Урок "Захист міні-проектів (за вибором): «Як утворився торф і кам’яне вугілля», «Викопні рослини».

Про матеріал

Поглибити знання учнів про рослини, особливості їх будови і функціонування, звернути увагу на життєвий цикл вищих спорових рослин;формування в учнів навички пошукової та дослідницької діяльності, вміння виділяти головне, розвивати зв'язне мовлення учнів, уміння виступати перед аудиторією; виховувати бережне ставлення до природи.

Перегляд файлу

Урок  №49    Біологія 6 клас                              Дата…./…./….

Тема: Захист міні-проектів (за вибором): «Як утворився торф і кам’яне вугілля», «Викопні рослини».                                                                     

Мета: поглибити знання учнів про рослини, особливості їх будови і функціонування, звернути увагу на життєвий цикл вищих спорових рослин;формування в учнів навички пошукової та дослідницької діяльності, вміння виділяти головне, розвивати зв’язне мовлення учнів, уміння виступати перед аудиторією; виховувати бережне ставлення до природи.

Тип уроку : захист міні-проектів.

Обладнання: таблиці, зображення рослин-мандрівників та рослин-хижаків.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Індивідуальна робота учнів за картками.
  2. «Біологічні задачі».

1. Береза в лісах досягає 20–30 м заввишки, а на торф’яних болотах вона не перевищує 5–10 м. І взагалі на болотах більшість рослин є низькорослими. Поясніть це явище.

2. На торф’яних болотах можна натрапити на росичку — дуже цікаву рослину, яка живиться комахами. Поясніть, чому росичка живиться таким чином.

3. Інтерактивна гра «Біологічний футбол».

  1. Учитель на дошці записує основні запитання. До кожного основного запитання учні складають конкретні запитання і направляють «м’яч» комусь із однокласників, вислуховують відповідь. Якщо відповідь неточна, «м’яч» повертається до того, хто його кидав, цей учень дає точну відповідь. Учень, який піймав «м’яч», посилає його іншому. Кожне вдало складене запитання — 2 бали, кожна правильна відповідь на нескладне запитання — 1 бал, на складне запитання — 2 бали. Учитель фіксує відповіді й кількість запитань.

Основні запитання:

— Загальна характеристика хвощів.

— Загальна характеристика плаунів.

— Пристосування хвощів і плаунів до умов життя.


 


  1. Конкурс сенканів   на теми «Хвощі», «Плауни».

Наприклад:

Хвощі

весняні, літні

розмножуються, фотосинтезують, поширюються

це багаторічні трав’янисті рослини

польовий

 

Плауни

вічнозелені, багаторічні

галузяться, стеляться, розмножуються

переважає нестатеве покоління (спорофіт)

баранець

 

     5. Цифровий біологічний диктант.

Із перерахованих тверджень вибрати ті, що характерні для:

I варіант — хвощів;

II варіант — плаунів.

1. Фотосинтез відбувається у стеблі.

2. Спорофіт утворений стеблом, листками і додатковими коренями.

3. Для запліднення необхідна вода.

4. Серед них є різноспорові рослини.

5. Їх спори містять до 50 % олії.

6. Серед них є лікарські рослини.

7. У тканинах є значний вміст сполук Силіцію.

8. Вимерлі рослини цього відділу утворили кам’яне вугілля.

9. Розвиток їхнього гаметофіта триває 15–20 років.

Відповіді: I варіант — 1, 3, 6, 7, 8; II варіант — 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9.

 


ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Обговорення з учнями мети і завдань проектів, форми захисту.

Розподіл завдань між учнями класу, інструктаж з виконання роботи.

Ознайомлення з довідковою та художньою літературою, необхідною для виконання роботи.

 

ІV. Захист міні-проектів.

Захист виконаних робіт, оформлення виставки малюнків і плакатів з теми

V. Підведення підсумків уроку.

VІ. Надання та пояснення домашнього завдання:

 

doc
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку