Урок з української літератури у 9 класі " Як розуміють щастя персонажі п'єси І. Котляревського "Наталка Полтавка"

Про матеріал
У конспекті даного уроку використано такі інтерактивні методи навчання: " Асоціативний кущ", робота в групах, "Вільне письмо".
Перегляд файлу

Тема. Як розуміють щастя персонажі п’єси Івана Котляревського «Наталка Полтавка»?

Мета:  допомогти учням охарактеризувати образи п’єси, зрозуміти їхнє бачення щастя та способи його досягнення;розвивати мовлення, уміння висловлювати свою думку;відстоювати людську гідність, власні принципи, усвідомлення можливості вибороти власне щастя; виховувати високі естетичні почуття, формувати активну життєву позицію учнів.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Напевне, немає у світі людини, яка не мріяла б про щасливу долю. Але чомусь одні її мають, а інших вона вперто оминає. Чому? Можливо, тому що люди не знають й самі, у чому ж щастя, де його шукати?  Тому поміркуймо і ми над запитанням, а що ж таке щастя? Висловіть, будь ласка, свою думку одним словом.

(«Асоціативний кущ») Запис думок  учнів на дошці.

Щастя

-Як бачимо, погляди на це вічне, як світ, питання дуже відрізняються, бо кожна людина щастя вбачає в чомусь іншому. Але тут записане ваше розуміння цього поняття, тобто ми бачимо, як розуміють щастя люди 21 століття.

- Чи шукали  щастя герої  п’єси  І.Котляревського «Наталка Полтавка»?

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

2

Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами спробуємо зрозуміти, у чому вбачали щастя персонажі п’єси  І. Котляревського «Наталка Полтавка», а також зможемо порівняти бачення щастя людей 19століття і нашого часу.

Запис теми уроку у зошит (Як розуміють щастя персонажі п’єси Івана Котляревського «Наталка Полтавка»?)

- Що, на вашу думку, ми повинні зробити на уроці, щоб дати відповіді на поставлені питання?

(Запис думок на дошці)

- характеризувати ;

- аналізувати;

-обгрунтовувати;

-порівнювати;

- висновки.

ІІІ. Основна частина уроку

Клас об’єднується у 6 груп ( Робота в групах) 6 хв.

1-ша група. У чому вбачала щастя Наталка?

( Додаткові питання під час презентації роботи в групі:

3

- Що в характері Наталки дозволило вам вважати, що вона вбачала щастя саме в цьому?

- Як вона ставиться до шлюбу?

- Наталка згодилася вийти заміж за возного. Чи можемо вважати її зрадницею?

-Як змінюється душевний стан героїні у творі?)

 2-група. У чому вбачала щастя Горпина Терпелиха?

( Додаткові питання під час презентації роботи в групі:

- Що саме наштовхнуло вас на таку думку?

- Єдиним виходом з бідування родини мати вважає шлюб Наталки  з розрахунку. Про кого дбає Терпелиха – про дочку чи про себе?

- Чи поділяєте ви погляд героїні, що в злиднях щастя немає?

- Чому Терпелиха так різко змінює свою думку про Петра? Що саме впливає на її погляди?)

3-група. У чому вбачає щастя Петро?

( Додаткові питання під час презентації роботи в групі:

- Чому ви так думаєте? Яким був Петро?

      -Чи не здивувало вас, що Петро так легко відмовляється від Наталки?

4

- Як ви оцінюєте такий його вчинок?

-Чи кохав Петро Наталку по-справжньому? Доведіть.)

4- група. У чому вбачав щастя Микола?

( Додаткові питання під час презентації роботи в групі:

- Які риси характеру Миколи наштовхнули вас на такий висновок?

-Як думаєте, чи Микола боровся б за своє щастя?)

5-група. У чому вбачав щастя возний?

( Додаткові питання під час презентації роботи в групі:

- Чому ви саме так думаєте?

-Це позитивний чи негативний персонаж?

-Як до нього ставиться автор?

- Як він характеризує себе сам? ( Цитата)

6- група. У чому вбачав щастя виборний?

( Додаткові питання під час презентації роботи в групі:

- Які риси х-ру виборного наштовхнули вас на таку думку?

-За що він шанує людей? ( Цитата)

5

- Чому він погодився допомогти  возному посватати Наталку?

Презентація роботи в групах

ГЕРОЇ П’ЄСИ ЩАСТЯ

ВБАЧАЮТЬ

ІV. Підсумок уроку

Порівняймо бачення щастя героїв твору 19 ст. і нашого часу.

- Чи дуже відрізняються ваші погляди на щастя і героїв п’єси?

Отже, ми ще раз підтвердили думку, що кожна людина розуміє щастя по-своєму, але за нього потрібно боротись. Кажуть, щасливими не народжуються, ними стають. Тому пам’ятаймо основну думку цього твору: кожен з нас – коваль свого щастя.

V. Рефлексія

«Вільне письмо» ( 3 хв.)

- Чиї погляди на щастя ви підтримуєте, чи є вони співзвучні з вашими?

VІ.Домашнє завдання

Прочитати пов. Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся»

 

docx
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку