Аналізуючи отриману інформацію про склад шоколаду та його вплив на здоров'я, учні роблять висновок, вживати його чи ні та у якій кількості. А вчитель лише спрямовує дітей до прийняття правильного рішення. Дискусія не закінчується із кінцем заняття. Вчитель залишає за учнями право провести додаткові дослідження, опитування чи експерименти.
Тема: Шоколад: шкідливо чи корисно?
Мета: Ознайомити учнів з історією виникнення шоколаду, його впливом на
організм людини. Закріплювати знання учнів про корисну та шкідливу їжу. Привчати дітей до свідомого самоаналізу поведінки та прогнозування результатів учинків. Розвивати увагу, пізнавальні інтереси. Виховувати культуру харчування.
Список використаних джерел:
Обладнання: зображення «шкідливої» їжі та напоїв (чіпси, сухарики, піца,
картопля-фрі, гамбургер, хот-дог, «Кока-кола», «Спрайт», «Фанта», плитка шоколаду), презентація PowerPoint «15 секретів шоколаду», відеосюжет «Новини ТСН «Шоколадна мода», картки з анаграмами, дольки чорного шоколаду.
Хід заняття
1.1. Організаційний момент
– Доброго дня, учні, солодкоїжки та ласунчики.
1.2. Постановка проблеми
– На попередніх заняттях ви знайомилися з корисною та шкідливою для організму їжею. Подивіться на дошку та назвіть страви і напої, зображені на малюнках.
(Чіпси, сухарики, піца, картопля-фрі, гамбургер, хот-дог, «Кока-кола», «Спрайт», «Фанта», плитка шоколаду).
Приберіть з дошки зображення тих страв чи напоїв, які лікарі вважають шкідливими.
(Залишити на дошці зображення плитки шоколаду)
1.3. Оголошення теми заняття
– Сьогодні ми з вами з’ясуємо, чи корисний для організму шоколад, коли і скільки його можна вживати та розкриємо інші секрети цих улюблених багатьма солодощів.
2.1. Розповідь з мультимедійним супроводом
Щось не хочеться сидіти.
Треба трішки відпочити.
Нахилитись вправо-вліво,
Щоб нічого не боліло.
Потягнутись догори
І плигнути раз, два, три.
2.3. Бесіда за змістом почутого
– Чи можна шоколад назвати корисним продуктом?
2.4. Вправа «Фантазери»
– А зараз давайте пофантазуємо, як іще можна використовувати шоколад?
(Учні дають найнеймовірніші пропозиції: маски у косметиці, шоколадні фонтани, речовина для письма чи малювання, тощо.)
2.5. Перегляд відео «Шоколадна мода»
– Я пропоную переглянути уривок випуску вечірніх новин на каналі ТСН і звернути увагу, як використали шоколад у Франції.
3.1. Підведення підсумків заняття
1) Гра «Розшифруй слова»
– Пригадати, про що ми сьогодні говорили на занятті вам допоможе гра
Колошад – шоколад, керцуки – цукерки, окака – какао, щісола – ласощі, корцу – цукор.
2) Веселий дослід
– А зараз я пропоную провести невеликий дослід, чи дійсно дольки шоколаду викликають почуття щастя. Я хочу пригостити вас шоколадом. Смакуйте на здоров’я.
3) Бесіда
– Що вам найбільше запам’яталося з моєї розповіді?
– Які цікавинки про шоколад ви розповісте батькам?
– Що ви зрозуміли про вживання шоколаду для свого здоров’я?
На цьому наше заняття закінчене. До побачення.
1