Киливник Наталія Георгіївна вчитель початкових класів загальноосвітня школа І – ІІІ ст.№9 Покровської міської ради
Тема: Тварини. Різноманітність тварин.
( « Я досліджую світ» - 1 клас )
Мета:ознайомити учнів з істотними ознаками різних класів тварин, формувати поняття «тварини – живі організми»; розвивати спостережливість, критичне мислення, вміння працювати із різними джерелами; виховувати бережливе ставлення до тварин, комунікативність, вміння висловлювати свою думку та толерантно відноситися до думок інших.
Очікувані результати:
• учні розподіляють тварин за основними ознаками;
• називають класи тварин;
• аналізують ситуацію;
• дотримуються правил роботи в групі;
• висловлюють власні судження;
• формулюють висновки; Обладнання:
• магнітна дошка, магніти;
• мультимедійний проектор, екран;
• малюнки із зображеннями тварин;
• роздатковий матеріал для роботи в групах;
• мікрофон;
• «Кубик Блума» Інноваційна ідея:
• Використання інтерактивних технологій навчання;
• Використання ІКТ;
• Використання технологій для розвитку критичного мислення.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1.Емоційне налаштування на роботу. https://www.youtube.com/watch?v=miwYnAlOf6c
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, співучі пташки!
Доброго ранку, зелені дубки!
Доброго ранку, люди привітні!
Я вам бажаю, щоб посмішки квітли!
- Потягніться до сонечка! Візьміть у долоньку уявні кульки сонячного тепла. Поділіться цим теплом з друзями, посміхніться та побажайте один одному чогось приємного та гарного на сьогодні - Як вплинули на вас добрі побажання?
- Якими ми стаємо, коли відчуваємо підтримку одне одного?
- Чи треба підтримувати та допомагати один одному?
- Який настрій з’являється у вас, якщо вам хтось посміхнувся?
- Який же настрій у вас зараз?
- Зверніть увагу, яке яскраве сонечко світить . Воно дає нам світло, силу, енергію, гарний настрій. Я впевнена, що воно допоможе нам сьогодні плідно попрацювати. 2.Щоденні новини.
А зараз настав час щоденних новин, з якими нас познайомить… - Який зараз місяць та число? Чому місяць саме так називається?
- Який сьогодні день тижня?
- Який стан неба?
- Який температурний режим?
3. Вправа « Крісло автора»
Ось час настав – дзвінок уже лунає.
-Не запізнись! – тобі він промовляє.
Для тих, хто вміє цінувати мить, Година непомітно пролетить.
У нас вже розпочався урок урок «Я досліджую світ», але для того, щоб отримати знання та задоволення треба дотримуватися деяких правил. Пригадайте та озвучте правила досягнення успіху. ( працювати злагоджено, бути уважним, слухати вчителя та однокласників, аналізувати дії, робити висновки, не опускати рук, якщо щось не вийшло, бути наполегливими)
4.Складання правил роботи в групі.
Сьогодні ми будемо працювати в групах. Пригадайте правила спілкування в групі.
1)Поважай один одного.
2) Висловлюй свої думки.
3)Говори, не перебиваючи.
4) Вчись слухати інших.
5) Працюй швидко та уважно.
6) Працюй злагоджено
ІІ.Мотивація навчальної діяльності. 1.Вправа «Прогнозування»
https://www.youtube.com/watch?v=8G89Zyt2Dhw
Подивіться відео, розгадайте ребус та з’ясуйте, про кого або про що ми з вами будемо розмовляти на сьогоднішньому уроці.
2. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Ромашка Блума»
- Як ви розумієте вислів « Світ тварин»?
- Хто належить до світу тварин?
- До якої природи належать тварини? Доведіть свою думку.
- Чим відрізняються тварини від рослин?
- Де живуть тварини?
- Чим харчуються тварини?
3.Повідомлення теми урока.
Сьогодні на уроці ми будемо розмовляти про тваринний світ. Тема сьогоднішнього уроку « Тварини. Різноманіття тварин в природі».
4.Вправа «Очікування»
Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
ІІІ. Основна частина.
1.Вступне слово вчителя.
З давніх – давен люди вірили в богів – покровителів усього живого на землі. Покровителькою рослин була Флора, покровителькою тварин – Фауна. Тому і стали називати рослинний світ флорою, а тваринний – фауною. На Земній кулі відомо близько двох мільйонів видів тварин. Тварини одного виду подібні, а тварини різних видів зовсім не схожі між собою або різняться. Сьогодні ми дізнаємось на які групи вчені поділяють тварин. Розглянемо декілька найпоширеніших груп.
2.Технологія розвитку критичного мислення.
Вправа «Знайди зайве».
Кожна група отримує свій набір карток з яких треба вибрати зайвий малюнок та пояснити свій вибір.
1 група: Комахи + земноводна тварина
2 група: Земноводні + риба
3 група: Риби + плазун
4 група: плазун + птах
5 група:Птах + ссавець
6 група: Ссавець + комаха
Кожна група розвішує зайвих тварин на дошку.
- Розгляньте зображення та назвіть всі об’єкти одним словом ( тварини).
3. Інформаційна сторінка
Переглянь відео за посиланням та запам’ятай отриану інформацію.
https://www.youtube.com/watch?v=ZAXc1pM2Iks
ІV. Фізхвилинка
Пташина фізхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I
V.Закріплення матеріалу.
1. Робота в групі. Метод « Баддінг»
Дітям пропонуються малюнки та інформація щодо кожної групи тварин. Необхідно розглянути картинки, прочитати інформацію та визначити спільні ознаки зображених тварин. Спікер озвучує свій висновок.
1 група «Комахи» - висновок - 6 лапок.
Комахи мають три відділи тіла : голова, груди, черевце. Основна істотна ознака комах – 6 лапок. Комахи можуть літати, стрибати, повзати тощо.
Комахи запилюють рослини, в результаті чого утворюються плоди. 2 група «Земноводні» - висновок - живуть на землі та у воді, мають слизьку шкіру.
Земноводні мають м’яку вологу шкіру. Частину життя вони проводять на суші, а частину у воді. Ікру ( яйця) для появи потомства відкладають саме у воді.
3 група «Риби» - висновок- зябра, луска, плавці.
Риби – це група тварин, тіло яких вкрите лускою. Риби мають зябра, плавці та хвіст. При розмноженні більшість риб відкладають ікру ( яйця). Риби очищують воду від забруднення та є їжею інших тварин.
4 група «Плазуни» - висновок – плазують.
Плазуни – це група тварин, які плазують на череві або пересуваються на чотирьох лапах та тіло вкрите сухою лускою. У черепах лусочки зрослися та утворили панцир. Плазуни при розмноженні відкладають яйця.
5 група «Птахи» - висновок - мають пір’я, крила, дзьоб. Птахи – група тварин, тіло яких вкрито пір’ям. Передні кінцівки перетворилися на крила, завдяки чому більшість птахи літають. Не літають страусоподібні птахи та пінгвіни. Розмножуються яйцями, які висиджуються.
6 група «Звірі» - висновок - вигодовують маляток молоком, шерсть. Звірі ( ссавці) – група тварин, тіло яких вкрито шерстю. Більшість із них пересуваються на чотирьох ногах. Основна істотна ознака – малята народжуються та вигодовуються материнським молоком.
2. Метод « Гейміфікація».
Перевір свої знання, виконавши запропоновану інтерактивну вправу.
• Перейди за посиланням.
• Розкрий всі пазли, розподіливши тварин за групами.
• Уважно подивись відео, щоб надалі можна було відповісти на цікаві запитання « 6 Why». https://learningapps.org/display?v=p4emy10cj24
3. Метод запитань « 6 Why» Дай відповіді на запитання:
- Чому цікавинки про тварин завжди хочеться дивитися?
- Чому цікаво було дивитися відео?
- Чому хамелеон такий кумедний?
- Чому в хамелеона рухаються очі навкруги?
- Чому хамелеон закриває очі, коли споживає їжу?
- Чому хамелеон в різні моменти змінює колір?
4.Технологія «Діаграма Венна»
Пропонується дітям роздивитися малюнки та зробити висновок.
- Що об’єднує ці малюнки?
- Чим вони відрізняються?
VІ.Підсумок уроку.
Ось і підходить до кінця наш урок. Ми багато чого пригадали та дізналися нового. Незабаром пролунає дзвінок і ми підемо на перерву, але знання обов’язково залишаться з нами назавжди. Тому давайте підведемо підсумок наших знань.
1.Мозковий штурм
- Якій темі був присвячений сьогоднішній урок?
- Які групи тварин було розглянуто на уроці?
- Що вам найбільше запам’яталося?
- Що ви дізналися нового?
- Яка інформація вас здивувала?
- А чи можна тварин поділити на групи « погані» та « гарні»?
Всі тварини, навіть ті, що нам здаються непривабливими та злими, приносять велику користь природі, тому що в природі все пов’язано між собою. Крім цього, це живі істоти, які потребують захисту та допомоги. В природі все знаходиться в рівновазі. І тільки людина може її порушити. Тому, бережіть природу й вона обов’язково віддячить! Пам’ятай, що обов’язок кожної людини – бережливе ставлення до природи.
VІІ.Рефлексія.
(використання цеглинок LEGO)
Оціни свою роботу на уроці за допомогою цеглинок LEGO.
|
|
Мені не все вдалося, було тривожно.
|
|
Я намагався ( намагалася) зробити всі завдання.
|
|
У мене все вийшло. Я виконав ( виконала) всі завдання.
Метод « Смайл»
Познач свій настрій, використовуючи різні смайлики.
На цьому урок закінчено. Щиро дякую за роботу та наполегливість!
Література.
Інтернет ресурси.
https://www.youtube.com/watch?v=miwYnAlOf6c
https://www.youtube.com/watch?v=ZAXc1pM2Iks
https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I https://learningapps.org/display?v=p4emy10cj24