Урок "Завдання бджілки-трудівниці" 2 клас

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 2 класу за підручником Заїка. Урок закріплення та систематизації знань.
Перегляд файлу

Тема: Завдання бджілки-трудівниці.

Мета: Закріплення і систематизація: числові вирази, склад числа, обчислення значень виразів, використання властивостей додавання і віднімання. Розвивати уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки.  Виховувати любов до тварин та до навколишнього  середовища.

Обладнання: карта подорожі, малюнки тварин.

Хід уроку

/. Організаційний момент

Сьогодні у нас - незвичайний урок .

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну чудову, в країну цікаву,

А на шляху нас чекають завдання й забави. (з інтернету)

//. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

1.Зв'язок із тематичним тижнем

- Діти, яка тема нашого тижня?(Вода та її властивості)

-Сьогодні у нас урок узагальнююий. Щоб закріпити наші знання та вміння, ми  відправляємося  у подорож Математичним океаном.

 -Зробити нашу подорож цікавою допоможуть нам наші здобуті знання.

- Діти на чому ми можемо здійснити нашу подорож?(на кораблі)

- Я сподіваюсь, що всі ви будете старанно виконувати завдання і наша подорож неодмінно буде захоплюючою.

2.   Станьте струнко, малюки,

Відтепер ви – моряки!

Всі рішучі та хоробрі,

Сильні, спритні, чуйні, добрі.

Хто за скарбом піти хоче,

Хай заплющить міцно очі,

Обернеться тричі вправо,

Підстрибне на місці жваво,

Плесне двічі на знак згоди-

Починаємо пригоди! (з інтернету)

 

Матроси на борту, капітан на містку. Можемо відпливати. Але попереджаю всіх: на нашому кораблі категорично заборонено:

  • Спати на палубі, особливо з хропінням;
  • Зате вітається відмінний настрій і бойовий дух!

///.Виконання практичних завдань на повторення і закріплення умінь і навичок

1.Усний рахунок,робота з математичними віялами.(Діти показують відповіді на віялах)

- Давайте перевіримо, чи готові ми до подорожі?

*На нашому кораблі 17 вітрил. Матроси підняли 7 вітрил, скільки залишилося підняти?

*Каюта капітана під номером 19. Його помічники мешкають у сусідніх каютах. Які їх номери?

*Команда закупила 12 ящиків фруктів, а овочів - на 4 ящика більше. Скільки овочів?

*У подорожі потрібно 20 кг крупів, а макаронів – на 5 кг менше. Скільки потрібно кг макаронів?

* Лікар взяв на корабель 18 пачок з вітамінами, а ліків – 17 пачок. На скільки менше він взяв ліків?

*Моряки закупили 13 мˈясних і 7 рибних консервів. Скільки всього консервів?

- Бачу, все готово!Тому, вирушаймо!

2. Каліграфічна хвилинка

- Всі моряки ведуть бортові журнали. От і ми сьогодні запишемо дату нашої подорожі.

- Відкрийте зошити і зробіть перший запис в «бортовому журналі», але не забувайте, що всі записи треба робити чітко, охайно, красиво.

- Скільки сьогодні чоловік складає наш екіпаж?

 Вчитель прописує  зразок  на дошці

- Що ви можете розповісти про це число?( одноцифрове - двоцифрове, парне- непарне, кругле , кількість десятків, одиниць, сусіди тощо)

-Пропишіть його каліграфічно стільки разів,скільки вам років.

3.Лист із завданням від папуги.

- Діти, погляньте, до нас на корабель залетів папуга. Він тримає листа у дзьобі, давайте поглянемо, що там написано:

 «Діти, допоможіть, бо пірати у пошуках загублених скарбів спричинили нам, морським жителям, дуже багато лиха. Врятуйте нас від біди, а за це ми ще й віддячимо  вам. Чекаємо на вашу допомогу.

P.S. тримайте карту, вона вам допоможе знайти нас.

Морські тварини»

-  Ну що, допоможемо нашим новим друзям?

- Ось ми припливли до острову скарбів.

Завдання від тварин на карті скарбів

1) Завдання від краба

- Погляньте,перший, хто нас зустрічає – краб. Він опинився у пастці з пластикового сміття. Давайте йому допоможемо вибратися з нього, для цього треба порівняти числа. З кожною правильною відповіддю – сміття буде зникати.

 - Порівняй числа та знайди їх різницю(на дошці)

5 і 8 на   18і10на    43і40на   90і100на

8і10на   18і18на   40і39на   100і99на

- Діти, а що треба зробити, щоб краби більше не потрапляли у такі пастки?

2)Завдання від Медузи. Розвˈяжи задачу

Медузи дуже незвичні істоти, оскільки вони не мають серця та мізків і приблизно 96% їх тіла складається з води. Вони мають величезне значення для природи, бо очищають морську воду .Хоч вони і мають жала,які їх захищають, але вони не завжди допомагають їм захиститися від людей, які їх виловлюють для своїх потреб.
Наша медуза потрапила у пастку,а щоб випустити її треба ввести шифр, це число – є відповідь до такої задачі:

Перша медуза запросила до себе в гості 15 рибок, друга - 5 рибок, а третя – стільки, скільки перша і друга  разом. Скільки всього рибок запросили усі 3 медузи?

- Скільки запросила 1, 2,3? Головне запитання?

- Чи можемо ми одразу дати відповідь на головне запитання? Чому?Скільки буде дій?Що ми маємо знайти в 1 дії, а в другій? Скільки доданків буде в 2 дії?Чому?

Нарешті ми отримали відповідь, тепер ми можемо випустити медузу і рухатись далі.

3)Завдання від Черепахи «Відпочиньте».Фізхвилинка «Черепаха-аха-аха»

Черепахи – унікальні рептилії,які живуть більше 100 років. Вони дуже важливі частини екосистеми. Вони розносять сотні рослин , а також личинки комах. Але люди їх виловлюють для торгівлі мˈясом,а  з їх панцирів роблять різні вироби.

- А ось цю черепаху зловили, щоб відправити у зоопарк.

- Як ви вважаєте їй буде добре там?

- Для того, щоб її врятувати ми маємо затанцювати і проспівати пісню «Черепаха-аха-аха» і тоді двері коробки відчиняться.

4)Завдання від Крокодила «Розвяжіть самостійно приклади» у підручнику. С.р. с.44№6(третій стовпчик). Один учень біля дошки.

- Цей крокодил заблукав і щоб йому допомогти нам треба розвˈязати приклади. Відповіді до прикладів – це його координати додому.

- Крокодили – це санітари водойомів, тому їх значення у природі дуже важливе. Але люди часто полюють на них, бо з їх шкіри виготовляють різні шкіряні вироби. А як ви вважаєте, що можна зробити, щоб не використовувати їх шкіру?( Замінити на еко-шкіру)

5)Завдання від акули. Відновити приклади. Робота у групах

- Ось остання тварина, яка захищає скарби від піратів. Ми завжди вважаємо, що акули – дуже небезпечні. Це так і є, але нажаль, люди представляють для акул більшу загрозу,  ніж акули для нас. Безліч видів акул сьогодні під загрозою вимирання і кожного року рибалки виловлюють до десяти мільйонів цих дивовижних істот(для того,щоб отримати їх зуби, мˈясо чи шкіру).

- Так як ми врятували тварин, яких ми зустрічали,то акула хоче нам віддячити. Вона віддасть нам загублені скарби, а код від скрині вона заховала ось у цих прикладах

  36+ _ =40

_ - 21= 35

- Як називаються компоненти при додаванні(відніманні)?

- Який компоненти у нас невідомі? Як їх знайти?

4.Підсумок уроку. Отримання скарбів

1. Рефлексія «Уявіть собі світ»

Уявіть собі світ, у якому немає тварин.

Підведіть школярів до висновку про цінність усіх без винятку  тварин, про цінність кожного прояву життя. Звертайте більше уваги на нематеріальні цінності природи.

2. Скласти поради, щодо допомоги тваринам та їх охорони.

- Дякую всім за активну участь. Я сподіваюсь, що наш урок залишить слід у душі кожного, допоможе нам зрозуміти, що природа потребує нашої з вами охорони.

5.Д.з

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 жовтня 2023
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку