Урок-захист проектів Ділова гра «Комп’ютерна фірма»

Про матеріал
Мета: систематизувати та узагальнити знання та навички зі складання програм із розгалуженням; активізувати творче мислення; -формувати вміння працювати в колективі -розвивати навички самостійної роботи; -навчити застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; -розвинути уміння слухати інших, комунікативність, навиків -самоконтролю і взаємоконтролю, публічних виступів; -виховати взаємоповагу, відповідальність за виконану роботу, вміння -відстоювати власну думку, естетичний смак.
Перегляд файлу

Урок-захист проектів

Ділова гра «Комп’ютерна фірма»

Тема: «Розгалуження в VBA»

Мета:

  • систематизувати та узагальнити знання та навички зі складання  програм із розгалуженням;
  • активізувати творче мислення;
  • формувати вміння працювати в колективі
  • розвивати навички самостійної роботи;
  • навчити застосовувати знання в нестандартних ситуаціях;
  • розвинути уміння слухати інших, комунікативність, навиків самоконтролю і взаємоконтролю, публічних виступів;
  • виховати взаємоповагу, відповідальність за виконану роботу, вміння відстоювати власну думку, естетичний смак.

Очікувані результати уроку:

  • навчитися представляти проекти;
  • навчитися оцінювати роботи однокласників;
  • показати вміння та навички роботи з комп’ютерними програмами в нестандартних ситуаціях.

Тип уроку: урок контролю знань.

Форма уроку: ділова гра.

План уроку

  1. Організаційний етап.(2 хв.)
  2. Актуалізація опорних знань. (3 хв.)
  3. Організація роботи у веб-квесті.(3 хв.)
  4. Захист проектів.(20 хв.)
  5. Аукціон знань (комп’ютерне тестування). (10 хв.)
  6. Підсумок уроку.(7 хв.)

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Презентація «Вступ» (1-4 слайди).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 Пригадаємо умовні позначення   компонентів ToolBox та їх  властивостей.

 Презентація «Вступ».

ІІI. Організація роботи у веб-квесті. Створення міні-груп. Розподіл ролей.

Демонстрація вчителем презентації  про етапи роботи над проектом.

Сайт  hg.cc.ua, розділ Веб-квест

Презентація «Захист».

Для проходження веб-квесту клас необхідно розбити на команди по 2 учні і вибрати відповідні ролі. Всі члени команди повинні допомагати один одному. У кожній ролі є свої завдання, які буде необхідно виконати і підготувати звіт про виконану роботу у вказаному в завданнях вигляді.

Завдання веб-квесту є окремими блоками питань. Після завершення роботи над квестом проводиться захист робіт (звіт) у вигляді, поданому до кожної ролі. З кожної команди виступатимуть по одному учасникові. Основні критерії звіту: розуміння завдання, творчий підхід.

(Кожен учасник веб-квесту отримує пам’ятку — алгоритм роботи у веб-квесті, яка допоможе йому організувати свою роботу)

Пам’ятка для учасників веб-квесту

  1. Познайомтеся з темою і проблемою квесту(Вкладка Вступ).
  2. Виберіть одну із запропонованих ролей(Вкладка Ролі).
  3. Познайомтеся із завданнями своєї ролі (Вкладка Завдання).
  4. Вивчіть список ресурсів(Вкладка Пам’ятка для учасника – Корисні посилання).
  5. Складіть план пошуку інформації згідно своєї ролі.
  6. Досліджуйте інформаційні ресурси згідно своєї ролі.
  7. Оформіть звіт у запропонованій формі(Вкладка Ролі).
  8. Познайомтеся з критеріями оцінки вашого звіту(Вкладка Критерії оцінювання).
  9. Обговоріть результати роботи в мікрогрупі.
  10. Підготуйтеся до захисту веб-квесту(Вкладка Ролі – Корисні посилання).

Роль 1. Програмісти.

Програмісти складають 7 проектів (на вибір із 10 завдань) та відсилають проекти на e-mail  вчителя  hg_169@mail.ru.

Роль 2. Менеджери.

Менеджери складають 3 проекти (на вибір із 10 завдань), відсилають їх на e-mail  вчителя  hg_169@mail.ru та захищають один вибраний проект за планом (Мета, Завдання, Компоненти дизайну, Форма, Програма).

ІV.  Захист проектів. Ділова гра «Комп’ютерна фірма».

Протягом декількох тижнів Ви пройшли велику творчу дорогу. І ось вона підійшла до кінця. На цьому занятті вас чекає підсумковий захист проектів по темі «Розгалуження в VBA».

Це перш за все демонстрація результатів вашої самостійної  роботи. Проходити наш урок буде у формі ділової гри: хочу стати програмістом. Ми сформували 7 груп учнів – 7 комп’ютерних фірм.

Слайди про комп’ютерні фірми

Різні підприємства замовили нашим фірмам створити програми. (розділ Завдання сайту Веб-квест).

Слайд про завдання

З вимогами до робіт ви ознайомлені на сайті Веб-квест в розділі «Критерії оцінювання».

Менеджери, будь ласка, захистіть свої проекти за планом. (розділ Ролі сайту Веб-квест).

Захист проектів:

ПРОЕКТ №1 «КОНТРОЛЬ ВАГИ»

Мета:  вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах
                 перемикачів.

Завдання:  Порахувати ідеальну вагу людини, в залежності від її статі,
                     росту та віку.

        Формула має вигляд для чоловіків:   50  +  0,75 (ріст-150)  +  (вік-20)  :  4
                                          для жінок:   0,9 (50  +  0,75 (ріст-150)  +  (вік-20)  : 4)

ПРОЕКТ №2 «ВАРТІСТЬ ПОЇЗДКИ»

Мета:  вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах групи
              перемикачів та прапорців.

Завдання:    Потрібно розрахувати вартість поїздки в залежності від відстані
                      до пункту призначення, типу транспорту (витрата пального
                      на 100 км), виду палива, та від того, чи потрібно повертатися від
                     пункту призначення назад у попередній пункт.
                     Вартість .  пального дізнаємось в Інтернеті

ПРОЕКТ №3 «ШКІЛЬНА ЇДАЛЬНЯ»

Мета:  вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах  з
               розгалуженням прапорців.

Завдання: Потрібно полегшити роботу шкільних поварів і скласти для них
                   меню, яке б обчислювало вартість замовлення.

ПРОЕКТ №4 «КОМУНАЛЬНІ ПЛАТЕЖІ»

Мета: вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах  з
             розгалуженням перемикачів та  вкладок на сторінці.

Завдання: створити програму, за допомогою якої можна було б обчислити
                    комунальні платежі за електроенергію та газ. Потрібно врахувати,
                   що тарифи за ці комунальні послуги залежать від місячної витрати
                  Вт при оплаті за електрику і від річної витрати кубометрів  при
                  оплаті за газ.

Тарифи за електроенергію

<150кВт за місяць – 28,02 коп. за 1кВт

>150 кВт за місяць і <800 кВт на місяць – 36,48 коп. за 1кВт 

>800 кВт за місяць – 95,76 коп. за 1кВт

Тарифи за газ:

<2500 куб м. за рік - 0,7254 грн. за 1 куб.м

>2500 куб м. за рік і <6000 куб м. за рік  - 1,2456 грн. за 1 куб.м.

ПРОЕКТ №5 «ВАРТІСТЬ КОМП’ЮТЕРА»

Мета:  вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах  з
               розгалуженням прапорців.

Завдання: Потрібно скласти програму, з допомогою якої можна було б порахувати вартість ПК, підібравши його конфігурацію. Вартість складових ПК знайти в мережі Інтернет.

ПРОЕКТ №6 «12 МІСЯЦІВ»

Мета: вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах
              CASE - OF.

Завдання: За введеним номером місяця вивести його назву українською та
       англійською мовами та картинку пори року, до якої належить цей місяць.

ПРОЕКТ №7 «ВАРТІСТЬ ФОТО»

Мета:  вивчення оператора розгалуження, застосування в проектах  з
               розгалуженням прапорців.

Завдання: Потрібно скласти програму для фотостудії для обчислення вартості  фото різного розміру і кількості, тобто вартості замовлення клієнтів.

V. Обговорення результатів.

Білі та чорні опоненти.

Самооцінювання груп. Всі оцінні бланки передаються в рахункову комісіювчитель або незайнятий на конференції учень.

Обробка результатів. Поки проводиться підрахунок результатів, проводиться заповнення «Портрета на згадку» для свого однокласника. Після завершення підрахунків координуюча група коментує отримані результати.

Демонстрація результатів роботи.

VI. Закріплення знань та вмінь.

Вправа «Аукціон знань» (5-16 слайди).

Ми з вами завершили вивчати тему «Розгалуження в VBA». Тому зараз я проведу опитування по даній темі у вигляді аукціону.

Умови проведення аукціону (17 слайд):

      1. Неправильна відповідь – штрафний 1 бал.

      2. Краща відповідь – 0,5 бала.

Презентація з декількома мишами.(«Тес ти»).

Питання:

  1. Властивість Name використовують для звертання до:

Числа   Рядка   Коду   Об'єкта   Форми

  1. Яка функція перетворює текстовий рядок у числове значення?

Val   Str   Abs   Mod   Sqr

  1. В якому операторі правильно реалізоване виведення змінної  А  в текстове поле Text1?     Dim A As Double

А = Val (Text1.Text)

Text1.Text = Str (A)

А = Str (Text1.Text)

А = Text1.Text

Text1.Text = А

  1. Елемент управління TextBox використовується для:

краси

виведення результатів роботи програми

введення з клавіатури різних символів, у тому числі і цифр

виклику процедур обробки подій

опису величин

  1. Для додавання на форму елементу управління TextBox на панелі ToolBox призначена кнопка ...

 

                              

  1. A = 5.  Яке значення прийме змінна А після виконання оператора?

                     If A<5 Then  A  = A+1  Else : А = А-1  End If

6       2         3         4        5

VII.  Підсумок уроку.

Учитель: Підведемо підсумки нашої роботи. Шановні учасники проекту! Ви плідно попрацювали, багато цікавого дізналися.

           Ми проглянули різні роботи. Всі  показали високий рівень  знання інформаційних технологій і уміння застосовувати їх при виконанні завдань практичного вмісту, показали нам вміння вести бесіду при обговоренні, висловлювати свої думки. Ніхто  з учнів не віднісся до роботи байдуже, всі брали активну участь в дослідницькій роботі при розробках проектів. В подальшому на сайті будуть усі результати.

Кожен з вас – це особистість, яка випромінює людські якості, має певні риси характеру. Ви певний час дуже тісно працювали у групах, тому зараз кожен з вас напише «Портрет на згадку» для свого однокласника.

 

Портрет на згадку

  • Сьогодні на уроці я дізнався(лася)… 
  • Мені було цікаво… 
  • Тепер я можу… 
  • Сьогодні я навчився(лася)… 
    • Найбільше мені сподобалося 

           

doc
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку