Тема: Текстові задачі економічного змісту
Формування предметних компетентностей: ознайомити із задачами економічного змісту – це задачі про вартість товару, на роботу, задачі пов’язані з бюджетом сім’ї, можливості здійснення покупок, ведення фермерського господарства. Формувати вміння розв’язувати задачі економічного змісту.
Фрмування ключових компетентностей:
вільне володіння державною мовою – чітко й зрозуміло формулювати думки, ставити запитання; математична компетентність - оперувати текстовою і числовою інформацією; інформаційно-комунікаційна компетентність – діяти за алгоритмом та складати алгоритм, визначати достатність даних для розв’язання задачі; громадянські та соціальні компетентності – висловлювати власну думку, аргументувати та відстоювати власну позицію; підприємливість та фінансова грамотність - будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів.
Тип уроку: формування компетентностей Методи та прийоми : а) інформаційно-рецептивний: словесний, наочний ( демонстрація роздаткового матеріалу, презентація ) б) інтерактивні – ігри в) пошукові - групове обговорення , взаємопов’язанні запитання Міжпредметні зв’язки: економіка, Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна Наскрізні змістові лінії : Змістова лінія « Арифметика» ( закладає фундамент для подальшого навчання математики та суміжних дисциплін, забезпечує розвиток обчислювальних навичок та логічного мислення; розв’язувати текстові задачі) Змістова лінія « Елементи алгебри» ( систематизує знання про математичну мову та символіку, що реалізується застосуванням буквених позначень та символів для запису) Епіграф: Вчимося не для школи, а для життя ( Л.А.Сенека)
Хід уроку
Гра « Доброго ранку, гарного дня»
Я промовлятиму слова, кого вони стосуються – помахайте мені рукою.
Актуалізація опорних знань , повідомлення теми й мети Прийом « Роблю висновок» - вчитель починає речення, а учні його закінчують - На минулому уроці ми розглядали … ( задачі на рух) - Ми дізналися, що шлях позначається … швидкість … час … - Щоб знайти шлях потрібно… швидкість … час … - При знаходженні швидкості руху за течією потрібно … Швидкість руху проти течії … - Щоб знайти відстань, на яку зближаються об’єкти за одиницю часу потрібно … - Щоб знайти відстань , якщо об’єкти одночасно почали рух в різних напрямках потрібно … - Щоб знайти швидкість віддалення ( з одного пункту одночасно почали рух) потрібно… - Щоб знайти швидкість навздогін (рух в одному напрямку з різних пунктів) потрібно … 3. Мотивація навчальної діяльності Слайд 1 Дізнатися, про що буде іти мова на нашому уроці ми зможемо,якщо розшифруємо слово НОМІЧЕКОНОГО (економічного) . Епіграфом нашого уроку будуть слова « Вчимося не для школи, а для життя» Слайд 2 ми дізнаємося , що економіка комплекс наукових дисциплін про господарство, а саме про організацію та управління матеріальним виробництвом, ефективне використання ресурсів, розподіл, обмін, збут і споживання товарів та послуг. Задачі економічного змісту - це задачі про вартість товару, задачі на роботу, задачі, пов’язані з бюджетом сім’ї, можливості здійснення масштабних покупок, задачі на податки, роботу банків, ведення фермерського господарства, використання природних ресурсів рідного краю тощо. ------Як ви гадаєте, для чого нам потрібні ці знання? 4. Вивчення нового матеріалу Слайд 3 Задачі на вартість ( записати в зошит формули із слайду С=а*n, a=C: n , n = C:a , С – вартість товару; а – ціна товару; кількість товару - n - робота з підручником : № 549, 550, 555 ( можна розглянути усно ) Слайд 4 Задачі на роботу ( запишіть в зошит формули та позначення величин) A= N*t N=A:t t=A: N A – вся робота N - продуктивність t – час роботи - робота з підручником № 551, 552, 559 Слайд 6 Фізхвилинка: « Відпочинемо активно» - Якщо твердження вірне, то виконуємо «+», якщо ні –
то , то виконуй «–».
Збільшити 24 на 10, буде 34
|
+ ходьба на місці – руки в сторони |
Якщо 9 помножити 0, буде 9 |
+ руки в сторони – руки вгору |
Поділити 48 на 2, буде 24. |
+ схилитися додолу – руки в сторони |
Зменшити 90 на 3, буде 30 |
+ стрибки на місці – поприсідати |
Найменше парне число - 2 |
+ нахили тулуба – стрибки на місці |
Всього існує 9 цифр. |
+ стрибки на місці – нахили тулуба |
У людини на руках 10 пальців, а на 10 руках – 100. |
+ біг на місці – сісти на місце |
Слайд 5: Задача: Відстань від Малина до Одеси 600 км автомобіль марки Лада-2110 проходить за 7 год.
Розрахуйте вартість подорожі однієї людини в обидва кінці, якщо на кожні 100 км витрачається 8 л бензину, а 1 л бензину коштує 52 грн. 600*2 = 1200( км) весь шлях 1200 : 100=12 (раз) 12*8 =96 (л)потрібно бензину 96*52 = 4992 ( грн.) – вартість подорожі
5. Підбиття підсумків Рефлексія Інтерактивна вправа «Світлофор» ( сигнальні картки) Зелений кружечок – урок сподобався
Жовтий кружечок – урок сподобався, але виникли труднощі
Червоний кружечок – урок не сподобався зовсім. Нічого не зрозумів Вправа « Підсумок одним словом» - Учні в зошиті ( або усно ) записують один термін, слово, що запам’яталося з даної теми Слайд 8 Мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони мінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим. Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. » 6. Домашнє завдання: вивчити п. 14 (правила , формули ) № 556 № 562