Урок-захист проектів
Ділова гра «Комп’ютерна фірма»
Тема: «Розгалуження в VBA»
Мета:
Очікувані результати уроку:
Тип уроку: урок контролю знань.
Форма уроку: ділова гра.
План уроку
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Презентація «Вступ» (1-4 слайди).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Пригадаємо умовні позначення компонентів ToolBox та їх властивостей.
Презентація «Вступ».
ІІI. Організація роботи у веб-квесті. Створення міні-груп. Розподіл ролей.
Демонстрація вчителем презентації про етапи роботи над проектом.
Сайт hg.cc.ua, розділ Веб-квест
Презентація «Захист».
Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 2 учні і вибрати відповідні ролі. Всі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вказаному в завданнях вигляді.
Завдання веб-квесту є окремими блоками питань. Після завершення роботи над квестом проводиться захист робіт (звіт) у вигляді, поданому до кожної ролі. З кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критерії звіту: розуміння завдання, творчий підхід.
(Кожен учасник веб-квесту отримує пам’ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу)
Пам’ятка для учасників веб-квесту
Роль 1. Програмісти.
Програмісти складають 7 проектів (на вибір із 10 завдань) та відсилають проекти на e-mail вчителя hg_169@mail.ru.
Роль 2. Менеджери.
Менеджери складають 3 проекти (на вибір із 10 завдань), відсилають їх на e-mail вчителя hg_169@mail.ru та захищають один вибраний проект за планом (Мета, Завдання, Компоненти дизайну, Форма, Програма).
ІV. Захист проектів. Ділова гра «Комп’ютерна фірма».
Протягом декількох тижнів Ви пройшли велику творчу дорогу. І ось вона підійшла до кінця. На цьому занятті вас чекає підсумковий захист проектів по темі «Розгалуження в VBA».
Це перш за все демонстрація результатів вашої самостійної роботи. Проходити наш урок буде у формі ділової гри: хочу стати програмістом. Ми сформували 7 груп учнів – 7 комп’ютерних фірм.
Слайди про комп’ютерні фірми
Різні підприємства замовили нашим фірмам створити програми. (розділ Завдання сайту Веб-квест).
Слайд про завдання
З вимогами до робіт ви ознайомлені на сайті Веб-квест в розділі «Критерії оцінювання».
Менеджери, будь ласка, захистіть свої проекти за планом. (розділ Ролі сайту Веб-квест).
Захист проектів:
ПРОЕКТ №1 «КОНТРОЛЬ ВАГИ»
Мета: вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах
перемикачів.
Завдання: Порахувати ідеальну вагу людини, в залежності від її статі,
росту та віку.
Формула має вигляд для чоловіків: 50 + 0,75 (ріст-150) + (вік-20) : 4
для жінок: 0,9 (50 + 0,75 (ріст-150) + (вік-20) : 4)
ПРОЕКТ №2 «ВАРТІСТЬ ПОЇЗДКИ»
Мета: вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах групи
перемикачів та прапорців.
Завдання: Потрібно розрахувати вартість поїздки в залежності від відстані
до пункту призначення, типу транспорту (витрата пального
на 100 км), виду палива, та від того, чи потрібно повертатися від
пункту призначення назад у попередній пункт.
Вартість 1л. пального дізнаємось в Інтернеті
ПРОЕКТ №3 «ШКІЛЬНА ЇДАЛЬНЯ»
Мета: вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах з
розгалуженням прапорців.
Завдання: Потрібно полегшити роботу шкільних поварів і скласти для них
меню, яке б обчислювало вартість замовлення.
ПРОЕКТ №4 «КОМУНАЛЬНІ ПЛАТЕЖІ»
Мета: вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах з
розгалуженням перемикачів та вкладок на сторінці.
Завдання: створити програму, за допомогою якої можна було б обчислити
комунальні платежі за електроенергію та газ. Потрібно врахувати,
що тарифи за ці комунальні послуги залежать від місячної витрати
Вт при оплаті за електрику і від річної витрати кубометрів при
оплаті за газ.
Тарифи за електроенергію
<150кВт за місяць – 28,02 коп. за 1кВт
>150 кВт за місяць і <800 кВт на місяць – 36,48 коп. за 1кВт
>800 кВт за місяць – 95,76 коп. за 1кВт
Тарифи за газ:
<2500 куб м. за рік - 0,7254 грн. за 1 куб.м
>2500 куб м. за рік і <6000 куб м. за рік - 1,2456 грн. за 1 куб.м.
ПРОЕКТ №5 «ВАРТІСТЬ КОМП’ЮТЕРА»
Мета: вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах з
розгалуженням прапорців.
Завдання: Потрібно скласти програму, з допомогою якої можна було б порахувати вартість ПК, підібравши його конфігурацію. Вартість складових ПК знайти в мережі Інтернет.
ПРОЕКТ №6 «12 МІСЯЦІВ»
Мета: вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах
CASE - OF.
Завдання: За введеним номером місяця вивести його назву українською та
англійською мовами та картинку пори року, до якої належить цей місяць.
ПРОЕКТ №7 «ВАРТІСТЬ ФОТО»
Мета: вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах з
розгалуженням прапорців.
Завдання: Потрібно скласти програму для фотостудії для обчислення вартості фото різного розміру і кількості, тобто вартості замовлення клієнтів.
V. Обговорення результатів.
Білі та чорні опоненти.
Самооцінювання груп. Всі оцінні бланки передаються в рахункову комісію – вчитель або незайнятий на конференції учень.
Обробка результатів. Поки проводиться підрахунок результатів, проводиться заповнення «Портрета на згадку» для свого однокласника. Після завершення підрахунків координуюча група коментує отримані результати.
Демонстрація результатів роботи.
VI. Закріплення знань та вмінь.
Вправа «Аукціон знань» (5-16 слайди).
Ми з вами завершили вивчати тему «Розгалуження в VBA». Тому зараз я проведу опитування по даній темі у вигляді аукціону.
Умови проведення аукціону (17 слайд):
1. Неправильна відповідь – штрафний 1 бал.
2. Краща відповідь – 0,5 бала.
Презентація з декількома мишами.(«Тес ти»).
Питання:
Числа Рядка Коду Об'єкта Форми
Val Str Abs Mod Sqr
А = Val (Text1.Text)
Text1.Text = Str (A)
А = Str (Text1.Text)
А = Text1.Text
Text1.Text = А
краси
виведення результатів роботи програми
введення з клавіатури різних символів, у тому числі і цифр
виклику процедур обробки подій
опису величин
If A<5 Then A = A+1 Else : А = А-1 End If
6 2 3 4 5
VII. Підсумок уроку.
Учитель: Підведемо підсумки нашої роботи. Шановні учасники проекту! Ви плідно попрацювали, багато цікавого дізналися.
Ми проглянули різні роботи. Всі показали високий рівень знання інформаційних технологій і уміння застосовувати їх при виконанні завдань практичного вмісту, показали нам вміння вести бесіду при обговоренні, висловлювати свої думки. Ніхто з учнів не віднісся до роботи байдуже, всі брали активну участь в дослідницькій роботі при розробках проектів. В подальшому на сайті будуть усі результати.
Кожен з вас – це особистість, яка випромінює людські якості, має певні риси характеру. Ви певний час дуже тісно працювали у групах, тому зараз кожен з вас напише «Портрет на згадку» для свого однокласника.
Портрет на згадку