Урок "Життєвий і творчий шлях Г. Малик. Короткі відомості про її казки .

Про матеріал
Матеріал підібрано цікавий , незвичний , вчить римувати. Для засвоєння нових знань використані різні форми роботи .
Перегляд файлу

Тема : Життєвий і творчий шлях Г. Малик . Короткі відомості про її казки.

Мета :

  • ознайомити учнів із цікавими сторінками біографії письменниці , а також з її творчим доробком ;
  • розвивати творчу уяву , культуру мовлення , логічне мислення , вміння римувати ;
  • прищеплювати любов до літератури , інтерес до творчості сучасних дитячих письменників.

Обладнання : портрет автора , презентація творів Г. Малик , інтерв’ю з письменницею ,кросворд (або ребуси), смайлик  ,картки.

Тип уроку : засвоєння нових знань.

Перебіг уроку.

І. Мотивація навчальної діяльності.

 

1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

Добрий день , дорогі діти,

Рада вас вітати .

У нас урок звичайний буде ,

А не якесь свято.

 

Не дивуйтесь , що я зараз

Буду римувати.

Занять ніхто не відміняв –

Нумо працювати!

 

А ви мені допоможіть

 всі рими не згубити.

А  може зможу і у вас

Новий талант  відкрити ?

 

2. Перевірка домашнього завдання.

Перш ніж нову тему

З вами нам вивчати ,

Ми повторим попередню ,

Щоб часу не втрачати.

Я спитаю вас усіх :

  • Ну для чого ж  людям сміх?
  • А чи кращий сміх за сльози ?
  • Ну давайте , ну мерщій , поспішайте хутчій !
  • Ми читали з вами казку «Цар Плаксій і Лоскотон».  Які висновки зробили ?Прокажіте в унісон.
  • Чи насправді сміх так сильний , що подовжує життя?

 

3.Актуалізація опорних знань.

- Чи  ви любите пригоди ?

- А чи любите казки ?

- І яким героєм стали б , якщо , звісно , змогли ?

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку .

Ви , напевно , вже давно

Дату записали.

Допишіть , будь ласка ,  й тему ,

Щоб запам’ятали.

 

Вона ось у нас на дошці –

Ви тихенько занотуйте.

І поводьте себе чемно

Та сусіда не турбуйте.

 

ІІІ . Опрацювання навчального матеріалу .

1.Інтерв’ю з письменницею.

Ви гарненько працювали

Ось від мене смайлик.

Інтерв’ю вже час настав

З Галиною Малик.

(відеозапис , зустріч  або по скайпу , якщо є можливість ).

 

2. Коротка характеристика казок Галини Малик.

Подивіться про казки

Про її детально.

 

І благаю вас уважно

Слухайте , читайте.

Та наскільки це можливо

Все запам’ятайте.

 

3. Кросворд (або ребуси) «Біографія і творчість Галини Малик».

Недаремно  на початку

Поєднала вас я в групи,

Щоб завдання ви зробили

Й гарні бали получили.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з картками в парах.

Ось завдання – це картки.

Їх треба прочитати

І найцікавіший твір –міні

Написати.

(теми «Героєм якої казки Г. Малик я хотів би бути?» , «Чи хотів би я опинитися в чарівній країні ?» , «Чого мені подобаються пригодницькі казки?»)

 

V. Підбиття підсумків уроку.

В світ чарівний зазирни

Там повно різних є забав.

Даремно час не витрачай ,

Використовуй свій потенціал.

 

Казки Малик нам дарують

Поради , що робити ;

Як вирішить проблеми

І як в світі жити.

 

VІ. Домашнє завдання.

А додому буде вам

 Про Алю читати ,

Переказувати вміть

Й аналізувати.

 

Було приємно

Працювати.

Урок закінчено ,

Гайда , відпочивати.

ДОДАТОК .

«Пантлик і Фузя» — казка про про двох клоунів, які роблять усе навпаки. Це незвичайна казка, її можна розмалювати, домальовува­ти різні лінії, що становлять елементи письма, або просто малювати разом з чоловічками і водночас запам’ятовувати, чого не можна робити. Ці книжки вчать логічно мислити, замислюватися, напри­клад, що означає Пантлик? А «Пантлик» на закарпатському діа­лекті означає «стрічка». C:\Users\Рогізківський НВК\Documents\download.jpg

Казка «Пригоди дівчинки Алі в країні сяк-таків» дуже цікава своїми подіями та героями. Є там вчителька Кефіра біла, бліда, як молоко, зморщена, худа. І Дир-Пир (Дирмидонт Пирмидонтович), який усе говорить, обіцяє, а нічого не робить, і престолонаслідники Сякусь і Такусь, хлопчики, які нічого не вміли, крім писати на когось ябеди, їхня матуся королева Сяк-Такева та її чоловік граф О’Ман. Вони збирали до країни Сяк-Таків таланти, які у людей зникали. Тут їх було дуже багато: Манжетник, Пекар, Конструктор, Електрик, Кухар, Листоноша, Кондитер, Художник та інші. Ця казка вчить шанувати свої таланти, які є в кожного. Галина Малик. Повість-казка "Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії"  (читати та завантажити) - Мала Сторінка

«Чорний Маг і зачароване місто» — це книжка-комікс — сміш­на, пригодницька та яскраво ілюстрована. До вподоби стануть пригоди двох друзів Бібл-Бабла та Гравика, з якими трапляються надзвичайні історії. Вони намагаються врятувати ігри від Чорного Мага і в кінці їм це вдається. Комікси цікаво читати, тому що мож­на бачити, які події відбуваються. Галина Малик, "Пригоди в зачарованому місті" (казка, уривок) - Мала Сторінка

«Вуйко Йой і Лишиня» — це дитяче фентезі. Письменниця насе­ляє світ повісті казковими персонажами, і цей казковий світ бере свої витоки в народних казках і віруваннях (як, наприклад, вуйко Йой — добрий дух хати, своєрідний домовичок, чи Лишиня — відомий всім з байки легковажний цвіркун). Вуйко Йой із його дбайливим став­ленням до рідної хатки та навколишніх лісових жителів нагадує Маленького принца, який з таким самим захопленням і любов’ю турбувався про свою малесеньку планету, виполював баобаби, щоби вони не знищили її, та раз-по-раз милувався заходом сонця, варто було лише пересунути трохи стільчик. Так само і Лишиня захоп­люється зоряним небом, чудовим ранком, барвистим різнотрав’ям та рятує пуголовків, переносячи їх з калюжки, яка висихає, в озер­це, аби вони змогли таки стати жабками. Однак наш головний герой зважується покинути улюблений ліс, коли виявляється, що його стародавню хатку (увесь його мікровсесвіт!), у якій вже давно не мешкають люди, тільки сам вуйко Йой, Лишиня та Мишеня, Яке Не Хотіло Вирости Великим, мають перевезти в загадковий сканзен. Купити Вуйко Йой і Лишиня — на Онлайн КриївкаКнижкове дерево. Виставка-рейтинг краєзнавчих книг для дітей

3. Кросворд «Біографія і творчість Галини Малик»

     По горизонталі: 1. Ім’я персонажа з казки «Чорний Маг і зачароване місто». (Бібл) 2. Яку премію отримала Галина Малик за повість «Незвичайні при­годи Алі в країні Недоладії»? (Копиленка) 3. Ким працювала Г. Малик під час навчання у вузі? (Коректор) 4. Місто, у якому письменниця здобувала вищу освіту. (Ужгород) 5. Ім’я другого персонажа з казки про пригоди Пантлика. (Фузя) 6. Назва дитячого журналу, видавцем та редактором якого є письменниця. («Віночок») 7. До якого угрупування сучасних пись­менників належить Г. Малик? (Спілка) 8. Автор найулюбленішого вірша в дитинстві письменниці. (Воронько) 9. Що на закарпатському діалекті означає «Пантлик»? (Стрічка)

     По вертикалі: 1. Місто, у якому народилась Галина Малик. (Бердянськ)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 листопада 2020
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку