Урок. "Земля. Добовий і річний рух Землі."

Про матеріал
Після цього уроку діти зможуть -розповісти які рухи здійснює Земля у Всесвіті; -формулювати що таке доба, орбіта, вісь, рік; -пояснити, що відбувається на Землі внаслідок її обертання навколо осі; -обгрунтувати думку чому ми не помічаємо руху Землі; -пояснити що відбувається на Землі внаслідок її руху навколо Сонця; -як залежить нагрівання земної поверхні від висоти сонця на небосхилі.
Перегляд файлу

Природознавство.  4 клас

Тема. Земля. Добовий і річний рух Землі.

Очікувані результати уроку.

Після цього уроку діти зможуть:

-розповісти які рухи здійснює Земля у Всесвіті;

-формулювати що таке доба, орбіта, вісь, рік;

-пояснити, що відбувається на Землі внаслідок її обертання навколо осі;

-обгрунтувати думку чому ми не помічаємо руху Землі;

-пояснити що відбувається на Землі внаслідок її руху навколо Сонця;

-як залежить нагрівання земної поверхні від висоти сонця на небосхилі.

 

І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування: усміхнімось один одному, погляньмо ласкаво, побажаємо кожному добра.

2. Підсумки фенологічних спостережень.

3. Енциклопедична

хвилина. Уявлення давніх людей про Землю і Всесвіт.

 

ІІ. Актуалізації опорних знань

1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики "Перевір себе" (с.18-19).

2. Природничо розминка "Чи вірите ви?".

*Глобус - точне відтворення Землі, зменшене у десятки мільйонів разів.

*Земна вісь це вічна лінія, навколо якої обертається Земля.

*Зверху знаходиться Південний полюс, а знизу- Північний полюс.

*Екватор розділяє Землю на дві неоднакові півкуля.

 

3. Робота з глобусом

- Знайдіть на глобусі Північний і Південний полюси, екватор.

- Чи можуть сонячні промені пройти крізь непрозорий предметів або одягнути його?

- Що утворюється, коли на шляху променів трапляється непрозорий предмет?

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Відгадайте загадки, вони допоможуть передбачити тему уроку.

 

Влітку першим прокидається

Із землицею вітається.

Ну а взимку - не спішить,

Треба ж і йому спочить.

 

Вони не схожі на обличчя

Різниця вічна є у них:

Він завше всіх до праці кличе,

Вона до сну склкає всіх.

 

Щорічно приходять до нас в гості: одна - сива, друга- зелена, третє - тепле, четверта  - багата.

 

Відповіді учнів.

 - Сьогодні на уроці ми дізнаємося про добовий і річний рух Землі.

Мені байдуже хотілося б , щоб після цього уроку кожен з нас міг розповісти........

-Пояснити.................

 

ІУ. Вивчення нового матеріалу

 

1. Бесіда.

* Що називають орбітою Землі?

* На які півкулі поділяє Землю екватор?

*Чому проходить зміна дня і ночі?

* Чи може Сонце одночасно освітити всю Землю?

* Чи відрізняється полудневе положення Сонця в різні пори року?

 

2. Практична робота

Робота в парах

Зараз за допомогою глобусів і ліхтариків ви спробуєте змоделювати обертання Землі.

Молодці! Ви розкрили таємницю зміни дня і ночі.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

А зараз спробуємо розкрити і другу таємницю. Ми вже з'ясували. Земна вісь нахилена, тому одна частина земної кулі знаходиться ближче до Сонця, а інша - далі. При обертання Землі навколо Сонця нахил земної осі не змінюється, тому в різний час різні частини земної кулі знаходяться ближче до Сонця і далі від нього.

- Як ви вважаєте, що відбувається на земній кулі в тій частині,яка ближче до Сонця?

- А в тій частині, яка дальше від Сонця?

 

Робота з телурієм.

 

- Так ми відкрили таємницю зміни пір року на. Землі.

 

Перегляд фільму " Уроки тітоньки Сови".

 

Висновок. Зміна дня і ночі- обертання Землі навколо своєї осі ( доба).

                    Зміна пір року- обертання Землі навколо Сонця ( рік).

 

3. Робота з підручником   (с.19-22).

Вправа "Фішбоун".

Учні читають текст підручника по абзацах по черзі. Одночасно відбувається обговорення і запис на дошці в схемі визначених явищиі причин

 

У. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота в зошиті ( с.

2. Робота над загадками про час.

 

УІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

На завершення в загальному колі вчитель пропонує обговорити враження уроку за питаннями:

* Які рухи здійснює наша Земля?

* Чому на планеті відбувається зміна дня і ночі?

* Які явища природи повторюються кожного доби?

* Скільки разів Земля обертається за добу?

* Чи змінюється тривалість дня і ночі взимку?

* До чого призводить рух Землі навколо Сонця?

* Які є пори року?

* Скільки днів триває рік?

* Що нового ви дізналися на уроці?

* Чого навчились?

 

* Чи важливими є ці знання?

* Як ви можете використати їх у житті?

 

Оцініть свої успіхи на уроці. " Сходинки успіху".

 

- З  яким настроєм ви закінчується урок (смайлики)?

 

УІІ. Домашнє завдання виберіть у конвертах.

 

 

 

doc
Додано
20 березня 2020
Переглядів
2453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку