Урок "Змагання "Механічний рух"

Про матеріал
Узагальнення матеріалу вивченої теми "Механічний рух" з використанням сучасних інтерактивних технологій
Перегляд файлу

Тема: «Механічний рух».

Мета:

дидактична: узагальнити матеріал вивчених тем; формувати в учнів уміння аналізувати фізичні явища, процеси та застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; спонукати до творчого мислення; надати можливості самореалізації предметних інтересів учнів, спираючись на зацікавленість у   отриманні навичок у сфері дослідницької діяльності;

розвивальна: спонукати учнів до виявлення інтелектуальних здібностей та комунікативних якостей особистості, створити умови творчого зростання особистості;

виховна: сприяти становленню в учнів позиції «Я теж можу!», виховувати наполегливість, відповідальність, працелюбність та розвивати вміння утверджувати себе через постійну продуктивну діяльність; формувати якості партнерства в колективній діяльності.

 

Завдання:

 

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Вид уроку: урок-змагання.

Обладнання: комп’ютер, проектор, штативи, лінійки, годинники, нитки, маркери, металеві важки, кульки, картки із завданнями, мультимедійна презентація.

Структура уроку

  1. Організаційний момент (2 хв.).
  2. Мотивація навчання (2 хв.).
  3. Повідомлення теми і мети уроку (2 хв.).
  4. Актуалізація опорних знань (хв.).
  1. Бліц-турнір (4 хв.).
  2. Вправа «Закінчіть речення» (3 хв.).
  3. Вправа «Анаграма» (2 хв.).
  4. Вправа «Переклад величин» (3 хв.).
  5. Вправа «Заповни таблицю» (2 хв.).
  6. Вправа «Експеримент» (7 хв.).
  7. Вправа «Розгадування кросворду» (4 хв.).
  8. Представлення проектів з теми (7 хв.)..
  1. Підсумок уроку. Виставлення оцінок . Визначення переможців (5 хв.).
  2. Домашнє завдання (2 хв.).


План уроку

Розум полягає не лише у знанні,

а й у вмінні застосовувати ці знання.

Аристотель

  1. Організаційний момент.

Привітання.

Продзвенів уже дзвінок
Всі прийшли ми на урок.
Тому сіли всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли,
Працювати почали!


А тепер давайте посміхнемося один одному і створимо атмосферу взаємодопомоги та доброзичливості, тепла і світла і почнемо працювати.
Об’єднайтеся у дві команди: команда 1 - «Кінематика» та команда 2 - «Динаміка».

  1. Мотивація навчання.

Діти! Кожен урок для вас – це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Ми закінчили вивчення теоретичного матеріалу з теми «Механічний рух».

Механіка.
Знайомі з вами ми давно,
Ще з уроків математики.
Чому та як, та де було,
Як швидко рухалось, пливло,
Коли зустрінуться та де? –
Все вправи це механіки.
Але, крім цього, взнаємо ще,
Що падати допомагає,
Як «легким» робиться важке,
Що їхать вгору заважає.

Сьогодні на уроці ви не тільки повторите вивчений матеріал, а й спробуєте визначити його місце в нашому житті.



 

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Узагальнюючий урок з теми: «Механічний рух». Наш урок пройде у формі змагання. Наближається Новий Рік. А яке це свято без  прикрашених ялинок? Ось і у нас є чудова ялинка, які потрібно прикрасити знаннями механічних явищ. Для цього кожна команда буде отримувати кольорові сніжинки за правильні відповіді (у кожної команди сніжинки певного кольору). Ці прикраси вам потрібно розміщувати на ялинку після кожної вправи за кожну правильну відповідь. По завершенню уроку ми з вами підрахуємо кількість прикрас і визначимо команду-переможницю.

За вірні відповіді кожен учасник може отримати фішки за активність у роботі. Фішки будуть обміняні в кінці уроку на оцінки.

 

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Бліц-турнір.

Командам треба швидко відповісти на 10 запитань, які розміщені на слайдах презентації.

  1. Електричка їде зі швидкістю 70 км/год на північ. У який бік летить дим? (у електрички диму немає)
  2. Як зміниться період коливання гойдалки, якщо замість однієї людини на неї сядуть двоє? (не зміниться)
  3. Чому  дорівнює період обертання хвилинної стрілки годинника? (3600 с)
  4. За один період тягарець, що здійснює коливання на пружині, проходить шлях
    60 см. Якою є амплітуда коливань тягарця? (15 см)
  5. За графіком шляху рівномірного руху визначте швидкість руху тіла. (5 м/с)
  6. Тіло на нитці здійснює вільні коливання навколо положення рівноваги O, переміщуючись між точками A  і B. Чому дорівнює амплітуда коливань тіла? (2 см)
  7. Якої фізичної величини не вистачає у формулі? (R - радіуса кола)
  8. Для чого використовують цей прилад? (вимірювання швидкості руху)
  9. Яку фізичну величину вимірюють у одиницях, названих на честь відомого фізика Генріха Герца? (частоту коливань)
  10. Як називається довжина лінії, по якій повзе комаха? (пройденим шляхом)
     
  1. Вправа «Закінчіть речення»

Кожній команді дається картка з незакінченими реченнями, які по черзі кожен учасник завершує.

Команда 1

  1. Механічний рух — це зміна з часом (положення тіла або частин тіла в просторі відносно інших тіл).
  2. Уявна лінія, яку описує в просторі точка, що рухається – це (траєкторія руху).
  3. Одиниця шляху в СІ — (метр).
  4. Механічний рух, у ході якого за будь-які рівні інтервали часу тіло проходить однаковий шлях – це (рівномірний рух).
  5. Фізична величина, що чисельно дорівнює кількості повних коливань, які здійснює тіло за одиницю часу називається...(частотою коливань)

Команда 2

  1. Тіло, відносно якого фіксується положення тіла, що рухається, називають (тілом відліку).
  2. Фізична величина, яка дорівнює  довжині траєкторії – це (шлях, пройдений тілом).
  3. Одиниця переміщення в СІ — (метр).
  4. Рух, під час якого тіло за рівні інтервали часу проходить різний шлях – це (нерівномірний рух).
  5. Фізична величина, яка дорівнює часу, протягом якого тіло, що рівномірно рухається по колу, здійснює один повний оберт називається...(періодом обертання).
  1. Вправа  «Анаграма»

Учні одержують  слова, які потрібно якнайшвидше розшифрувати:

Команда 1

Анаграма

Слово

ДІСЬТШИВК

 

ОДРЕПІ

 

КИЗАФІ

 


Команда 2

Анаграма

Слово

ХАНМІЕКА

 

АТОЧСАТ

 

РЄТОКІРАЯТ

 

Відповідь: Команда 1: ШВИДКІСТЬ, ПЕРІОД, ФІЗИКА

Команда 2: МЕХАНІКА, ЧАСТОТА, ТРАЄКТОРІЯ

  1. Вправа «Переклад величин»

Роздаються картки, учні перекладають фізичні величини, записують у зошитах, а потім на дошці.

Команда 1
 

Відповідь: 18 км/год, 10,8 км/год, 72 км/год.


Команда 2
 

Відповідь: 1 м/с, 20 м/с, 30 м/с.

  1. Вправа «Заповни таблицю»

Здавна люди для точнішого опису подій, явищ, властивостей тіл і характеристик використовували фізичні величини, та прилади для їх вимірювання.

Кожній команді дається таблиця, яку потрібно заповнити

 

Фізична величина

Одиниці

Прилад для вимірювання

Швидкість

 

 

Шлях

 

 

Час

 

 

Період

 

 


 

Фізична величина

Одиниці

Прилад для вимірювання

Швидкість

м/с

Спідометр

Шлях

м

Мірна стрічка, лінійка

Час

с

Годинник

Період

с

Годинник

 

Команди розділяються на 2 групи: 1 група проводить експеримент, друга розгадує кросворд у вправі «Розгадування кросворду».

  1. Вправа: «Експеримент»

Завдання для 1 команди: визначити частоту коливання тіла.

Обладнання: штатив, важок, нитки, мірна стрічка, годинник. 
 

№ досліду

Час коливань t,
с

Кількість коливань N

Частота коливань ν,
Гц

 

 

 

 

 

Завдання для 2 команди: визначити період обертання тіла.
 

Обладнання: штатив, аркуш паперу, кулька, нитки, мірна стрічка, годинник. 
 

№ досліду

Час обертання t,
с

Кількість обертів N

Період обертання Т,
с

 

 

 

 










 

  1.      Вправа «Розгадування кросворду»

    1.  Стан тіла, протилежний до спокою.

2.  Механічні хвилі, які сприймаються вухом людини.

3.  Тіло, яке здійснює коливання навколо нерухомої

точки.

4.  Звук, відбитий від віддаленої перешкоди.

5. Одна з величин формули  v = l/t

6. Швидкість бігу лева 36 км/год, а вола — 11 м/c. Лев чи віл розвиває  меншу швидкість?

7.  Прилад для вимірювання величини, одиниця якої метр.

8.  Прилад для вимірювання швидкості.

9.  Траєкторія точки тіла, яке обертається навколо нерухомої осі.

10.  Одна з величин формули T = t/N

11.  Величина, одиниця вимірювання якої герц.

12.  Одиниця довжини системи СІ.

13.  Кашалот протягом секунди здійснив 25 000 звукових коливань, дельфін — 30 000. Кашалот чи дельфін створив коливання меншого періоду?

Відповіді:

1. Рух. 2. Звук. 3. Маятник. 4. Луна. 5. Шлях. 6. Лев. 7. Лічильник. 8. Спідометр. 9. Коло. 10. Період. 11. Частота. 12. Метр.
13. Дельфін.

Слова: швидкість, хвиля.

  1. Представлення проектів з теми.

Кожна команда представляє свій проект з теми «Механічний рух».

  1. Підсумок уроку. Виставлення оцінок . Визначення переможців.

Всі ви гарно працювали
Своє вміння показали
Час прийшов  оцінки взнати
Потім - всім відпочивати. 

  1. Домашнє завдання:
    Повторювати тему «Механічний рух»: сторінки 14 - 29 за навчальним посібником.
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
Розділ 2. Механічний рух
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку