Урок з теми "Звичайні Дроби"

Про матеріал

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів по темі «Звичайні дроби»; розвивати математичну мову, логічне мислення учнів; формувати пізнавальну компетентність; виховувати інтерес до математики, працьовитість, активність.

Перегляд файлу

 

Тема: Звичайні дроби

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів  по темі «Звичайні дроби»; розвивати математичну мову, логічне мислення учнів; формувати пізнавальну компетентність; виховувати інтерес до математики, працьовитість, активність,добросердечність.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Хід уроку
І. Організаційна частина.

 Привітання, організація учнів на роботу в класі

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми подолали з вами ще одну сходинку у вивченні математики і навчилися виконувати дії з звичайними дробами, навчилися порівнювати їх. Як ви думаєте, чи необхідні у житті знання з цієї теми?

Ми навіть не помічаємо, як часто зустрічаємося із дробами в повсякденному житті. Дроби використовують в музиці: довга нота ціла ділиться на половинки, четверті, восьмі, шістнадцяті та тридцять другі долі. На уроках малювання використовують слово «навпіл», що означає . Коли малюють обличчя людини, то овал ділять навпіл і одержують лінію носа. Лобову частину ділять навпіл і одержують лінію очей.

Тому на сьогоднішньому уроці ми з вами пригадаємо все, що вивчили про звичайні дроби. Згодні? Адже, як сказав Цицерон «Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику».
Саме цей вислів великого мислителя стане епіграфом до нашого уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Фронтальне опитування

  1.                   З чого складається дріб?
  2.                   Що показує знаменник дробу?
  3.                   Що показує чисельник дробу?
  4.                   Що означає риска дробу?
  5.                   Який дріб називають правильним?
  6.                   Який дріб називають неправильним?
  7.                   Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
  8.                   Як порівняти дроби з однаковими чисельниками?
  9.                   Як порівняти правильний дріб із неправильним?
  10.              Як додати два дроби з однаковими знаменниками?
  11.              Як відняти два дроби з однаковими знаменниками?

IV.  Розв̕ язування задач і вправ.

Діти, а яка пора року до нас наближається?  

Так, скоро до нас у гості прийде завітає Весна. А що ж вона нам принесе?  (Тепле сонечко, радість, багато квітів)

На сьогоднішньому уроці ми з вами не тільки узагальнимо свої знання про звичайні дроби, а й дізнаємося багато цікавого про перші квіти. А щоб з ними познайомитися, потрібно розв’язати наступні завдання.

Завдання 1.

Подати у вигляді мішаного числа дріб.

1);  2) ;  3) ;  4) ;  5) ;  6) ;  7) ;  8);  9) ; 10)

Після отримання відповіді у таблиці знайти літеру, що відповідає результату.

 

І

 

К

 

Н

 

И

 

П

 

Н

 

І

 

Д

 

Ж

 

С

 

ПІДСНІЖНИК

Учень. Легенда про підсніжник.

За однією з легенд, богиня Флора роздавала квітам костюми для карнавалу. Підсніжнику вона подарувала біле плаття. Сніг також захотів узяти участь у святі, однак для нього одягу не вистачило. Тоді він почав просити, щоб квіти поділитися з ним вбранням. Але вони боялися холоду й відмовляли снігові. Лише підсніжник вкрив його своїм хітоном. Разом кружляли вони у хороводі квітів і так сподобалися одне одному, що й досі є нерозлучними.

Учитель. Діти, після розв’язання наступного завдання ми познайомимося ще з одним первоцвітом.

Завдання 2.

Зафарбуйте комірки таблиці, в яких порівняння дробів виконано правильно.

 

А

 

М

 

Р

 

Т

 

К

 

О

 

Е

 

Н

 

У

 

К

 

С

 

Ф

 

Складіть з одержаних букв слово.

КРОКУС

Учень. Легенда про крокус

Назва “ крокус ” пішла, швидше за все, від старогрецького “kroke” (“ нитка ”, “ волокно ”), оскільки висушені стовпчики (рильця) крокусів нагадують нитки, волокна.

Легенда розповідає про те, що житель Олімпу бог Гермес якось раз, змагаючись зі своїм другом Кроком, випадково вбив його. Оплакуючи, Гермес перетворив краплі його крові в прекрасні квіти крокуси – такі ж красиві, яким був його друг.

Завдання 3.

Встановити відповідність:

  1.                   -                                А)
  2.                                                В) 
  3.                                          Г)
  4.                                                Д)   

                                                      Е)

МАТИ-Й-МАЧУХА

Учень. Легенда про мати-й-мачуху

 Одна зла жінка задумала погубити доньку свого чоловіка, бо не хотіла, щоб він ходив зустрічатися з нею і своєю колишньою дружиною. Заманила вона її до обриву і зіштовхнула з нього. Тим часом мати, виявивши пропажу доньки, кинулася її шукати, але спізнилася, була дівчинка вже без душі.

Кинулася вона на мачуху і, зчепившись, полетіли вони на дно яру. А на наступний день покрила схили яру рослина, листочки якої з одного боку були м̕ які, а з іншого – жорсткі, і височіли над ними маленькі жовті квіти, що нагадували світле волосся дівчинки.

Завдання  4.

Учні поділені на групи. Кожна група виконує завдання, а пізніше один представник коментує його розв’язання. Після розв’язання завдання учні дізнаються назву ще одного первоцвіта.

Розв’язати рівняння

1)                     2)   + у =            3) (

РЯСТ                                       МЕДУНКА              НАРЦИС

Учень 1(перша група)    

Ряст

Розповідають, що в одному пралісі жила відьма. Цілими ночами вона літала на мітлі, а вдосвіта верталася до своєї хатинки на курячих ніжках, щоб відпочити. Ляже і тільки задрімає, як тут півень закукурікає. Розсердилась відьма на півня, що спати не дає, й перетворила його в квітку. Квітка рясту й справді дещо скидається на голову півня.

Учень 2 (друга група)

Медунка

     Жила-була собі злюща мачуха. Знущалася вона з сиріток. Одного разу вигнала їх з дому. Пішли сирітки до лісу, плачуть, мерзнуть. Голодні і сумні притулилися одне до одного під деревом. Аж гульк, з-за дерев вийшла Весна, а з нею і Сонечко. Пригріли, приголубили вони сиріток материнською ласкою і теплом, і ті розцвіли чарівними квітами. З того часу, як символ перемоги Добра над Злом, щовесни з’являються ніжні квітки Медунки.

 

Учень 3 (третя група)

Нарцис

Походження назви цієї квітки сягає давньогрецької міфології. Один з міфів розповідає про прекрасного юнака Нарциса, якого покохала юна німфа Ехо. Проте Нарцис не відповів на її кохання взаємністю. Від мук нерозділеного кохання Ехо так висохла, що від неї залишився тільки тихий голос. Нарциса ж за його жорстоку байдужість покарали боги Олімпу: він перетворився на квітку.

Завдання 5.

Задача

У магазині було 240 вазонів. Першого дня продали усіх вазонів, а другого - . Скільки вазонів було продано за два дні разом?

Після розв’язання цього завдання учні слухають легенду про ГІАЦИНТ.

Учень.

Легенда про гіацинт

Одного разу біля берегів Голландії затонув в шторм генуезький корабель. Уламки його прибило до берега. А через кілька тижнів діти, що гралися на піщаній мілині, помітили майже біля самого краю прибою небачену ніколи квітку: листя її було схоже на листя тюльпана, а стебло було суцільно усіяне безліччю красивих квіточок, схожих на маленькі лілії. Квіти незвично пахли, і ніхто не міг пояснити, звідки тут з'явилося таке дивовижне чудо.

VI. Підсумок уроку

 На сьогоднішньому уроці ми не тільки повторили правила додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками, не тільки порівнювали їх і перетворювали у мішані числа, а й послухали легенди про квіти, які першими милують наше око ранньою весною. Майже всі квіти первоцвіти занесені до Червоної книги України, тому ми повинні зробити все для того, щоб і інші покоління змогли милуватися їх красою. Тож не зривайте первоцвіти, не топчіть, а краще посадіть у себе вдома на клумбі. Ці перші квіти — весняні усмішки рідної землі — і нехай вони усміхаються вам як тільки у ваше вікно загляне весна.

1

 

docx
Додано
14 січня 2022
Переглядів
692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку