Урок № 29.
Технології 5 клас Дата:
Тема: Застосування початкових швів для прикріплення деталей гольниці.
Мета:
Формувати предметні компетентності:
Розвивати ключові компетентності:
Об’єкт праці: колекція початкових швів.
Дидактичне забезпечення: зразки швів «уперед голка», «за голкою», «петельний», ребус, хмара слів, відео руханка, мультимедійна презентація.
Матеріально-технічне забезпечення: підручник «Технології. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ходзицька І.Ю., Горобець О.В., Медвідь О.Ю., Пасічна Т.С., Приходько Ю.М.), зошит, ручка, голка, нитки, ножиці.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
Привітання. Перевірка присутності учнів. Призначення чергових.
- Подивіться уважно на слайд. Скажіть, з якою картиною ви порівняли б свій настрій? Чому?
- Сподіваюсь, до кінця нашого уроку у присутніх буде хороший настрій.
- Давайте перевіримо, чи всі готові до уроку. Перевірте, чи у всіх є ножиці, голка, нитки, тканина.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Бесіда
2. Розгадування ребуса
- Які початкові шви ви знаєте?
ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
- На сьогоднішньому уроці ви ознайомитеся з початковими швами «вперед голка», «за голкою», «петельним». Дізнаєтеся з особливостями їх виконання та спробуєте самостійно їх виконати. Щоб вдома з них створити колекцію.
ІV. Засвоєння нових знань (демонстрація презентації)
1. Розповідь учителя (демонстрація презентації)
- Для з’єднання тканин та волокнистих матеріалів найчастіше використовують зшивання нитками. Ниткові шви виконують однією або декількома строчками. Строчки складаються із ряду стібків. Місце виходу або входу голки з тканини називають проколом. Відстань між сусідніми проколами називають стібком. Найпростішими є прямі строчки такі як «уперед голкою», «за голку», петельний (Демонстрація схеми).
2. Робота з підручником с. 61-64
- Зачитаємо перший абзац на с.61 про шов «уперед голка». На с. 62 ознайомимося з особливостями шва «за голкою» у другому абзаці. Зачитаємо інформацію про особливості петельного шва на с.63 п’ятий абзац.
3. Робота у зошиті
- Запишіть у свої зошити сьогоднішню дату. Класна робота. Перенесіть із слайда до свого зошита схему «Початкові шви».
- Чи помітили ви щось дивне у схемі. Що саме? Так ми схему буде поступово доповнювати, коли вивчимо наступну групу початкових швів у проєкті «Мішечок для трав».
4. Відео руханка з Юрієм Ткачем
V. Закріплення матеріалу
1. Розгадування загадок. Вправа «Чарівна скринька».
- У мене є «чарівна скринька». Щоб дізнатися, що у ній лежить вам потрібно відгадати загадки.
Я блискуча, гостренька,
Маю вічко маленьке.
За собою несу
Довгу-довгу косу. (Голка)
Два кільця, два кінці,
А посередині цвях. (Ножиці)
2.Вправа «Так-ні»
- Ми сьогодні будемо працювати з голкою та ножицями. Тож, давайте пригадаємо правила безпечної праці з ними, виконавши вправу «так-ні». Відповідь свою вам потрібно записати у чаті. Розпочинаємо!
3. Самостійна практична робота учнів
- Ми сьогодні з вами об’єднаємося у дві групи. Перша група буде виконувати шов «за голкою» с. 61, а друга – «петельний» с.63-64. Якщо у роботі виникатимуть запитання, то я буду вашим консультантом, лише підніміть руку.
4. Офтальмологічна пауза.
5. Аналіз робіт учнів
- Покажіть свої роботи на камеру. Давайте здійснимо взаємо оцінювання.
- Чи були труднощі у практичній роботі?
VІ. Підведення підсумків уроку
1. Робота з «хмарою слів»
- Складіть запитання по темі проєкту для однокласників зі словами поданої хмари.
2. «Продовжити речення»
- Зацікавило те, що …
- Дізналися …
- Навчилися …
- Було незрозумілим …
3. Рефлексія
- Давайте з’ясуємо, чи покращився ваш настрій на кінець уроку. Натисніть смайлик, який відповідає вашому настрою.
VІІ. Оголошення домашнього завдання
VІІІ. Прибирання робочих місць