Урок з образотворчого мистецтва для учнів 2 класу
Мета: вчити дітей створювати композиції “Веселі сніговики” за допомогою поєднання малюнку та різних фактурних матеріалів; формувати образне, просторове мислення; продовжувати розвивати творчу уяву, комбінаторні здібності, навички та вміння дітей передавати простір, освітлення, визначати тон; виховувати в учнів зацікавленість до образотворчого мистецтва, допитливість та уважність.
Тип уроку: комбінований
Підручник: “Мистецтво” Олена Калініченко, Людмила Аристова
Художні матеріали і техніки: синій або чорний папір, різні фактурні матеріали, біла гуаш, пензлі, ватні диски, двосторонній скотч, клей.
Хід уроку (40 хв)
1. Привітання. Вправа “Настрій”
Доброго ранку, діти! З яким настроєм Ви прийшли на урок образотворчого мистецтва? (Діти за допомогою смайликів показують свій настрій).
2. Вправа “Налаштування”
Перевірте, щоб у вас на столі лежало все необхідне: синій або чорний папір, різні фактурні матеріали, біла гуаш, ватні диски, двосторонній скотч, клей, а все інше приберіть, щоб вам нічого не заважало.
3. Вправа “Очікування”
-Діти, що Ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді учнів).
- Сподіваюсь, що Ваші очікування виправдаються в кінці уроку та у кожного із Вас буде прекрасний настрій.
1.Мотиваційний момент
Робота із загадкою
Він жив собі серед двора,
Там, де гуляє дітвора.
Та сонця промінь гріти став –
І я струмочком задзюрчав. (Сніговик)
2. Сприймання та аналіз візуальної інформації та висловлення власної думки, враження.
1). Робота із підручником (сторінка 53)
-Діти, роздивіться ілюстрації. Як художники зобразили зимові розваги дітей? (Діти відповідають)
2). Вправа “Уявні розваги”
(На фоні пісеньки про Сніговика)
Закрили оченята. Діти уявіть, що Ви всі разом вийшли на подвір'я та ліпити сніговика. Сніжок такий пухкий, легкий та холодний. Всі діти веселяться, радіють… Ось і все, ваші сніговики готові.
- Діти, а які вони у вас вийшли? Відкриваємо очі. Коротко опишіть, який уявний сніговик Ви створили? (Діти відповідають).
3).Робота з додатковим матеріалом
- Діти, погляньте, я створила два сніговика.
- Чи схожі вони між собою?
- Чим відрізняються?
Діти, а чому в наших сніговиків різний настрій?
Так, молодці. Сніговик має похмурий настрій, тому що хоче щоб Ви вже почали працювати над створенням композиції “Веселі сніговики”.
3. Оголошення теми уроку та мети уроку
4. Виконання композиції “Веселі сніговики”
1). Повторення правил техніки безпеки на уроках праці.
- Дітки, давайте пригадаємо правила роботи з ножицями і клеєм на уроці.
«Техніка безпеки при роботі з ножицями»
( https://www.youtube.com/watch?v=KzDTMDJ-Fag )
«Правила користування клеєм»
( https://www.youtube.com/watch?v=mEauF-5VQPE )
2). Практична робота (диференційовано).
Учні самостійно обирають як працювати (за власним задумоо чи за зразком варіантів підручника, що на сторінці 55).
Вибір розташування аркуша (вертикальне чи горизонтальне) залежно від компонування сніговиків.
-Робота з ватними дисками для зображення двох сніговиків, ті, що будуть попереду.
-Домальовування композиції білою фарбою (сніговик, дерева, хатинки…).
- Оздоблення композиції кульками з пінопласту або іншими матеріалами (на вибір учнів).
Фізкультхвилинка для очей
( https://www.youtube.com/watch?v=RasqtE4Nxaw&t=32s )
Учні працюють, а вчитель індивідуально консультує, допомагає.
1. Закріплення матеріалу
-Що ми малювали на уроці?
-Яка була тема уроку?
-Які кольори використовували? Теплі чи холодні?
2. Презентація дитячих робіт
(Діти демонструють свої роботи і словесно самооцінюють самі себе)
3. Вправа “Рефлексія очікувань”
-Діти, чи виправдалися Ваші очікування? ( Учні відповідають).
4. Вправа “Настрій”
Учні та вчитель показують свій настрій за допомоги смайликів (з посмішкою та сумна) який у них на кінець уроку.
5. Завершення уроку
-Діти, а Ви помітили, що наші два сніговика посміхаються. Це свідчить про те, що вони вашими роботами задоволені.
- Молодці. Дякую Вам і я за прекрасні роботи. Бажаю спокійного дня. До зустрічі.