Урок "Зимуючі птахи"

Про матеріал
Урок підходить для проведеня позакласного заходу до Дня птахів. Мета уроку: - Ознайомлення з видовим різноманіттям зимуючих птахів своєї місцевості та особливостями їх підгодівлі; - Розвиток пізнавального інтересу та спостережливості до навколишнього світу; - Формувати навички роботи в групі, вміння узагальнювати інформацію та робити висновки; - Розвиток гуманного ставлення до птахів та мотивації до їх охорони.
Перегляд файлу

 

Розробка уроку про зимуючих птахів

Підготувала вчитель біології і географії

Вероніка ДЗЮБЕНКО

2023 рік

Мета:

-         Ознайомлення з видовим різноманіттям зимуючих птахів своєї місцевості та особливостями їх підгодівлі;

-         Розвиток пізнавального інтересу та спостережливості до навколишнього світу;

-         Формувати навички роботи в групі, вміння узагальнювати інформацію та робити висновки;

-         Розвиток гуманного ставлення до птахів та мотивації до їх охорони.

Обладнання та матеріали:

Фліпчарт, кольорові стікери, роздатковий матеріал

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Клас об’єднується у групи по 5 – 6 учнів; кожна група отримує кольорові аркуші; кожен учень отримує листок самоооцінки під час роботи у групі

Зразок листа самооцінки:

Оціни власну роботу за поданими критеріями від 0 до 2 балів

  1. Брав/Брала активну участь у роботі групи
  2. Вносив/Вносила вдалі пропозиції, які враховувала група
  3. Надавав/Надавала підтримку іншим членам групи, заохочував/заохочувала їх до роботи
  4. Висунув/Висунула цілком нову ідею, що сподобалась іншим
  5. Вдало узагальнював/узагальнювала думки інших і просував/просувала роботу групи вперед
  6. Доповідав/доповідала класу про результати групової роботи

Вступне слово вчителя:

-         Добрий день, дорогі діти. Сьогодні на уроці ви зможете відчути себе дослідниками. У 7 класі ви вивчаєте розділ біології, який називається зоологія, а наше заняття присвячене вивченню птахів. Хто з вас знає як називається розділ зоології, який вивчає птахів?

-         Вірно – це орнітологія. Тому сьогодні ви станете дослідниками – орнітологами

ІІ. Актуалізація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Вчитель:

-         Я впевнене, що всім вам відомо про значення птахів у природі та житті людини. Пропоную, узагальнити цю інформацію та зафіксувати її на нашому фліпчарті. Завдання для групи 1 – назвіть якомога більше доказів про важливість птахів для природи. Завдання для групи 2 – назвіть якомога більше доказів про важливість птахів для людини. Всі варіанти запишіть на аркушах та слідкуйте щоб докази не повторювались. Час виконання - 5 хв. Прийом «Мозковий штурм»

-         Отже, відведений час вичерпано. Прошу озвучити по черзі вказані докази та зафіксувати їх на нашому фліпчарті. Оцініть свою роботу на аркуші самооцінки.

-         Можна підвести підсумки та виділити таке : знищують шкідників, комах, личинок комах, гризунів; поширюють насіння рослин на далекі відстані; здійснюють запилення квіткових рослин; яйця і м’ясо – цінний харчовий продукт; пташиний спів приносить радість людям

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Слово вчителя:

-         Одним із значень птахів, які ви вказали, було знищення шкідників. Пропоную вашій увазі цікаве завдання.

Математична розминка

Влітку доросла синиця за день з'їдає 300-400 комах, в основному гусениць, тобто стільки ж, скільки важить сама. Одна родина цих птахів може зберегти до 40 плодових дерев.

  1. Скільки комах з’їсть одна синичка за місяць?
  2. Скільки комах, за місяць, з’їсть родина синиць з 8 осіб?
  3. Скільки плодових дерев збереже така родина?

-         Дякую вам за гарну роботу. Отже, як ви змогли самі переконатися, птахи справді допомагають людям і природі. Тому пропоную продовжити їх вивчати та ще більше дізнатися про цих прекрасних тварин

ІV. Основна частина

  1. Формування понять «зимуючі птахи» і «перелітні птахи»

Робота з «хмарою слів»

-         Група 1  - сформуйте поняття «перелітні птахи»

-         Група 2 – сформуйте поняття «зимуючі птахи»

«Хмари слів» створені з допомогою генератора хмарних слів https://wordart.com/

Групи озвучують поняття

 

  1. Визначення зимуючих птахів нашої місцевості

-         Дорогі діти. Я впевнена, що ви не раз спостерігали птахів у нашій місцевості. Наведіть приклади тих, що ви помічали у зимовий період

(учні називають власні варіанти)

-         Дякую. Пропоную розширити ваші знання про наших пернатих друзів. Запрошую учнів, які готували на сьогодні короткі повідомлення про зимуючих птахів та їх підгодівлю, до слова (прийом «Навчаючи вчуся» та «Випереджувальне завдання»)

  1. Синиця
  2. Дятел звичайний
  3. Горобець хатній
  4. Снігур
  5. Щиглик
  6. Сорока

-         Дякую за чудові та змістовні повідомлення. Оцініть свою роботу та проставте бали на листку самооцінки.

V. Підсумкова частина

5. 1. Узагальнення й систематизація учнями отриманої інформації

- А зараз я пропоную вам закріпити отриману інформацію та виконати декілька інтерактивних вправ. Перейдіть за посиланням та виконайте їх:

https://learningapps.org/display?v=pat72hojn23

https://learningapps.org/display?v=px0awrvtv23

5.2. Рефлексія

- Ви всі сьогодні плідно попрацювали. Темою нашого заняття були птахи та допомога їм взимку. Пропоную виконати вправу «Займи позицію» - оберіть думку з якою ви погоджуєтеся:

1. птахам потрібна наша допомога

2. без допомоги людини птахам буде складно вижити

3. пернаті здатні вижити самостійно, адже у природі все продумано

4. у людей і власних проблем багато

- Можемо зробити висновок, що птахам потрібна наша допомога, але вона має здійсюватися без завдання шкоди. Перегляньте свої листи самооцінки та проставте бали (листи учні здають вчителю для формування оцінки)

- Дякую за роботу та до нових зустрічей

 


Джерела:

  1. https://zaxid.net/chim_mozhna_goduvati_ptahiv_vzimku_chim_ne_mozhna_pravila_n1532243
  2. https://uk.wikipedia.org/wiki

Джерела для створення інтерактивних вправ:

  1. https://learningapps.org/
  2. https://wordart.com

 

  1. https://my-qrcode.net/

 

 

1

 

docx
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
23 серпня 2023
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку