Урок "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал

Урок-тренінг для учнів 3 класу містить цікавий матеріал, що розширить знання дітей про здоровий спосіб життя та викличе бажання берегти своє здоров'я. Дібрані вчителем інтерактивні форми роботи вчитимуть учнів відповідально та ефективно працювати в групах, в парах та сприятимуть формуванню певних груп компетентностей.

Перегляд файлу

Тема. Здоровий спосіб життя. Практична робота. Складання правил здорового способу життя.

Мета. Розширити уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про те, що позитивно, а що негативно впливає на здоров'я; вчити учнів пояснювати, що таке спосіб життя, розпізнавати корисні і шкідливі звички; сприяти виконанню учнями правил здорового способу життя, виховувати відповідальність; формувати  групи  компетентностей: інформаційну, здоров’язбережувальну

уміння вчитися, соціально-трудову. 

Обладнання. Правила роботи в групах, аркуші паперу, фломастери, вирізані березові листочки.

                                      Хід уроку-тренінгу

І. Вступна частина

Картинки по запросу складові здорового способу життя для дітей1. Привітання

Всіх вас рада привітати

І найкращого побажати.

Руку другу скоріш протягни

І  міцніше  долоньки стисни.

А тепер пошепчемось тихенько, друже!

(Говоримо тихо)

Скажемо лагідно: «Здоров’я  тобі я бажаю, всім і собі!»

Голосніше.

Скажемо лагідно: «Здоров’я тобі я бажаю, всім і собі

2. Знайомство

Діти представляють себе, продовжуючи таку фразу: « Я мрію про те, як я …, я відчуваю себе щасливим, коли …, я люблю, коли …».

3. Повторення правил роботи в групах

  • Говорити по черзі.
  • Не перебивати того, хто говорить.
  • Поважати всі висловлені думки.
  • Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.
  • Дотримуватися правила « піднятої» руки.
  • Заохочувати всіх однокласників до роботи.

4. Актуалізація опорних знань

 - Що  найдорожче  для  кожної  людини?

- Від  кого  залежить,  що   ти  здоровий?

-  Що впливає на здоров’я людини?

-  Поміркуйте, на які чинники ви можете впливати, щоб зберегти і зміцнити

своє здоров’я, а на які — ні.

5. Повідомлення теми і мети уроку

  - Послухайте вірш і самі визначте, про що ми будемо говорити.

Здоровенькі були, любі друзі!

Доброго вам здоров’я!

Правда, чудові ці фрази?

Вони нас зближують з вами одразу.

З давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здоровенькі були!», «Дай, Боже, здоров’я!», «Доброго вам здоров’я!», «Бувайте здорові!», «Ходіть здорові!» та інші.

Ще за часів Київської Русі наші пращури цінували здоров’я, загартованість, спритність. Свою силу, винахідливість, кмітливість вони проявляли в іграх, забавах, які часто проводили у традиційні свята українців.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про традиції здорового способу життя.

 6. Очікування

На листочках написати свої очікування і прикріпити на берізку. Якщо очікування справдяться, то діти складуть з листочків осінній віночок.

ІІ. Основна частина

Теоретичний блок

1. Проблемне запитання

- Що  ж  таке  здоровий  спосіб  життя?

(Версії  дітей)

2. Конкурс «Хто більше?»

(Конкурс проводиться між рядами. На першій парті кожного ряду лежить чистий аркуш паперу. Діти по черзі пишуть на ньому слова, що стосуються здоров'я, і передають аркуш на наступну парту. Перемагає ряд, який завершить завдання найшвидше і запише найбільше слів. (Наприклад, режим, загартування, зарядка, спорт, овочі, фрукти тощо.)

3. Складання асоціативного куща

http://foto-ramki.com/rasnie/ramka-160.jpg

Інформаційне повідомлення.

Картинки по запросу здорове харчування для дітейЗдорова людина рідко замислюється над тим, що таке здоров’я. Коли ти здоровий, здається, що завжди залишатимешся таким, і не варто про це турбуватися.

Зрозуміло,  всім  відомо,

Що  приємно  буть  здоровим.

Картинки по запросу здорове харчування для дітейТільки  треба   знати,

Як  здоровим  стати.

  • Як,  на  вашу  думку,  стати  здоровим  і  берегти  здоров’ я?

Між тим здоров’я залежить від багатьох причин:

- Чистоти тіла, житла, продуктів харчування.

- Оптимальної рухової активності.

- Відповідності одягу певному сезону.

- Раціонального харчування.

- Загартовування й оздоровлення.

- Відмови від шкідливих звичок.

- Позитивних емоцій.

Отже, здоровий спосіб життя — це дотримання режиму дня, правил гігієни, правильне харчування, заняття спортом, фізичною працею, загартування, відмова від шкідливих звичок.

4. Робота за підручником (с. 77—74)

1) Читання статті «Здоровий спосіб життя».

-  Що таке здоровий спосіб життя?

-  Яке тлумачення здорового способу життя ви прочитали у словниковій

скарбничці?

-  Чому говорять, що режим — основа здоров’я?

-  Що означає правильно харчуватися?

-  Як подружитися із фізкультурою і спортом?

-  Що означає бути привітними і доброзичливими?

-  Які ще корисні звички ви знаєте? Розкажіть про них.

-  Що псує здоров’я?

2) Робота за малюнками (с. 11-13)

-  Розгляньте малюнки на с. 11.

-  Що зображено на малюнку?

-  Дайте ім’я дівчинці. Доведіть, що вона веде здоровий спосіб життя.

-  Розгляньте малюнки на с. 12 угорі.

-  Скільки разів на день повинен харчуватися школяр? О котрій годині?

-  Розгляньте малюнки на с. 12 унизу.

-  Якими видами спорту можна займатися взимку? влітку?

-  Що зображено на с. 13 угорі?

Практичний блок

1. Групова робота

http://vkurok.ru/wp-content/uploads/2014/12/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%85-%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%87%D0%BE%D0%BA.jpgДіти об’єднуються в три групи за назвами осінніх місяців і складають правила здорового способу життя та малюють емблему до однієї складової.

                                                  Основні складові здорового способу життя

1. Заняття спортом, загартування.

2. Раціональне харчування.

3. Дотримання режиму дня.

4. Охайність і особиста гігієна.

5. Запобігання захворюванням і травматизму.

6. Прогулянки на свіжому повітрі.

7. Міцний   сон.

8. Гарний настрій.

2. Презентація груп

3. Рухавка - гра «День — ніч»

Вчитель ділить учнів на дві команди — одна з них «Сови», друга – «Діти».

- А зараз ми пограємо з вами у гру: «День — ніч». У нас будуть «сови» і

«діти». Якщо «сови» літають — отже, «ніч», всі завмирають в тих позах, в

яких застав їх виліт «сов». На слово – «день» «діти» прокидаються, а всі

«сови» «засинають», завмирають у тій позі, в якій вони були.

-  Коли я скажу — «день», всі «сови» «заснуть», а «діти» почнуть

показувати те, що вони роблять протягом дня: встають, вмиваються, їдять,

ідуть у школу і т. д. А якщо я скажу: «Ніч» — прокинуться «сови» і

почнуть літати, а «діти»  «заснуть» в тій позі, в якій застала моя команда.

4. Робота над прислів'ями

- Доповніть прислів’я.

- Чистота — запорука... (здоров’я).

- Овочі — комора... (вітамінів).

- Палити — здоров’ю... (шкодити).

- Здоров’я дорожче за... (гроші).

- У здоровому тілі — здоровий... (дух).

- Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — (плачемо).

ІІІ. Заключна частина

1. Гра «Відкритий мікрофон»

- Що означає вести здоровий спосіб життя?

- Назвіть основні ознаки здорового способу життя.

- Яке харчування вважають корисним?

- Якими видами відпочинку не слід надмірно захоплюватися?

- Які шкідливі звички руйнують здоров’я?

2. Творче завдання "Закінчіть речення"

1.  Свої зуби я____________.

2.  Свої руки я____________.

3.  Їсти я більш за все люблю________.

4.  Займатися спортом я____________

5.  Обливатися холодною водою я____________.

6.  Купатися я____________.

7.  Сплю я найкраще тоді, коли____________

3. Зворотний звязок

Продовжити фразу: « Щоб бути здоровим, … .»

4. Вправа «Очікування»

- Чи справдились ваші очікування щодо уроку?

- В кого очікування справдилися, складайте листочки у віночок.

5. Ритуал прощання


Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається.

 

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

 


Діти беруться за руки і промовляють: «Нехай сьогодні нам все вдається, нехай завтра нам все вдається, нехай нам усім завжди щастить».

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Демидова Ірина
Додано
10 січня 2019
Переглядів
12731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку