Урок з ЯДС з елементами STEM ,, Чарівний світ звуків''.

Про матеріал
Урок з ЯДС з елементами STEM-освіти ,, Чарівний світ звуків '' про утворення звуків за допомогою келихів.
Перегляд файлу

Урок  ЯДС з елементами STEM

                                        4 клас

Тема: Чарівний світ звуків: музичні келихи

Мета:Дослідити властивості звуку та його візуалізацію.Ознайомити з принципом роботи музичних келихів.Розвивати творче мислення, навички дослідження та співпраці.Створити власний музичний інструмент з келихів. Виховувати уміння працювати в групах, доброзичливість.

Матеріали:

- Набір келихі врізногоро зміру та форми (скляних або пластикових).

-Вода.

-Ложки абоі нші предмети для вистукування.

-Барвники для харчових продуктів (за бажанням).

                            Хід уроку:

І.Вступ.

1.Привітання та створення позитивної атмосфери:

-Уявіть, що ми з вами вирушаємо в дивовижну мандрівку, де панують звуки. Озирніться навкруги: скільки цікавого можна почути! Шепіт листя від вітру, гудіння літаків, що пролітають у небі, плескіт хвиль, щорозбиваються об берег, голоси птахів та тварин, людська мова...А чи знаєте ви, що наш власний голос – це справжній музичний інструмент?Давайте ж разом дослідим оцю дивовижну симфонію звуків, яка оточує нас щодня!

- Звідки ми чуємо звуки?

- Як вони утворюються?

-Чи можна бачити звуки?

(відповіді дітей)

2.Повідомлення  теми і мети уроку:

-Сьогодні ми за допомогою експериментів дізнаємося: звідки береться звук? де він ховається? що потрібно для його поширення? Отже , тема нашого уроку -"Чарівний світ звуків: музичні келихи".

ІІ. Основна частина:

1. Пояснення нового матеріалу:

- Один з яскравих прикладів використання "музичних келихів" являє собою створений Бенджаміном Франкліном гласкорд або гармоніку Франкліна. Цей інструмент, що має стародавні коріння, складається з вала, що знаходиться в довгастому футлярі і наповнений водою до певного рівня. На валу розташовано до сорока півкуль, що поступово збільшуються в розмірі і вкладені один в одного. Завдяки ножній педалі вал з півкулями можна привести в обертальний рух, створюючи музичні звуки.

-Погляньте на фото:

Перед початком виконання музики на інструменті гласкорд скляні півкулі змочувалися водою і пальцями натискали на різні півкулі, створюючи потрібні  ноти

2.Практична робота. Діти об’єднуються в три групи.

Дослід 1:

- Постукайте по порожньому келиху предметами з різного матеріалу (дерев’яним олівцем, металевою ложкою, пластиковою ложкою. Чи однаковий звук у кожної групи? Чому?

Дослід 2:

-Налийте в келихи різну кількість води. Постукайте знову по келиху. Як змінюється звук залежно від кількості води? Чому?

Дослід3:

- Додайте харчовий барвник у воду в деякі келихах. Як це вплине на колір води? Чи впливаєце на звук?

Обговорення:

Щ ови дізналися про звук під час цих дослідів? Як вода впливає на звук?

Висновок: звук у келихах змінюється в залежності від кількості води в келихах, від розміру та товщини стінок. Від кольору води звук не залежить.

Дослід 4.Музичні келихи:

-Музичні келихи - це інструменти, які використовують воду для створення різних звуків.

- Перед початком досліду ретельно вимийте руки милом. Потім, злегка змочивши чистою водою пальці правої руки, помістіть келих на стіл і міцно тримайте його за ніжку лівою рукою. Почніть водити пальцем по краю келиха. За кілька секунд ви почуєте мелодійний звук, який буде триматися, доки ви продовжуватимете керувати пальцем. Якщо це вдається, налийте у келих чисту воду, трохи не доходячи до краю і продовжуйте водити пальцем. Ви почуєте, що звук стає помітно нижчим, ніж без води.

- Основну роль у виникненні звуку відіграє сила тертя між пальцем і краєм келиха. У відміну від сили сухого тертя, сила тертя з мастилом, у цьому випадку вода, залежить від швидкості ковзання пальця по краю келиха. Продовжуючи кругові рухи пальцем, спостерігайте за поверхнею води, на якій утворюються маленькі хвилі.

-Потім поступово видаляйте воду невеликими порціями. Звук буде поступово підвищуватися і найвищий звук буде у порожнього келиха. Повторіть цей досвід з другим келихом, але без води. Під часдосліду ви помітите, що висота звуку у кожного келиха трохи різна. Навіть дуже маленька різниця в товщині стінок келихів впливає на частоту їхніх коливань, що впливає на висоту звуку.

4. Творча робота:

- Кожна  група може створити власний музичний інструмент з келихів (використовуйте  різні розміри та форми келихів, воду, барвники та інші матеріали для створення унікального інструменту ).

Демонстрація свого музичного інструменту, презентація його шляхом виконання простих мелодій,обговорення та оцінка роботи груп за такими критеріями: креативність, співпраця та використаннязнань про звук.

ІІІ.Підсумок. Рефлексія.

1.- Що ми робили на уроці?

- Чи сподобалося вам проводити досліди?

2.Гра  «Опиши одним реченням»:

- Сьогодні я дізнався …

- На уроці я навчився …

- Мені було важко …

- Тепер я знаю, що…

- Мене здивувало …

- Я б хотів дізнатися, чому …

-Отже, ми закріпили знання про звук і музичні келихи. Ви обмінялися враженнями та емоціями від уроку, що дуже важливо для нашого взаєморозуміння та розвитку. Це захоплива та цікава тема, яка завжди відкриває нові горизонти знань та розвитку творчих здібностей.

docx
Додано
24 квітня
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку