27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Урок "Загальний огляд Азії"

Про матеріал
розвивати вміння критично мислити, аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел; розвивати вміння висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди; формувати вміння застосовувати науковий метод, аналізувати, формулювати гіпотези, робити висновки; виховувати самостійність, наполегливість, уміння долати труднощі
Перегляд файлу

Тема уроку: Загальний огляд Азії.

Очікувані результати НПД: учні називають склад регіону, розрізняють форми державного правління і територіального устрою країн Азії, наводять приклади різних типів та підтипів країн Азії за рівнем економічного розвитку.

Розвивальна та виховна мета: розвивати вміння критично мислити, аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;                                                                                                                                                   розвивати вміння висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди; формувати вміння застосовувати науковий метод, аналізувати, формулювати гіпотези, робити висновки; виховувати самостійність, наполегливість, уміння долати труднощі.

Тип уроку: комбінований

Форми роботи: групова (робота в малих групах), ігрові форми роботи

Міжпредметні зв’язки: економіка.

Матеріально-технічне забезпечення: ноутбук, проектор, презентація до уроку, кубик Блума, таблиця «Знаємо - Хочемо дізнатися – Дізналися», картки «Fishbone», три аркуша А-3, маркери.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

- перевірка наявності здобувачів освіти;

- перевірка підготовленості здобувачів освіти до занять;

- організація уваги.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

- оголошення теми і мети уроку.

- визначення порядку вивчення теми.

Викладач ділить групу на 3 команди і впродовж уроку відбуваються змагання між цими групами.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Викладач: дайте визначення форм правління за допомогою Кубіка Блума (викладач кидає кубик одній з команд по черзі, команди відповідають на запитання, якщо відповідь неправильна або неповна, то команди можуть доповнити. Кожна правильна відповідь 1 бал).

  • Що таке республіка?
  • Дайте визначення поняття «монархія»?
  • Що таке автономія?
  • Чим відрізняється парламентська республіка від президентської?
  • Чим відрізняється конституційна монархія від абсолютної?
  • Що собою представляють федеративні держави?

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Оголошення теми і мети уроку.

Викладач: Сьогодні на уроці ми вивчаємо нову тему «Загальний огляд Азії», в результаті її вивчення ви знатимете:

  1.               Який склад регіону Азія.
  2.               Розрізняти форми державного правління і територіального устрою країн Азії.
  3.               Наводити приклади різних типів та підтипів країн Азії за рівнем економічного розвитку.

П л а н

Викладач роздає на кожну групу таблицю «Знаємо - Хочемо дізнатися – Дізналися». Здобувачі освіти працюють у групах, заповнюють першу та другу колонки. Потім представник з кожної групи зачитує інформацію. (Кожна змістовна інформація 1 бал).

Знаємо

Хочемо дізнатися

Дізналися

 

 

 

 

 

 

В ході вивчення нової теми учні заповнюють третю колонку (нова інформація).

Здобувачі освіти, які отримали випереджальне завдання, розкривають, використовуючи мультимедійну систему, наступні питання.

Здобувач освіти 1:

Склад регіону.

 Західна Азія (або Південно-Західна Азія): країни Близького Сходу: Кіпр, Туреччина, Сирія, Ліван, Ізраїль, Йорданія, Ірак, Кувейт, Саудівська Аравія, Бахрейн, Катар, Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ), Оман, Ємен; країни Закавказзя: Азербайджан, Вірменія, Грузія.

 Південна Азія: Афганістан, Бангладеш, Бутан, Індія, Іран, Мальдіви, Непал,

Пакистан, Шрі-Ланка.

 Південно-Східна Азія: Бруней, Східний Тимор, В’єтнам, Індонезія, Камбоджа,

Лаос, Малайзія, М’янма, Сінгапур, Таїланд, Філіппіни.

 Східна Азія: Китай, Північна Корея, Південна Корея, Монголія, Японія.

Особливості ЕГП.

1) Приморське положення більшості держав, яке забезпечує вихід до морів Тихого, Індійського й Атлантичного океанів. Багато країн мають протяжну й до-сить порізану берегову лінію. Деякі країни мають острівне положення, є країни-архіпелаги. 2) Сусідське положення, що надає переваги у виборі близьких зовнішньополітичних та економічних партнерів. 3) Внутрішньоконтинентальне положення окремих країн, що ускладнює їх зовнішньоекономічні зв’язки: наприклад, Афганістан, Киргизія, Непал, Бутан, Монголія, Лаос.

Здобувач освіти 2:

Політична карта.

48 держав і територій (без урахування Росії), 47 країн є суверенними; Тайвань (Китайська республіка) — частково визнана держава (юридично являє собою одну з провінцій Китаю). Переважають республіки, монархій 13. Конституційні монархії: одна імперія (Японія), чотири королівства (Бутан, Таїланд, Камбоджа, Йорданія), два емірати (Кувейт та Бахрейн), один султанат (Малайзія). Абсолютні монархії: Катар, ОАЕ, Оман, Саудівська Аравія, Бруней (дві останні — абсолютні теократичні монархії). За адміністративно-територіальним устроєм більшість унітарні. Федеративні країни (6): Індія (25 штатів), Пакистан (4 провінції), М’янма (14 областей), Малайзія (13 штатів), ОАЕ (7 князівств), Непал (5 регіонів).

Здобувач освіти 3:

Типи країн за рівнем економічного розвитку.

Високорозвинені (3): Японія — країна «Великої Сімки», Ізраїль — переселенська країна, Кіпр — країна у складі ЄС; країни з перехідною економікою (9) — колишні республіки СРСР та Монголія; всі інші — країни що розвиваються. Серед них: нові індустріальні країни (НІК) — «азіатські тигри» (Південна Корея, Сінгапур, Тайвань, а також Малайзія, Таїланд, Індонезія, Філіппіни, Туреччина); нафтодобувні країни з високими прибутками — країни Перської затоки (Саудівська Аравія, ОАЕ, Кувейт та ін.) і Бруней; країни з порівняно зрілою структурою господарства — Індія, Пакистан, Іран, Йорданія, Шрі-Ланка та ін.; найменш розвинені країни — Афганістан, Бангладеш, Непал, Бутан, Ємен, М’янму, Камбоджу, Лаос та Східний Тімор. Китай ООН відносить до країн, що розвиваються. Економічні успіхи країни в останні десятиріччя дозволяють відносити Китай до підтипу нових індустріальних країн останньої хвилі.

Міжнародні організації.

Асоціація держав Південно-Східної Азії (АСЕАН) (10): Бруней, В’єтнам, М’янма, Індонезія, Камбоджа, Лаос, Малайзія, Філіппіни, Сінгапур, Таїланд (1967 р). Ліга арабських держав (ЛАД) (22): держави Північної Африки й Західної Азії (Сирія, Ірак, Ємен, Йорданія, Ліван, Саудівська Аравія, Лівія, Кувейт, Бахрейн, Катар, Оман, ОАЕ).

 

Викладач: дякуємо за змістовні відповіді, учні дуже добре підготувалися.

 

Викладач: складіть будь-ласка «Синкан», який характеризує поняття «острів». Учні працюють у групах. Команда, яка перша виконає завдання отримує 1 бал.

Очікуваний результат:

О – окремо від материка

С – суша, суходіл

Т – територія омивається з усіх сторін водою

Р – ряд островів (архіпелаги)

І – Індонезія, індонезійці

В – великі острови, вулканічні острови

 

Викладач: роздає на кожну групу картки, розроблені за допомогою методу «Fishbone», з проблемним питанням «Як економічні, політичні та територіальні чинники впливають на економічний розвиток країн Азії». Учням необхідно опрацювати параграф у підручнику та знайти відповідь на це питання. Здобувачі освіти працюють у групах, заповнюють картки. Під керівництвом викладача обговорюються варіанти відповідей. Кожна правильна відповідь 1 бал.

Очікуваний результат:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Закріплення знань з теми.

Викладач: Для закріплення отриманих знань групи складають «Кластер»: пригадайте будь-ласка, які ви знаєте регіони та субрегіони світу за геосхемою ООН.

Здобувачі освіти заповнюють схему. Групи обмінюються кластерами, та перевіряють правильність інформації. За правильно складений кластер команда отримує 1 бал.

Очікуваний результат.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підведення підсумків уроку

  • Заповнення з здобувачами освіти 3  колонки таблиці.
  • Виставлення оцінок.

 

VІІ. Домашнє завдання

  1.     Підручник, опрацювати § 21.
  2.     Нанести на контурну карту 1) кордони азіатських субрегіонів; 2) країн, що входять до їх складу.

 

 

Використані джерела.

  1. Кобернік С.Г. Географія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. Заг. Серед. Освіти / С.Г. Кобернік, Р.Р. Коваленко. – Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О.В.., 2018. – 256 с. : іл.
  2. Технології розвитку критичного мислення учнів / Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку