідання Клубу юних знавців природи у вигляді якого пройде наш урок допоможе більше дізнатися про найпоширенішу речовину в природі.

Яка це речовина? Зараз спробуємо дізнатись.

- Підніміть руку ті, хто любить відпочивати на березі річки.

- Хто влітку побував на морі?

-А тепер підведіться ті учні, які люблять прогулянки в дощ під парасолькою.

- Прошу підвестися тих, кого не лякає туман і хто любить бувати надворі в такий день.

- А хто з вас любить гуляти, коли падає сніг?

-А тепер, будь ласка, підведіться ті, хто пив воду із джерела.

- Підведіться ті, хто  любить лимонад.

Вчитель. З якою речовиною ви зустрічаєтесь найчастіше?

Не можна жити без води:

Вона навкруг, вона в тобі,

В озерах, річках, океанах,

Дощу краплинах і в фонтанах.

Вона в емоціях людини:

В сльозах від радощів чи гніву,

Й краса природи на землі

Не може жити без води

Вчитель. Тож тема нашого уроку «Вода та її властивості. Значення води в природі.» розширить ваші знання про таку знайому і таку необхідну всім речовину як вода.

 

Гра  «Добавляночка»

Течуть річки у майбуття, а в них вода – саме….(життя)

Бо без води не можна жити нею треба…(дорожити)

Розчистіть річку, джерело, щоб все сміялось і…(жило)

Тож хай біжить у добрий час, хай напува здоров’ям…(нас)

 

Вікторина « Ми все знаємо»

Мене просять і чекають,а як йду то всі тікають (дощ)

Намистиночки нові ніч згубила у траві, вранці сонечко встало – намистинки по збирало (роса)

Круглий ніби горох, із хмар торох, торох, торох (град)

Білий, а не цукор, не має ніг, а йде (сніг)

Не дід, а сивий, не спить, стелиться, само з води і по воді плаває (крига)

 

Вчитель. Назвімо відгадки ще раз. Що спільного у цих поняттях (усі вони називають воду різних видів)

   Де зустрічається вода в природі?

   Чи можуть жити без води тварини, рослини?

   Як і для чого люди використовують воду?

 

Робота природничої лабораторії

Вчитель .–У явіть, що ми з вами дослідники і нам треба розповісти про воду. Тому зараз ми досліджуватимемо властивості води.

 

Інструктаж

Дослід 1.Подивіться через склянку з водою один на одного

 Висновок: вода прозора

                     вода мутна

                     вода червона

Дослід 2.Скуштуйте воду

  Висновок: вода не має смаку

                     вода солодка

                     вода солона

Дослід 3.Понюхайте

   Висновок:вода не має запаху

                     вода пахне парфумами

                     вода пахне неприємно

Дослід 4.Налийте воду в невелику тарілочку

   Висновок:вода тече адже вона не має форми

                      вода не розтікається

                       вода має форму квадрата

 

Дослід 5.Опустіть у воду олівець

   Висновок:не зазнав не яких змін

                     змінив форму

                     змінив колір

Дослід 6.Опустити у воду цукор, крейду, речовий барвник

   Висновок: деякі речовини розчиняються

                        не розчиняються

                        розчиняються частково

 

Вчитель. Чи може бути вода твердою? Де у вашому домі ховається вода у твердому стані? (холодильник)

 

Дослід 7. «На що перетворяться сніг і лід якщо їх нагріти?»

Висновок: при нагріванні вода змінює  свій стан

                     залишається в твердому стані

Дослід  8.З  чайником

Висновок: Пара - це  вода, але легка, тому що перебуває в газоподібному стані.

                    Пара-це речовина, яка не має відношення до води.

 

Виконання танцювальних рухів під пісеньку «Кап,кап..»

 

Вчитель. Діти, у мане для вас сюрприз. Сьогодні до нас завітав Капітошка він приготував нам цікаву розповідь про подорож краплинки.

 

Розповідь.

Високо в небі пропливала біла хмаринка. Сиділи на ній краплинки – сестрички і з цікавістю поглядали на землю. А найцікавіша та найсміливіша зіскочила з хмаринки. Пішов дощик. Чиста й дзвінка краплинка впала на землю і потрапила до підземного струмочка. Та ось струмочок вирвався з – під землі й побіг далі до річки. Злився потічок з річковою водою. Стрімко помандрувала краплинка разом з річкою до моря. Дорогою вона ставала дедалі важчою. Нарешті море! Краплинку підхопили теплі морські  хвилі. Сонечко простягнуло краплинці свій чарівний промінець і запитало:

 « Хочеш, я оберну тебе на пару й ти знову повернешся до своїх сестричок на небо». Краплинка зраділа. Під сонячним промінням вона легко здійнялася вгору і там знову зустрілася із сестричками – краплинками. Тисячі маленьких краплинок зібрались у велику білу хмаринку.

 

Вчитель. Отже, ми переконалися, що вода вічна мандрівниця, постійно рухається і не знає втоми.

Гра «Вода чиста…» учні продовжують називати ознаки води, стаючи у коло і передаючи один одному крапельку.

Екологічна хвилинка

Перегляд уривку мультфільму «Крокодил Гена і Чебурашка»

Обговорення життєвих ситуацій

1.До берега, на якому ви відпочиваєте, підїхала вантажівка зі сміттям. Ви бачите, що водій збирається скидати сміття на береговий схил. Що ви зробите?

2.Школярі на березі річки висадили 300 саджанців верби, тополі, клена. Згодом ви бачите, що ними ласують кози. Як ви будете діяти в цій ситуації?

Вчитель. Можна навести багато прикладів людської бездіяльності. Але все починається з маленького, річка - з джерела. А радісне життя нашої річки починається з вас-маленьких громадян нашої  Вітчизни.

Вчитель . Отже, вода-це найдорогоцінніша корисна копалина.

Тому в уявленнях  українців  вода була божеством, з якої починалося життя на Землі.

Розглянемо свята та обряди, в яких ушановується вода.

 

Водохреща. Вважається, що в цей час освячуються всі земні води і набирають цілющої сили.

 

Стрітення. Стрітенська вода цілюща, нею святили хату.

 

Свято Івана Купала. У цей день відбувалось очищення водою і вогнем - перестрибували через вогонь і купались у воді.

 

Великдень . На Великдень у миску наливали води, клали туди свячені крашанки, і всі по черзі вмивалися, щоб бути здоровими і красивими.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Завдання 3 у зошиті

VІ.Підсумок.

Бесіда

- Що нового дізналися на уроці?

- Які властивості має вода?

- Як треба ставитися до води?

- Природа щедра до нас. Усе, що ми маємо, від неї. Тож відплатимо їй своєю добротою, увагою, і вона буде ще щедрішою.

 

 

1

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку