Урок "Збирання й аналіз маркетингової, виробничої та фінансової інформації про майбутній бізнес"

Про матеріал
Мета: формування предметних компетентностей: формувати навички здійснення збору та аналізу маркетингової, виробничої та фінансової інформації про майбутній бізнес
Перегляд файлу

10 клас

Тема. Збирання й аналіз маркетингової, виробничої  та фінансової інформації про майбутній бізнес.

Мета:формування предметних компетентностей: формувати навички здійснення  збору та аналізу маркетингової, виробничої та фінансової інформації про майбутній бізнес;

формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: уміння самостійно конструювати власну освітню траєкторію;
  •  спілкування рідною мовою: уміння формулювати запитання для досліджень; уміння оперувати економічними поняттями;
  •  компетентність у цифрових технологіях: уміння користуватися цифровими технологіями під час пошуку й аналізу інформації;
  • ініціативність і  підприємливість: уміння брати відповідальність за свої дії;
  •  соціальна і громадянська компетентність: здатність працювати разом з іншими на спільний результат;
  • математична компетентність: уміння зіставляти та порівнювати прибутки різних підприємців.

Очікувані результати:

Об’єкт праці: Творчий проєкт «Відкриття власної справи - творчої майстерні «Український сувенір»».

Етапи уроку

І. Організаційний момент

Привітання та перевірка зв’язку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Інтерактивна вправа на сервісі  learningapps.org

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

Прийом «Асоціативний кущ».

Скласти асоціативний кущ  поняття «маркетинг» (ринок, реклама, товар, продаж, торгівля, бізнес тощо)

Ма́ркетинг (англ. marketing) - це діяльність, спрямована на досягнення цілей підприємств, установ, організацій шляхом формування попиту та максимального задоволення потреб споживачів.

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ,  МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Тема нашого уроку  «Збирання й аналіз маркетингової, виробничої  та фінансової інформації про майбутній бізнес»

На уроці ви дізнаєтесь про бізнес-план та його типові розділи;  навчитеся аналізувати стратегію бізнесу.

V. Викладання нового матеріалу

В умовах ринкової економіки, щоб досягти успіху в будь-якій справі, потрібно планувати свої дії. Для того щоб отримати бажаний результат і не втратити вкладені кошти під час реалізації нового інвестиційного проекту, необхідно ретельно опрацювати й спрогнозувати розвиток подій на всіх етапах підприємницької діяльності. Тому складають такий документ, як бізнес-план.

Бізнес-план - це основний документ для планування розвитку майбутнього бізнес-проекту, в якому міститься інформація про кошторис: витрати на створення й функціонування об’єкту інвестування, терміни окупності затрат та інше. У висновку бізнес-плану має бути результат розрахунків, із якого можна зрозуміти, чи варто вкладати кошти у втілення певної бізнес-ідеї.

Типові розділи бізнес-плану:

• резюме - повідомлення про наміри: стислий огляд бізнес-проекту, його ключових і важливих аспектів;

• галузь, фірма та її продукція = поточна ситуація і тенденції розвитку галузі, опис продукту, стратегія фірми, права власності;

• дослідження ринку - характеристика ринку щодо продукту, який планується виготовляти, аналіз цільового ринку бізнесу, місцезнаходження фірми, оцінка впливу важливих чинників;

• маркетинговий план - стратегія маркетингу, очікувані обсяги продажу;

• виробничий план - основні виробничі операції, машини та устаткування, приміщення, сировина, матеріали, комплектуючі вироби;

• організаційний план - форма організації бізнесу, потреба в персоналі, власники бізнесу, менеджери, організація управління, кадрова політика;

• оцінка ризиків - типи можливих ризиків, способи реагування на загрози для бізнесу;

• фінансовий план -прибуток і збитки, план руху готівки, плановий баланс, фінансові показники;

• додатки (кошториси, графіки, фото, ліцензії, статути).

Процес розробки бізнес-плану розпочинається зі збору інформації, що стосується майбутнього бізнесу. До такої інформації належить маркетингова, виробнича та фінансова інформація.

На цьому етапі необхідно проаналізувати стратегію бізнесу. Стратегія має відповідати вашим особистим цінностям, щоб із часом не зник інтерес до справи.

Відкриваючи творчу майстерню за обмежених грошових коштів, на початковому етапі можна заощадити на приміщенні та виготовляти сувеніри у власній квартирі, переобладнавши одну з кімнат під виробниче приміщення. (Творча майстерня буде розташована за адресою: домашня адреса власника.)

 Необхідно дослідити ринок та визначити, чи існує попит на сервіс або товар, який буде запропоновано. Це також стане в пригоді в майбутньому під час написання бізнес-плану. Важливо визначити нішу на ринку для свого бізнесу, в іншому випадку справа не буде розвиватися швидко. Для цього слід провести інтернет-дослідження - знайти та проаналізувати статистику продажу схожої продукції, подивитися, хто в місті (районі) продає аналогічну продукцію, чим саме вони займаються і як вони це роблять. Ще необхідно «посидіти» в Інтернеті та пройтися магазинами, поспілкуватися з потенційними клієнтами, тобто провести дослідження - подивитися, на що люди витрачають свої гроші і як оцінюють ті чи інші товари та послуги.

Далі необхідно визначитися зі способом фінансування. На початкових стадіях відкриття власної справи можна використовувати власні заощадження і самим інвестувати у свою справу або скористатися підтримкою родини чи друзів, оскільки отримати кредит у банку шансів небагато.

Наступним кроком має бути визначення моделей товарів унікальної національної сувенірної продукції та здійснити пошук постачальників необхідних матеріалів і інструментів для виготовлення цих виробів. Одним із найзручніших та найшвидших варіантів є спеціалізовані Інтернет-магазини, які до того ж часто пропонують безкоштовну доставку необхідних матеріалів, інструментів та обладнання.

Щодо вирішення питання оплати від клієнтів, то можна отримувати кошти на карту, на банківський рахунок, готівкою або післяплату кур’єрською службою.

Далі слід з’ясувати, чи необхідно наймати працівників із конкретними навичками, чи можна розпочати справу самотужки. З одного боку, наявність штату може значно збільшити затрати на організацію бізнесу, а з іншого -допоможе швидше досягнути поставлених цілей.

Перед тим як рекламувати свій бізнес чи відкрити сайт інтернет-магазину, потрібно подумати, як зробити вашу компанію брендом. Для початку необхідно розробити логотип свого підприємства та демонструвати його на бірках своїх виробів. Це допоможе виділитися серед конкурентів та стане ключовим елементом маркетингу. Якщо хочете продавати дорого, потрібно піклуватися не тільки про якість товарів, а й про їх «обгортку», яка додає презентабельності виробам. Важливо приділити увагу розробці брендованих коробок і пакетів.

Тепер можна зайнятися створенням сайту-магазину свого підприємства з метою реклами та збільшення попиту на товар.

Зробити ваш бізнес унікальним може створення власної «унікальної торгової пропозиції», наприклад: товари з екологічно чистих матеріалів і лише національного характеру, виготовлення на замовлення ексклюзивних товарів. Це сприятиме тому, щоб клієнт вибрав саме вас, а не конкурентів. Важливо донести до потенційних покупців, що всі ці бонуси можна отримати, тільки працюючи з вами.

Також потрібно підтримувати активні відносини з клієнтами:

• пропонувати знижки за лояльність (якщо ви, наприклад, працюєте разом уже рік), виявляючи повагу до постійних клієнтів, адже саме вони становитимуть істотну частину стабільного заробітку;

• запустити e-mail-розсилку за своєю базою клієнтів, де будете з ними спілкуватися та повідомляти про нові акційні події у вашому інтернет-магазині.

Також потрібно вибрати програмне забезпечення для ведення бухгалтерського обліку або додаток для онлайн-бухгалтерії. Основна перевага використання якісного програмного забезпечення для ведення бухгалтерії полягає в тому, що всі витрати стануть зрозумілими. Це дасть можливість приймати зважені фінансові рішення. Необхідно регулярно звітувати перед кредиторами та інвесторами, ці відомості підтвердять вашу надійність і допоможуть уникнути фінансових втрат.

VІ. Практична робота.

Сьогодні на практичній роботі ви виконаєте декілька пунктів «Стратегії бізнесу».

Завдання 1. Проаналізувати бізнес конкурентів - магазинів сувенірних подарунків (інтернет магазини) та заповнити таблицю «Аналіз можливостей майстерні в порівнянні з магазинами сувенірами»

    Аналіз можливостей майстерні в порівнянні з магазинами сувенірів

Переваги

Недоліки

 

 

 

Можливості

Загрози

 

 

 

Завдання 2. Визначитися з моделями товарів унікальної національної сувенірної продукції. (Асортимент може бути представлений ручною вишивкою, текстильними іграшками, дерев’яними виробами та виробами на замовлення, які виготовлені з екологічно чистих матеріалів.)

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа на сервісі  learningapps.org

Рефлексія. Прийом «Закінчи речення»

  • Яку інформацію на уроці я проаналізував(ла)?
  • Що заважало мені на уроці працювати ефективніше?

VІІІ. Домашнє завдання.

  1. В зошитах виконати практичну роботу (сфотографувати і надіслати для перевірки)
  2. Виконати онлайн-тест.

ЕОР які використовувались на уроці: платформа ZOOM, сервіс learningapps.org.

Інструкція для учнів

  1. Теоретичний матеріал та приклад виконання практичної роботи можна знайти за цим посиланням: https://sites.google.com/view/ludakobak2/%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81/10-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81
  2. Практичну роботу виконати в зошиті (сфотографувати і надіслати для перевірки)
  3. Онлайн–тестування виконати до 25.11.2020 р. за цим посиланням:

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 вересня 2021
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку