Урок зарубіжної літератури у 9 класі
Розробила вчитель методист
зарубіжної літератури
КЗ «Устинівське НВО
«Загальноосвітня школа І_ІІІ
ступенів» Корніченко Т.А.
Устинівка-2019
Урок зарубіжної літератури у 9 класі
Тема уроку: « Оноре де Бальзак (1799-1850).Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна.»
Мета уроку:
розвивати ключові компетентності ,а саме:
-усвідомлювати необхідність поваги до людини, до письменника;
-вчитись розпізнавати уявні та справжні цінності в житті, виявляти милосердя та співчуття до людей;
-осмислювати поведінку людей, турбуватись про здоров‘я та безпеку оточуючих;
поглиблювати предметні компетентності, а саме:
-знати про поняття «реалізм», називати його провідні ознаки, виявляти
їх у творах, розуміти особливості взаємодії з іншими напрямками 19 століття
(романтизм, натуралізм),розповідати про життя та основні віхи творчості Бальзака, розкривати особливості світогляду письменника;
-виявляти художнє новаторство митця, розкривати специфіку аналітичного підходу письменника до зображення дійсності, розповідати про зв’язки письменника з Україною.
Обладнання: портрети О. де Бальзака, Евеліни Ганської ,презентації «Письменники – реалісти», «Оноре де Бальзак», схеми «Бальзак і «Людська комедія», «Бальзак і Україна», словник уроку( реалізм, реалісти ),шкільний підручник «Зарубіжна література 9 клас» Є.Волощук.
Хід уроку
І. Організаійний момент. Сповіщення теми та завдань уроку.
ІІ. Слово вчителя про письменників –реалістів, перегляд презентації
«Письменники- реалісти».
Бесіда .1.Яке враження на вас справила інформація з презентації?
2.Чи можна назвати даних письменників людьми великої душі?
3.Чому людям потрібно знати правду про реальне життя, про людей , які їх оточують?
ІІІ. Перевірка домашнього завдання .Повідомлення «Реалізм та його розвиток».
ІV.Слово вчителя про О. де Бальзака. Перегляд презентації «О. де Бальзак».
Бесіда.
1.Які епізоди життя і творчості Бальзака вам запам’ятались найбільше?
2.Життя письменника пройшло дуже швидко , бо він втратив здоров’я через надмірне споживання кави .Чи можна цей епізод вважати попередженням про
належне ставлення до власного здоров’я?
3.Як українка Евеліна вплинула на письменника, його кругозір?
V.Самостійна робота з підручником, дослідження «Людська комедія» Бальзака» .
Завдання для груп. Які твори ввійшли до «Людської комедії»?
Що об’єднує героїв епопеї?
Які проблеми висвітлює автор у своїх романах?
VІ. Слово вчителя про працю Бальзака над романами «Людської комедії». Джерела – «Божественна комедія» Данте. Порівняння двох творів.
Бальзак Данте
Поведінка людей. Розповідь про створення світу.
Добро ,зло. Чистилище ,пекло ,рай.
Душа людини. Душа людини.
Проблеми ,їх вирішення Проблеми ,їх вирішення після смерті,
за життя і після нього, вирішує Бог.
вирішують люди.
VІІ .Повідомлення учнів. «Бальзак на Україні», «Кохання Бальзака».
VIII.Перегляд презентації «О.де Бальзак», обговорення її.
ІХ.Висновки. Підведення підсумків уроку.
Незакінчене речення:
Я уявляла Бальзака…
Мені здається, що він…
Його кохання було…
Творчість завжди людину…
Він писав про Україну…
Пам'ять про нього…
ХІ. Домашнє завдання. Скласти кросворд «Бальзак» ,читати твір «Гобсек».