Урок №85
Клас 2
Тема: Вправи і задачі, які вимагають застосування таблиць множення числа 5 і ділення на 5.
Мета: актуалізувати знання учнів про таблиці множення числа 5 та ділення чисел на 5; формувати навички практичного застосування вивчених таблиць множення та ділення під час обчислення виразів та розв’язання задач, використання в роботі правил порядку дій із числами, а також продовжити формувати математичну грамотність, компетентність у природничих науках, спілкування державною мовою та соціальну компетентність; закріпити знання щодо знаходження периметру фігури; розвивати обчислювальні навички, математичне мовлення, логічне мислення, кмітливість; виховувати бажання захищати тварин, берегти природу.
Обладнання: зображення кита, бегемота, картки для парної роботи, різнокольорові кити для організації диференційованої роботи та проведення рефлексії; плакат із зображенням океану, маркери, вудочки та рибки для проведення гри «Риболовля», мультимедійна презентація, смаколики.
Хід уроку:
І. Організація класу 1 хв
Математика наука – точна та серйозна,
І прожить без неї нам навіть дня не можна.
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – правильно!
Рахуємо – точно!
Пишемо – гарно!
ІІ. Актуалізація знань 6 хв
-
Хочу зізнатися вам, що урок математики сьогодні буде незвичайним. Ми не лише повторимо таблиці множення числа 5 та ділення на 5, розв’яжемо задачі. На нас чекає цікава зустріч, але з ким…. Здогадайтесь, виконавши завдання:
-
Гра «Веселий смайлик» 2 хв
Повторення таблиці множення та ділення на 5.
-
Робота в парах. Гра «Обведи числа, які діляться на 5» 2 хв
(самоперевірка)
6, 20, 7, 10, 8, 9, 30, 12, 13, 40, 14,
15, 18, 21, 25, 22, 24, 35, 26, 27, 45, 29.
-
Гра «Відшукай слово» 2 хв
18 + 25 : 5 =
|
23
|
(12 + 18) : 5 =
|
6
|
20 : (37 – 32) =
|
4
|
а) порахувати, вибрати букви-відповіді;
б) розставити відповіді у порядку зростання;
в) прочитати слово, яке утворилося (КИТ)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності 1 хв
-
Слово вчителя:
-
До нас сьогодні завітав на урок КИТ, а чи знаєте чому?
-
Підказка: яке сьогодні число?
-
19 лютого – Всесвітній день китів. Цей день відзначають у багатьох країнах світу, це день захисту китів. Він нагадує людству про те, що неможна знищувати тварин, а треба до них ставитися бережно.
-
Кит-китович, який завітав до нас, хоче познайомитися та подружитися з вами. Але все по черзі.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
-
Робота в зошиті: 1 хв
-
Для початку покажемо Китові зошити, в яких ми працюємо. Розгортаємо його, записуємо:
19 лютого
Класна робота
Каліграфічна хвилинка – письмо цифри 19.
-
Гра «Риболовля» (обчислення у дошки та у зошиті ) 5 хв
-
Завжди існує традиція зустрічати гостей чимось смачненьким. А хто знає, що полюбляють їсти кити? Так, вони їдять дрібних рачків та невеличку рибу, водорості, іноді кальмари. Правда, харчуються вони лише влітку, а приблизно 8 місяців у рік практично нічого не їдять, виживають вони за рахунок накопиченого жиру. Пропоную погодувати Кита дрібною рибою, яку він полюбляє, але незвичайною, а математичною. ЇЇ спочатку треба зловити (учні ловлять рибу – завдання, складають приклад та обчислюють його).
-
Добуток чисел 5 і 6 зменшити на 10 (5*6 – 10 = 20)
-
5 помножити на різницю чисел 11 і 6 (5 * (11 - 6) = 25)
-
10 збільшити на добуток 5 і 2 (10 + 5 * 2 = 20)
-
40 зменшити на частку чисел 20 і 5 ( 40 – 20 : 5 = 36)
-
Робота над задачами: 4 хв
-
Усно: Самці китів у довжину досягають в середньому близько 20 метрів, а самки - 30 метрів у довжину. На скільки довжина тіла самки більше довжини самця?
30 – 20 = 10 (м)
Відповідь: на 10 метрів
-
Самка – 30 м. у довжину. Дитинча менше від матері на 15 м. Яку довжину має дитинча?
30 -15 =15 (м)
Відповідь: 15 метрів
-
Письмово: Учні до Дня кита готували малюнки. Дівчатка підготували 6 малюнків, а хлопчики - у 5 разів більше. Скільки малюнків намалювали діти?
-
6 * 5 = 30 (м.)
-
30 + 6 = 36 (м.)
Відповідь: 36 малюнків
-
Хоча кити і найбільші тварини в світі, навіть вони іноді бояться. А бояться вони акул, які можуть на них нападати.
-
Запрошую вас відпочити у підводному царстві з дружньою до кита і дітей акулою.
Фізхвилинка «Кроком руш» із акулою. 2 хв
-
Гра «Кити» (усно) 2 хв
-
Чи знаєте ви, що кити бувають дуже різні: сині, сірі, горбаті… Фонтан, який викидають кити на поверхню, досягає до 6 метрів у висоту.
-
На ваших столах кольорові кити.
-
Відповідають учні, які мають на столі синього кита. Уявіть, що фонтан у синього кита в 5 разів більше, ніж 6 метрів. Скільки буде його висота? (30 м).
-
Відповідають учні, які мають на столі жовтого кита. У нього фонтан у 2 рази менший, ніж 6 метрів. Це скільки? (3 м).
-
Відповідають учні, які мають на столі сірого кита. Фонтан сірого кита в 4 рази більший, ніж 6 метрів. Яка його висота? (24 м).
-
Відповідають учні, які мають на столі рожевого кита. Його фонтан у 3 рази менший, ніж 6 мерів. Яка висота фонтану рожевого кита? (2 м).
-
Гра «Ланцюжок» 2 хв
(Діти обчислюють самостійно 1 учень біля дошки)
Ланцюжок для синіх китів Ланцюжок для жовтих китів
Ланцюжок для сірих китів Ланцюжок для рожевих китів
(перевірка)
-
Стратегія «Входження в картину» 3 хв
-
Роздивіться репродукцію картини.
-
Кого ви бачите?
-
Скільки китів зображено?
-
Чи однакові вони за розміром?
-
Як ви вважаєте, хто вони один одному?
-
Що це за промінчики пронизують океан?
-
Який настрій у тварин на вашу думку?
-
Що роблять вони? Чому ви так вважаєте?
-
Як би ви назвали цю картину?
Це картина художника Геннадія Корягіна «Спів китів». А чи знаєте ви, що Кити і люди – єдині ссавці, співають пісні. Найбільше мелодійних звуків видають білі кити. Вони можуть співати протягом 30-40 хвилин. Послухайте (відеозапис)
-
Гра «Перевірка важності» 3 хв
-
А чи знаєте ви, що найближчі родичі китів – бегемоти! І ось одного разу вони засперечалися, чи правильно порівняли вирази. Кит каже – правильно! Бегемот – ні! Перевіримо!
35 : 5 = 27 : 3 (7 < 9)
-
: 5 < 12:3 (4 = 4)
-
* 8 > 4 * 8 (40 > 32)
-
Гра «Відгадай геометричні фігури» 1 хв
-
Морське чудовисько – так перекладається слово «кит» з грецької мови. Ця дивовижна тварина досягає дуже великих розмірів. серце кита
Подивіться, яка халепа трапилася з нашим наступним завданням!
-
Хто допоможе мені розпізнати геометричні фігури?
-
Задача геометричного змісту. 4 хв
Сторона квадрат – 5 см. Чому дорівнює периметр квадрата?
Обчислити 2-ма способами.
Р = 5 + 5 + 5 + 5 = 20 (см)
Р = 5 * 4 = 20 (см)
V. Рефлексія 3 хв
- Подивіться, який океан чекає на наших китів. Якщо вам сьогодні сподобалося працювати на уроці, ви задоволені своєю роботою – випустіть ваших китів в океан. Якщо виникали труднощі, залиште кита собі, щоб разом із ним доопрацювати проблемні моменти.
(діти, які задоволені власною роботою на уроці, на мали труднощів, приклеюють своїх китів на плакат із зображанням океану)
VІ. Підсумок уроку 2 хв
-
Скажіть, що повторювали на уроці?
-
Ви гарно працювали, тому Кит-китович залишив для вас гостинці – смаколики із своїм зображенням. А на зворотній стороні – ви побачити домашнє завдання, повторите таблиці ділення та множення на 5, обчислите приклади.
-
Дякую за роботу!
Додаток