Урок "Живлення тварин"

Про матеріал
план-конспект уроку з біології для учнів 7 класу, рівень стандарту, на тему живлення тварин
Перегляд файлу

Тема: Особливості живлення тварин.

Мета: ознайомити учнів з видами гетеротрофного живлення тварин, стратегіями полювання та пристосування до способів живлення, виховувати бережливе ставлення до тваринного світу, розвиток та формування умінь роботи із підручником, та розвиток уміння концентрувати увагу на головному.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, підручник, таблиці.

Хід уроку

І. Організаційний етап

 1. Привітання з учнями

 2. Перевірка присутності учнів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Питання до учнів: «Пригадайте!»

1. Які види живлення Ви знаєте? (автотрофне, міксотрофне, гетеротрофне)

2. Які Ви знаєте відмінності тварин від рослин та грибів?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Тварини, як і усі живі організми мають клітинну будову: живляться, дихають, ростуть та розмножуються, вмирають. Основна відмінність тварин від рослин це те, що вони живляться гетеротрофно – тобто готовими органічними рештками, а рослини, як ви вже знаєте – автотрофно.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Найзагальнішими особливості житєдіяльності тварин є гетеротрофне живлення, обмежений ріст та активний спосіб життя.

Живлення - сукупність процесів, які включають надходження до організму, травлення, всмоктування і засвоєння організмом поживних речовин.

Гетеротрофне живлення – це процес надходження в організм готових органічних речовин, які використовуються для життєдіяльності.

Готова їжа надходить в організм тварини і зазнає під час травлення перетворень у травній системі. Органи, що входять до її складу, забезпечують подрібнення, хімічне розщеплення складних речовин на прості та їхнє всмоктування в кров.

 Отже, живлення у тварин – гетеротрофне, та тісно пов’язане із травленням.

До фітофагів (травоїдні) відносяться – жуйні тварини, коали, панди, олені жирафи.

Зоофаги або хижаки – вовки, гепарди, леви та інші.

Паразити – вступають у симбіоз з хазяїном, та спричиняють йому шкоду (збудники хвороб, гельмінти та віруси).

V. Узагальнення знань

«Робота у парах»

Учні отримують таблицю та інформаційну картку. Працюючи у парі кожен з учнів повинен заповнити таблицю, та вклеїти її до робочого зошита.

 

Характеристики

Види

1

2

3

4

5

Тип живлення (автотроф, гетеротроф, міксотроф)

 

 

 

 

 

Стратегія знаходження їжі (активна, пасивна)

 

 

 

 

 

Характер живлення (фітофаг, некрофаг і т.д.)

 

 

 

 

 

Різноманітність їжі (поліфаг, стенофаг)

 

 

 

 

 

Спосіб захоплення їжі

 

 

 

 

 

Стратегія полювання

 

 

 

 

 

 

VІ. Підбиття підсумків уроку.

Учні діляться враженнями після уроку, та роблять висновки.

VІІ. Домашнє завдання

Прочитати параграф 34, дописати таблицю (якщо не дописали).

Виконати завдання після параграфу «Питання для самоконтролю» достатній рівень питання 1-9, високий рівень питання 10.

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кириченко Галина Вікторівна
    Паразити вступають в симбіоз з хазаїном? Ви серйозно? Освіжіть знання термінології.
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
2550
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку