Тема : Життєвий і творчий шлях Г. Малик . Короткі відомості про її казки.
Мета :
Обладнання : портрет автора , презентація творів Г. Малик , інтерв’ю з письменницею ,кросворд (або ребуси), смайлик ,картки.
Тип уроку : засвоєння нових знань.
Перебіг уроку.
І. Мотивація навчальної діяльності.
1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Добрий день , дорогі діти,
Рада вас вітати .
У нас урок звичайний буде ,
А не якесь свято.
Не дивуйтесь , що я зараз
Буду римувати.
Занять ніхто не відміняв –
Нумо працювати!
А ви мені допоможіть
всі рими не згубити.
А може зможу і у вас
Новий талант відкрити ?
2. Перевірка домашнього завдання.
Перш ніж нову тему
З вами нам вивчати ,
Ми повторим попередню ,
Щоб часу не втрачати.
Я спитаю вас усіх :
3.Актуалізація опорних знань.
- Чи ви любите пригоди ?
- А чи любите казки ?
- І яким героєм стали б , якщо , звісно , змогли ?
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку .
Ви , напевно , вже давно
Дату записали.
Допишіть , будь ласка , й тему ,
Щоб запам’ятали.
Вона ось у нас на дошці –
Ви тихенько занотуйте.
І поводьте себе чемно
Та сусіда не турбуйте.
ІІІ . Опрацювання навчального матеріалу .
1.Інтерв’ю з письменницею.
Ви гарненько працювали
Ось від мене смайлик.
Інтерв’ю вже час настав
З Галиною Малик.
(відеозапис , зустріч або по скайпу , якщо є можливість ).
2. Коротка характеристика казок Галини Малик.
Подивіться про казки
Про її детально.
І благаю вас уважно
Слухайте , читайте.
Та наскільки це можливо
Все запам’ятайте.
3. Кросворд (або ребуси) «Біографія і творчість Галини Малик».
Недаремно на початку
Поєднала вас я в групи,
Щоб завдання ви зробили
Й гарні бали получили.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота з картками в парах.
Ось завдання – це картки.
Їх треба прочитати
І найцікавіший твір –міні
Написати.
(теми «Героєм якої казки Г. Малик я хотів би бути?» , «Чи хотів би я опинитися в чарівній країні ?» , «Чого мені подобаються пригодницькі казки?»)
V. Підбиття підсумків уроку.
В світ чарівний зазирни
Там повно різних є забав.
Даремно час не витрачай ,
Використовуй свій потенціал.
Казки Малик нам дарують
Поради , що робити ;
Як вирішить проблеми
І як в світі жити.
VІ. Домашнє завдання.
А додому буде вам
Про Алю читати ,
Переказувати вміть
Й аналізувати.
Було приємно
Працювати.
Урок закінчено ,
Гайда , відпочивати.
ДОДАТОК .
«Пантлик і Фузя» — казка про про двох клоунів, які роблять усе навпаки. Це незвичайна казка, її можна розмалювати, домальовувати різні лінії, що становлять елементи письма, або просто малювати разом з чоловічками і водночас запам’ятовувати, чого не можна робити. Ці книжки вчать логічно мислити, замислюватися, наприклад, що означає Пантлик? А «Пантлик» на закарпатському діалекті означає «стрічка».
Казка «Пригоди дівчинки Алі в країні сяк-таків» дуже цікава своїми подіями та героями. Є там вчителька Кефіра біла, бліда, як молоко, зморщена, худа. І Дир-Пир (Дирмидонт Пирмидонтович), який усе говорить, обіцяє, а нічого не робить, і престолонаслідники Сякусь і Такусь, хлопчики, які нічого не вміли, крім писати на когось ябеди, їхня матуся королева Сяк-Такева та її чоловік граф О’Ман. Вони збирали до країни Сяк-Таків таланти, які у людей зникали. Тут їх було дуже багато: Манжетник, Пекар, Конструктор, Електрик, Кухар, Листоноша, Кондитер, Художник та інші. Ця казка вчить шанувати свої таланти, які є в кожного.
«Чорний Маг і зачароване місто» — це книжка-комікс — смішна, пригодницька та яскраво ілюстрована. До вподоби стануть пригоди двох друзів Бібл-Бабла та Гравика, з якими трапляються надзвичайні історії. Вони намагаються врятувати ігри від Чорного Мага і в кінці їм це вдається. Комікси цікаво читати, тому що можна бачити, які події відбуваються.
«Вуйко Йой і Лишиня» — це дитяче фентезі. Письменниця населяє світ повісті казковими персонажами, і цей казковий світ бере свої витоки в народних казках і віруваннях (як, наприклад, вуйко Йой — добрий дух хати, своєрідний домовичок, чи Лишиня — відомий всім з байки легковажний цвіркун). Вуйко Йой із його дбайливим ставленням до рідної хатки та навколишніх лісових жителів нагадує Маленького принца, який з таким самим захопленням і любов’ю турбувався про свою малесеньку планету, виполював баобаби, щоби вони не знищили її, та раз-по-раз милувався заходом сонця, варто було лише пересунути трохи стільчик. Так само і Лишиня захоплюється зоряним небом, чудовим ранком, барвистим різнотрав’ям та рятує пуголовків, переносячи їх з калюжки, яка висихає, в озерце, аби вони змогли таки стати жабками. Однак наш головний герой зважується покинути улюблений ліс, коли виявляється, що його стародавню хатку (увесь його мікровсесвіт!), у якій вже давно не мешкають люди, тільки сам вуйко Йой, Лишиня та Мишеня, Яке Не Хотіло Вирости Великим, мають перевезти в загадковий сканзен.
3. Кросворд «Біографія і творчість Галини Малик»
По горизонталі: 1. Ім’я персонажа з казки «Чорний Маг і зачароване місто». (Бібл) 2. Яку премію отримала Галина Малик за повість «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»? (Копиленка) 3. Ким працювала Г. Малик під час навчання у вузі? (Коректор) 4. Місто, у якому письменниця здобувала вищу освіту. (Ужгород) 5. Ім’я другого персонажа з казки про пригоди Пантлика. (Фузя) 6. Назва дитячого журналу, видавцем та редактором якого є письменниця. («Віночок») 7. До якого угрупування сучасних письменників належить Г. Малик? (Спілка) 8. Автор найулюбленішого вірша в дитинстві письменниці. (Воронько) 9. Що на закарпатському діалекті означає «Пантлик»? (Стрічка)
По вертикалі: 1. Місто, у якому народилась Галина Малик. (Бердянськ)