Епіграф до уроку: А нюх, як у собаки, а зір, як у орла…З мультфільму «Бременські музики»
Номер слайду 3
Біологічний диктант «Нервова система тварин». Позначте знаком + чи - правильні та неправильні твердження: 1. Нейрони - клітини нервової системи - сприймають і передають подразнення . 2. У медуз відсутня нервова система . 3. Нервова система буває вузлова, довга, коротка, трубчаста, стовпчаста.4. У дощового черв’яка головний мозок розташований на задньому кінці тіла.5. Нервові вузли та нерви молюсків формують нервову систему розкидано-вузлового типу.6. У всіх хребетних тварин нервова система трубчастого типу, оскільки формується з нервової трубки та нервів.7. Периферична нервова система хребетних складається з нервів, які відходять від головного та спинного мозку.8. Головний мозок більшості хребетних захищений черепною коробкою.9. Півкулі переднього мозку, вкриті сірою речовиною, можна побачити у риб.10. У зв'язку зі складними рухами під час польоту мозочок у птахів досягає високого рівня розвитку.11. В амфібій передній мозок більший, ніж у рептилій.12. Звивини сірої речовини збільшують поверхню переднього мозку ссавців, формують кору.
«Закодоване слово»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Вид тварин. Тип (таксономічна одиниця)Закодована літера1 Бджола медоносна А- Тип Плоскі черви Т2 Вовк сірий Б- Тип Кільчасті черви Я3 Планарія В -Тип Круглі черви Т4 Галова нематода Г -Тип Членистоногі Ч5 Нереїс Д -Тип Хордові У
Номер слайду 6
Закодоване слово - ЧУТТЯ
Номер слайду 7
Органи чуття тварин
Номер слайду 8
Завдання урокуз’ясувати особливості будови й функціонування органів чуттів у представників різних систематичних груп царства Тварини; визначити значення органів чуття для нормальної життєдіяльності організму.
Номер слайду 9
Подразливість - властивість вибірково реагувати на зовнішні впливи.
Номер слайду 10
Прості форми подразливості у бактерій, одноклітинних тварин та водоростей
Номер слайду 11
РЕФЛЕКС - реакція організму на подразнення, яка здійснюється за допомогою нервової системи.
Номер слайду 12
Кишковопорожнинні. Рефлекс у гідри
Номер слайду 13
Змія здатна «бачити» теплоту, яку виділяє миша
Номер слайду 14
Акули відчувають електричні поля
Номер слайду 15
Органи чуття тварин
Номер слайду 16
Робота в групах з матеріалами підручника. Завдання для груп: дати характеристику органам чуття: I група — риб. II група — амфібій. III група — рептилій. IV група — птахів. V група — ссавців. Заповнити таблицю за зразком: Характеристика органів чуття тварин різних груп{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Група тварин. Организорунюхуслухудотикусмаку
Номер слайду 17
«Порівнюю» - заповнення таблиці
Номер слайду 18
«Порівнюю» - заповнення таблиці
Номер слайду 19
«Порівнюю» - заповнення таблиці
Номер слайду 20
«Порівнюю» - заповнення таблиці
Номер слайду 21
«Порівнюю» - заповнення таблиці
Номер слайду 22
Номер слайду 23
ВИСНОВОКОтже, за допомогою різних органів чуття: зору, дотику, смаку, нюху, слуху - тварини пристосовуються до змінних умов середовища.
Номер слайду 24
Гра «Капелюх»Правила: Учасники команд по черзі дістають питання з капелюха і відповідають. У разі неправильної відповіді право відповідати отримує команда – суперниця.
Номер слайду 25
«Незакінчені речення»— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…— Урок важливий, тому що…— Мені сподобалося…— Мені не сподобалося…— Від наступного уроку я чекаю…
Номер слайду 26
Домашнє завдання Завдання для всього класу: опрацювати параграф 39, дати відповіді на питання 1,2 на с. 159. Творче завдання: скласти п’ять тестових завдань формату Б (декілька правильних відповідей) з теми «Органи чуття тварин».