«Повітря. Властивості повітря»
«Я досліджую світ»
2 клас
Тема. Повітря. Властивості повітря.
Мета:
Очікувані результати навчання:
описує зміни, що відбуваються з повітрям (розширення під час нагрівання і стискання під час охолодження);
ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації;
обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;
вирішує, що він / вона хотів / хотіла б дослідити;
підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;
називають властивості повітря;
досліджують властивості повітря.
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал, повітряні кульки, лінійки, круглі колби з трубочками, склянки з водою, серветки.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
Ранкова зустріч з теми: «Повітря»
Привітання
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Бажаєм вам ми здоров’я й добра!
Кожному дому щастя бажаю.
Маку — цвітіння, житу — врожаю,
Небові — миру, голубу — неба,
Кожній дитині — всього, що треба.
Хай усміхаються діти щодня.
Доброго ранку! Доброго дня!
Любі мої дітки! Я рада вас вітати цього чудового дня.
Сьогодні ми будемо вітатися з вами , промовляючи побажання ( «Бажаю здоров’я…», «Бажаю успіхів на уроці…» і т.д.) по колу.
2. Щоденні новини
Повідомлення синоптиків
2. Підсумок фенологічних спостережень.
- Яка зараз пора року?
- Назвіть осінні місяці?
- Який по порядку в році місяць листопад? А серед осінніх місяців?
- А зараз наш синоптик охарактеризує погоду сьогоднішнього дня .
3. Обговорення вислову і відгадування загадки.
Чому кажуть : «Потрібний як повітря»?
Загадки.
1.Хоч не бачиш, всюди маєш, хоч не хочеш, а вживаєш. (Повітря)
2. Ти без нього не зможеш жити. Ні їсти, ні пити, ні говорити. (Повітря)
4. Повідомлення вчителя « Що таке повітря?»
Ви відчули, як рухається повітря, і лагідно торкнулося вашого обличчя? Це і є вітер. Коли ми відчиняємо двері з теплої кімнати в холодну, то відчуваємо як із холодної в теплу надходить повітря. Це відбувається тому, що з кімнати зверху виходить тепле легке повітря,а на його місце в кімнату заходить холодне повітря знизу,бо воно важче. Повітря весь час рухається. Наша земля нерівномірно нагрівається сонцем не тільки впродовж дня,а й протягом року. Повітря дістає тепло від землі. Нагріваючись,воно розширюється та піднімається вгору. Замість нього надходить повітря з інших місць. Цей рух повітря утворює вітер. Вітер буває легенький і сильніший, холодний і теплий. Вітер переносить тепле повітря із жарких країн у холодні, а холодне повітря – у жаркі країни.
Тому в жарких країнах стає прохолодніше, а в холодних тепліше. Вітер розриває, то зганяє хмари. В результаті падає дощ влітку, а взимку – сніг. Вітер – велика сила.
5. Cкласти асоціації до слова «Повітря». Для цього посередині дошки вчитель записує слово «Повітря», а учні доповнюють слова, ідеї, факти дотичні до цього слова, які записуються через стрілочку .
6. Технологія «Мікрофон»
Що ви знаєте про повітря?
7. Вправа «Я почну, а ти продовжуй».
8. Перегляд навчального відео про повітря для дітей.
https://www.youtube.com/watch?v=xSHb0zwQ25s
ІІ. Основна частина
1. Опрацювання матеріалу уроку
1) Слово вчителя. Ми помандруємо повітряним простором аби більше дізнатися про повітря та вітер, проведемо дослідження повітря і визначимо його властивості, доводитимемо, що воно рухається.
Навколо нас є повітря. Проте ми його не бачимо, воно невидиме. Повітря заповнює всі проміжки, тріщинки й щілини в предметах. Повітря є й у воді. Куди б ми не пішли, куди б не поїхали морем чи суходолом, як би високо не піднялись на літаку — всюди є повітря. Земля оточена з усіх боків шаром повітря. Повітрям ми дихаємо, без нього не можуть жити ні люди, ні рослини, ні тварини.
Отже, пові́тря — природна суміш газів, з яких складається повітряна оболонка планети.
Роздати на групу по картці із зображенням різних інструментів: –– Обведіть те, що може знадобитися для дослідження властивостей повітря.
Дослід "Чи має повітря вагу?"
Візьміть дві кульки, однакові за розмірами, дві нитки однакової довжини, щоб перев’язати надуті кульки, лінійку, голку. Прив’яжіть надуті кульки на кінцях лінійки так, щоб вона врівноважилася на пальці. Одну з кульок обережно проткніть голкою. Зверніть увагу, як ціла кулька потягне край лінійки донизу.
Хвилинка-цікавинка:
Проведіть дослідження в парах.
Порахуйте, скільки дихальних рухів за 1 хвилину робить кожен з вашого класу.
Порадьтеся в групах і скажіть, чи потрібно людям дбати про чистоту повітря. Як це зробити?
Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».
Продовжте речення:
ІІІ. Заключна частина
Підсумок уроку. Рефлексія
Пригадати, що сьогодні протягом дня їх найбільше вразило? Що нового вони дізналися? Що розкажуть про день у школі своїм рідним?
Вправа « Мікрофон»
- Сьогодні на уроці я дізнався…
- Мені найбільше сподобалося…
- Я запам’ятав …