Урок з української літератури

Про матеріал
Матеріал містить завдання за рівнями. Всього 4 рівні.Тема контрольної роботи "Літературне шістдесятництво. Митець і суспільство".Перший рівень - 8 тестових завдань з вибором однієї правильної відповіді. ІІ рівень - 4 завдання на встановлення відповідності.ІІІ рівень - дати розгорнуту відповідь на 2 запитання. ІV рівень - творче завдання.
Перегляд файлу

Контрольна робота №5

Літературне шістдесятництво. Митець і суспільство

Завдання за рівнями

 

І рівень

Серед запропонованих варіантів обрати правильний (по 0, 5 б.).

1. Не є характерною для поетів-шістдесятників рисою творчості

А гуманізм

Б культ свободи

В активний патріотизм

Г соціалістичний реалізм

Д духовний аристократизм

2. Назвіть улюблений жанр Григора Тютюнника

А роман

Б повість

В новела

Г поема

3. Славу неперевершеного поета-пісняра здобув

А В. Стус

Б Л. Костенко

В В. Симоненко

Г Д. Павличко

Д М. Вінграновський

4. Найбільший і центральний за змістом розділ роману, у якому найширше розкрито образ Марусі Чурай, має назву

А «Страта»

Б «Проща»

В «Якби знайшлась неопалима книга»

Г «Сповідь»

Д «Облога Полтави»

5. «Маруся Чурай» Л. Костенко — художня енциклопедія життя українського народу

А середини XVII століття

Б кінця XVII — початку XVIII ст.

В кінця XVIII ст.

Г початку XIX ст.

6. Порівнює поезію із «сонцем оранжевим», яке «щомиті якийсь хлопчисько відкриває для себе»

А Василь Симоненко

Б Ліна Костенко

В Дмитро Павличко

Г Іван Драч

Д Микола Вінграновський

7. Новела «Три зозулі з поклоном» присвячена

А кононівським полям

Б «Цвітові яблуні»

В Якову де Бальмену

Г В. Жуковському

Д любові всевишній

8. Василь Симоненко є автором збірок

А «Любов і ненависть», «Гранослов», «Таємниця твого обличчя»

Б «Корінь і крона», «Протуберанці серця», «Шабля і хустина»

В «Тиша і грім», «Земне тяжіння», «Вино з троянд»

Г «Атомні прелюди», «На срібнім березі», «Цю жінку я люблю»

 

ІІ рівень

Завдання на встановлення відповідності (по 1 б.)

9. Установіть відповідність між героями твору Л. Костенко «Маруся Чурай» та їхніми характеристиками.

1 Северин Наливайко

2 Ярема Вишневецький

3 Грицько Бобренко

4 Мартин Пушкар

А Ще не старий. І славу мав, і силу.

(Про нього потім думу і складуть.

Мине сім літ — і голову сю сиву

Виговському на списі подадуть).

Б Був молодий і гарний був на вроду.

І жив, і вмер, як личить козаку,

За те, що він боровся за свободу,

Його спалили в мідному бику!

В Упир з холодними очима,

Пихатий словом і чолом,

Душа підступна і злочинна,

Закута в панцир і шолом.

Г Він міряв не тією міркою.

В житті шукав дорогу не пряму.

Він народився під такою зіркою,

Що щось в душі двоїлося йому.

Д Таке обличчя — зразу і не звикнеш, —

Різке, як меч, тонке, як тятива.

10. Установіть відповідність між твором і суголосним йому мотивом.

1 «Два кольори»

2 «Балада про соняшник»

3 «Страшні слова, коли долає простір і час вони мовчать»

4 «У синьому небі я висіяв ліс»

А доля людини і материнська любов

Б любов, яка перемагає труднощі,

В талант бачити красу в повсякденні

Г потреба наповнювати життя прекрасним

Д суть мистецтва, його роль у суспільстві

11. Установіть відповідність між назвами розділів і подіями роману Л. Костенко «Маруся Чурай».

1 «Якби знайшлась неопалима книга»

2 «Гінець до гетьмана»

3 «Проща»

4 «Сповідь»

А гетьман скасовує смертний вирок Марусі

Б історія кохання Марусі й Гриця

В суд над Марусею

Г Маруся вирушає до Києва

Д Полтавський полк вирушає в похід

12. Установіть відповідність між художніми засобами й поетичними рядками, у яких їх ужито.

1 анафора

2 оксиморон

3 фразеологізм

4 синекдоха

А Із тих усіх дякових балачок

усе частіше згадую єдину, —

ту найсумнішу втіху, далебі:

комусь на світі гірше, як тобі

Б Ідеш, ідеш… дорога та дорога. /

Ідеш, ідеш… Хоч би вже відпочить

В Таке нещастя хоч кого знеможе. /

Це ж можна тут рішитися ума

Г Хай мовчать Америки й Росії, /

Коли я з тобою говорю

Д У соняшника біли руки і ноги, /

Було тіло шорстке і зелене

 

 

 

ІІІ рівень

 

Дайте розгорнуті відповіді на запитання (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).

  1. Як І. Драч реформував жанр балади? Проілюструйте це на прикладі «Балади про соняшник».
  2. Як по-новітньому трактує Гр. Тютюнник тему «любовного трикутника» у новелі «Три зозулі з поклоном»?

ІV рівень

 

Творче завдання (змістовна, грамотна відповідь оцінюється в 3 бали).

Напишіть літературне есе  на одну з тем:

        Провідні мотиви лірики Д. Павличка.

        «Україно! Ти для мене – диво!» (Образ України у творчості Василя Симоненка).

        «Ми – не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних» (за творами В. Симоненка та  власними спостереженнями).

        «Поезіє, сонце моє оранжеве…» (за «Баладою про соняшник» І. Драча та власними спостереженнями).

        Трагедія Марусі Чурай – трагедія України (за романом Ліни Костенко «Маруся Чурай»).

 

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку