Урок "Закріплення прийому віднімання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею."

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з математики та природознавства у 2 класі (за підручником Богдановича М.В., Лишенка Г.П.)
Перегляд файлу

УРОК МАТЕМАТИКИ У 2 КЛАСІ

 

Тема. Закріплення прийому віднімання двоцифрових чисел. Творча робота над задачею.

Мета: формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів з теми «Віднімання в межах 100 з переходом через розряд», закріплювати вміння учнів віднімати двоцифрові числа з переходом через розряд, удосконалювати навички розв’язування задач на дві дії та обчислення виразів зі змінною, розвивати вміння виділяти головне, аналізувати та узагальнювати;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння правильно організовувати своє робоче місце та планувати власні дії;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, правильно формувати висловлювання з використанням математичних термінів,

здоровязбережувальної: учити дотримувати норми гігієни читання та письма, формувати розуміння дбайливого ставлення до свого здоровя;

громадянської: розширити знання учнів про соняшник та соняшникову олію, виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, інтерактивне дерево з осінніми листочками, напис «УСПІХ», малюнок соняшника.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Організація класу.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлопятка,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко в лад відповідати.

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати,

Тож гаразд, часу не гаймо,

І урок розпочинаймо.

  •      Кожен з нас хоче досягти успіху. Адже саме для того, ми приходимо до школи. А щоб сьогодні на уроці досягнути успіху, то нам треба бути:

У – уважними

С – старанними, самостійними, справедливими

П – працьовитими

І - ініціативними

Х – хорошими учнями

 

2. Слово вчителя (слайд 2).

- Зараз ще в природі панує осінь. А саме гостює ще у нас її третій син на імя листопад. Вже все приготувалось у природі до приходу зими. Дерева скинули своє листя, лиш де-не-де ще є поодинокі листочки. І ось у нас є таке осіннє дерево з барвистим листям, яке підкаже нам етапи уроку та завдання, які нас очікують.

 

3. Усні обчислення (слайд 3).

- Перший листочок нам підказує, що ми будемо виконувати усні обчислення.

І я пропоную вам обчислити ось такі ланцюжки.

45+6-10=41

27-7+18=38

56+15-11=60

 

4. Відгадування загадки (слайд 4).

- Наступне завдання – «Загадка».

Квітка ця на сонце схожа,

На олію вона гожа.

Жовті пелюсточки має,

Їх до сонця повертає.

  •      Саме із цією рослиною повязане наше наступне завдання – а це хвилинка каліграфії.

 

5. Каліграфічна хвилинка (слайд 5).

- Я читатиму повідомлення про соняшник, а ваше завдання красиво в рядочок записувати числа, які ви почуєте. Свої записи зможете звіряти з екраном телевізора.

  • У 16 столітті іспанці завезли соняшник до Європи.
  • Насіння соняшнику містять багато кальцію, 18 – 20% протеїнів від денної норми людини.
  • Соняшник— це медоносна рослина. Один гектар соняшнику «дає» 50 кг меду.
  • Україна посідає перше в світі місце по валовому виробництві соняшника, яке в минулому році стало близько 13 млн. тонн.
  • Соняшник дає найбільший вихід олії з гектара у порівнянні з іншими олійними культурами. Це й не дивно, адже олійність нових сортів соняшника може досягати 60%.
  • У цьому році, фермери вперше масово зустрінуться з проблемою недостатнього вмісту олії. І виробники масово заявляють про 36% олійності.

 

6. Математичний диктант (слайд 6).

- Зараз нас чекає математичний диктант. (Один учень працює біля дошки)

  • Перший доданок 28, другий доданок 30. Знайти суму. (58)
  • Зменшуване 86, відємник 22, знайти різницю. (64)
  • Знайти суму чисел 34 і 45. (79)
  • 66 зменшити на 11. (55)
  • 57 збільшити на 15. (72)
  • Записати різницю чисел 50 і 6. (44)
  • Яке число треба додати до 7, щоб отримати 15. (8)

 

7. Гімнастика для очей (слайд 7).

- А деревце з листочками нам підказує, що ми зараз трішки перепочинемо, тому що у нас – «Гімнастика для очей «Соняхи»».

 

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.
  •      Сьогодні ми з вам будемо закріплювати вміння віднімати двоцифрові числа з переходом через розряд, удосконалювати навички розв’язувати задачі на дві дії, творчо над ними працювати та обчислювати вирази зі змінною.

 

  1. Робота за підручником. Розв’язування задачі 365 (слайд 8).
  • Запишіть слово «задача 365». А як пишеться слово «Розвязання»?
  • Розгляньте малюнок, ознайомтесь із числовими даними і складіть задачу.

Було 84 л олії. У дві сулії налили по 34 л олії. Скільки літрів олії налили у третю сулію?

  • Що для вас незнайоме у цій задачі?

 

  1. Словникова робота (слайд 9).

СУЛІЯ – велика пляшка.

СУЛІЯ – штат у Венесуелі (Південна Америка).

СУЛІЯ – річка у Колумбії та Венесуелі (Південна Америка).

 

  1. Розширення знань про соняшник і соняшникову олію (слайд 10 – 11).

Соняшник – «квітка сонця». Він росте і дивиться на сонце ціле літо.

Наукова назва соняшника грецьке слово Helianthus перекладається як «сонце» та «квітка». Назва цієї рослини більшістю мов означає саме сонце. Сонячною її називають і французи, і італійці, і голландці, і англійці. Соняшник нарікали по-різному: мексиканською квіткою, перуанською хризантемою, індійською золотою квіткою і американською хризантемою. Але поступово ці назви майже у всіх народів були витіснені. Їх замінили слова, коренем яких було «сонце».

  • А що вам відомо про цю рослину?

Батьківщиною соняшнику є Північна Америка.

 

За легендою боги подарували індіанцям цю квітку, що символізує сонце, щоб тепло і світло ніколи не покидало їх, тому соняшник був священним символом для індіанського племені.

 

В українській культурі соняшник шанують як особливу квітку. Для українців це один із образів Батьківщини.

 

Кажуть, як квітка тягнеться пелюсточками до Сонця, так і людина своїми думками, словами і справами звернена до рідної Вітчизни.

 

Люди здавна вірили у добру силу цієї рослини і у її магічні властивості, здатні відганяти нечисту енергію.

 

Соняшник служить людині орієнтиром на місцевості. Бо навіть у хмарну погоду капелюшок соняшнику показує, де перебуває зараз сонце відносно горизонту.

 

Сіяти соняшники треба по-особливому: або до сходу Сонця, або після його заходу — тоді і врожай буде багатшим, і птахи не так клюватимуть.


  Насіння соняшнику, належить до рідкісного класу продуктів: і корисне, смачне.

 

Зараз все більше країн по всьому світі використовують саме соняшникову олію.

Залишки після переробки соняшникової олії (макуха) використовується як корм для худоби.

Соняшникова олія — найбільш поширена й дешева у світі.

Соняшникову олію в основному використовують в кулінарії.

 

  1. Запис розв’язування задачі 365.
  • Чи можемо ми дати відповідь на запитання задачі?
  • Чому ні? Про ще потрібно спершу дізнатись?
  • Якою дією ми дізнаємось про це?
  • Коли нам буде відомо скільки літрів налили у дві сулії, то зможемо дати відповідь на запитання?
  • Якою буде друга дія?
  • Першу дію коментує … 1)34+34=68(л) – у двох суліях.
  • Другу дію коментує …  2)84-68=16(л)
  • Відповідь допоможе записати … Відповідь: 16 літрів олії налили у третю сулію.

 

  1. Фізкультхвилинка (слайд 12).

 

  1. Робота над задачею 367(2) (слайд 14).
  • Читання задачі.
  • Ознайомлення з виразами до неї.
  • Вибір потрібного виразу до задачі – (13+7)-5
  • То скільки тракторів ще залишилося заправити? (15)

 

  1. Хвилинка – цікавинка.
  •      Я вважаю, що ця задача тісно повязана із рослиною, про яку ми сьогодні

говоримо. А як саме?

  •      Звичайно, для того, щоб у нас був соняшник, потрібні трактори – зорати, посіяти, обробити, зібрати урожай, але тракторам для їхньої роботи потрібне пальне. І цим пальним може бути …
  •      Замість солярки у паливний бак можна заливати звичайну харчову олію. Першим в Україні таке пальне для автомобіля обрав прикарпатець Ігор Сусяк. Вже близько тридцяти тисяч кілометрів його машина "їсть" рослинний жир. А запах смаженого чути не лише з домашньої кухні, а й з вихлопної труби.
    Своє ноу-хау чоловік винайшов випадково. Шукав в інтернеті, де можна придбати біодизель. Але натрапив на інший вид пального, яке вже роками успішно використовують у США - олію. Як виявилось, підходить будь-який рослинний жир - свіжий з магазину, чи вже відпрацьований. Тому паливо вийшло не лише екологічно чисте, а й безкоштовне, бо його винахідник бере в ресторані.

 

  1. Обчислення виразів (слайд 15).
  • Обчислення виразів колективно, з коментуванням одного з учнів.

45-18=27    76-19=57

62-28=34    54-16=38

 

  1. Обчислення виразів із зміною (№366).

Якщо а=40, то а-26=40-26=14.

Якщо а=42, то а-26=42-26=16.

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

  1. Підсумок уроку. Вправа «Незавершене речення».
  •      Завершити таке речення «Сьогодні на уроці я…» (… дізнався багато цікавого про соняшник, повторив віднімання двоцифрових чисел, правильно розвязав задачу, гарно працював, був активним).
  •      Я думаю, ми сміло скажемо, що на уроці сьогодні ми досягли успіху. Сьогоднішній урок був маленькою сходинкою на шляху до успіху, але ми впевнено подолаємо їх усі.

 

  1. Вправа «Соняшник» - у пелюстки соняшника учні повинні вписати слова, яким для них був сьогоднішній урок (цікавий, пізнавальний, корисний, …)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
28 жовтня
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку