Урок с использованием интерактивных методик по теме:
SHOPPING
Тема: Shopping.
Обобщающий урок по теме с использованием интерактивных методик.
Цель:
-обобщить и закрепить умения и навыки учащихся составлять высказывания по теме: Shopping;
-обобщить пройденный лексический материал;
-формировать умение строить высказывания по образцу и самостоятельно;
-учить строить высказывания на англ. яз на уровне предложений; кратких рассказов;
-развивать мотивацию к изучению англ. яз;
-развивать память, мышление, внимание, устную и письменную речь;
-развивать умение и навыки работы в паре; группе;
-воспитывать любовь и интерес к изучению англ.яз;
I.Организация начала урока:
1.Приветствие:
-Good morning!I am glad to see you!I hope you feel well today and I think everybody is ready for the lesson.
2.Песня ”Hello,how are you?”
3.Фонетическая зарядка:
She sells sea shells by the sea shore
The shells she sells are surely seashells
So if she sells shells on the seashore
I’m sure she sells seashore shells
4.Проверка домашнего задания:
What was your hometask for today?(приложение)
II.Основная часть урока:
1.объявление темы и цели урока:
-Children,yesterday,I went to our local supermarket.I bought something.I spent 60 hryvnas.Try to guess what I bought.
-Was it any food?
-Was it a DVD?
-Was it a pet?
-Was it for woman?
-Was it for a body or for your head?
-Was it for your hair or for your face?
-Yes,it was a hair spray.
-Well done!I think most of you like to go shopping that’s why the topic of our today’s lesson is SHOPPING.
-Dear boys and girls at our lesson ;
-we are going to speak about shops and shopping;
-you’ll revise the words;
-you’ll listen to the text;
-you’ll make up dialogues;
-you’ll sing an interesting song;
2.Составление социаграммы:
-What do you associate with the word “Shopping”?
-Complete the word web with words relating to the topic.
Shopping:
-price
-clothes
-food
-cosmetics
-shop-assistant
-furniture
-price
-quality
3.Введение в англоязычную атмосферу урока:
-Do you like to go shopping?
-How often do you go shopping?
-what do you buy?
-What store do you like best?
-What is the most expensive thing you’ve ever bought?
-If someone gave you a million what would you do with it?
4.Составление диалогов:
-You’ve got shits of paper on the desk. It’s a dialogue but some words are missing. You have to insert the missing words.
Shop assistant: Hello!Can I help you?
Customer:Yes,please.I’d like a shirt.
S.A:What colour?
C:I’d like a black one?
S.A:What size?
C:Medium.
S.A:Would you like to try it on?
C:Yes,please.
C:How much is it?
S.A:500 hryvnas.
C:Thank you.Good bye.
5.Физкультминутка.
6.Ознакомление с текстом: «Catherina in the shop»
(Приложение)
7.Работа с текстом.
8.Игра «Snowball»
Один ученик говорит слово по теме : «Покупки», другой называет слово предыдущего и свое, следующий называет уже все три слова и так игра продолжается до тех пор пока кто-нибудь не забудет слова.
9.Работа у доски:
You know we buy different things in different shops:
Sweets-Sweet shop
Meat-Butchers
Bread-Baker’s
Dairy products-Dairy
Fish-Fishmonger’s
Fruit and vegetables-Greengrocer’s
Sugar,salt-Grocer’s
III.Заключительная часть урока:
1.Домашнее задание
2.Выставление оценок
3.Подведение итогов:
-Dear children! Our lesson is over. What did you do during the lesson?
-We revised words.
-We read the text, completed the dialogues.
-We spoke English during the lesson.
-Thank you for your work. I enjoyed your work at the lesson today. Your marks are….
-Good- bye!