Урок – змагання «Знавці стрілецької зброї» (контроль та корекція знань, умінь і навичок учнів з теми «Стрілецька зброя та поводження з нею». 10 клас).

Про матеріал

Дана розробка містить матеріали до уроку контролю та корекції знань, умінь і навичок учнів, який проводиться у формі змагання. Це дає змогу не тільки оцінити якість знань, умінь і навичок учнів, а й узагальнити та закріпити вивчений матеріал, заповнити прогалини в знаннях учнів за рахунок колективної роботи та корекційної роботи вчителя.

Перегляд файлу

Урок – змагання «Знавці стрілецької зброї»

(контроль та корекція знань, умінь і навичок учнів з теми «Стрілецька зброя та поводження з нею». 10 клас).

Мета: перевірка якості та міцності засвоєного матеріалу, сформованості умінь і навичок, внесення коректив; оцінка якості засвоєння знань, навичок та вмінь;  узагальнити та закріпити знання, навички і вміння учнів з даної теми; формування вміння працювати в колективі, почуття власної відповідальності, своєї значимості; виховання зацікавленості до вивчення предмета. 

Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь і навичок

Форма проведення: урок – змагання

Забезпечення: тестові завдання, плакати «Будова автомата», ілюстрації до ведення вогню по наземних цілях, навчальні автомати (за відсутності - комп’ютерна навчальна програма «Автомат»), пневматичні гвинтівки, кулі до гвинтівок, дерев’яні кілочки (100х20х20 мм), роздатковий матеріал для конкурсів, засоби демонстрації комп’ютерної графіки, лист оцінювання змагань.

Хід уроку І. Організаційний момент

► Шикування. Доповідь командира відділення. Перевірка готовності до уроку. ► Слово вчителя. Сьогодні ми проведемо не звичайний урок, а урок – змагання, під час якого ви продемонструєте свої знання, вміння та навички з теми «Стрілецька зброя та поводження з нею». В ході змагання буде враховуватись активність кожного члена команди і всієї команди в цілому. Оскільки це урок контролю та корекції знань, умінь і навичок, то кожен з вас в кінці уроку отримає оцінку згідно листа оцінювання змагань. Тож бажаю успіхів, розпочинаємо.

ІІ. Урок – змагання.

Клас поділяється на дві групи приблизно однакових за рівнем знань. 

Урок складається з конкурсів, за допомогою яких перевіряється якість та міцність засвоєння матеріалу, сформованість умінь і навичок учнів. 

Складається лист оцінювання, в який вноситься оцінка кожному учневі за відповіді та виконані завдання, а також підраховується загальна кількість балів команди. 

Перемагає команда, яка набирає більшу кількість балів.

Конкурс 1. «Що ти знаєш про зброю?». Конкурс складається з двох етапів. І-й етап. Кожен учасник  отримує тестові завдання, що стосуються історії розвитку зброї, її класифікації, прийомів та правил стрільби, бойових властивостей автомата, мінно-вибухових пристроїв. Час виконання завдань – 3 хв. По закінченні часу, учасники команд обмінюються аркушами із виконаними завданнями. Вчитель називає вірні відповіді (кожна вірна відповідь – 2 бали), а гравці виставляють своїм суперникам зароблені бали. Бали кожного учасника заносяться в лист оцінювання змагань.

► Завдання для першої команди.

1.     Яка подія в розвитку цивілізації стала ключовою в розробці стрілецької зброї?

А. Винахід фосфору

Б. Винахід пороху

В. Винахід динаміту

Г. Винахід капсуля

2.     Що таке калібр стрілецької зброї?

А. Відстань між двома протилежними нарізами

Б. Відстань між полями й нарізами

В. Відстань між двома протилежними полями

Г. Відстань між патронником і дуловим зрізом ствола 3. При поводженні зі зброєю забороняється:

А. Стріляти з несправленої зброї

Б. Направляти зброю у бік мішеней

В. Брати без дозволу зброю

Г. Вести вогонь тільки короткими чергами 4. Чищення автомата проводиться :

А. 1 раз на 2 тижні

Б. При підготовці до стрільби

В. Щоденно - у бойових умовах

Г. Під час бою

5. Характеристику якої зброї наведено у таблиці?

А. ТОЗ-8М.

Б. АК-74.

В. ІЖ-38.    Г. Форт-12.

6.    

 

 

 

                 Мал. 1                     Мал. 2                   Мал. 3                       Мал. 4    

На якому з малюнків зображено протипіхотну міну ПМН?

А. 1;    Б. 2;    В. 3;    Г. 4    

► Завдання для другої команди.

1.     Стрілецька зброя - це:

А. Усі види зброї

Б. Вогнепальна зброя

     В. Зброя масового ураження

     Г. Сукупність ствольної зброї та її різновиди

2.     Великокаліберна зброя – це зброя:

     А. Калібром від 6мм до 12мм

     Б. Калібром від 7мм до 25мм

     В. Калібром від 12мм до 40мм

     Г. Калібром від 9мм до 20мм

3.     Назвіть основні затримки при стрільбі з автомата:

     А. Викидання гільзи

     Б. Осічка

     В. Автоматична стрільба

     Г. Утикання патрона

4.     На якому з малюнків зображено періоди пострілу?

         Мал. 1                      Мал. 2                        Мал. 3                           Мал. 4    

А. 1;    Б. 2;    В. 3;    Г. 4 

5.     Характеристику        якої   зброї наведено     у таблиці?

А. ІЖ-38.    

Б. Форт-500.

В. ТОЗ-8М.    Г. АК-74

6.    

 

 

                 Мал. 1                     Мал. 2                   Мал. 3                       Мал. 4    

На якому з малюнків зображено мінометну міну?

А. 1;    Б. 2;    В. 3;    Г. 4    

ІІ етап. Команди готують одна одній по 3 запитання, які починаються словами «Чи правда, що…». Гравці команд повинні дати відповідь, чи це правдива інформація, чи вигадка («Правда» або «Неправда»). При цьому відповідь необхідно обгрунтувати. Якщо відповідь невірна, команда, яка поставила запитання, сама надає вірну відповідь. Кожна вірна відповідь оцінюється в 4 бали. 

Наприклад: «Чи правда, що вогонь зі стрілецької зброї ведуть переважно на відстанях 800 -1000 метрів, бо саме на них висока ефективність вогню?»

 – Правда. На даних відстанях траєкторії зберігають настильність і мало змінюються під впливом зовнішніх умов стрільби. Саме це забезпечує високу ефективність вогню.   

«Чи правда, що кулі потрапляють у ціль за умови «великої мушки», тобто, коли верхівка мушки знаходиться вище країв прорізу прицілу?»

  - Неправда. Мушку встановлюють таким чином, щоб її верхівку було видно в центрі прорізу прицілу на одному рівні з краями. Таке положення мушки називається рівною мушкою. За «рівної мушки», кулі потрапляють в ціль.

Конкурс 2. «Я вибираю ціль». Командам необхідно дати відповіді на запитання та визначити відстань до цілі за допомогою прицільних пристроїв автомата. 

► Запитання для першої команди:

1.                 Які цілі необхідно вражати в першу чергу?

2.                 Що необхідно зробити, вибираючи приціл і точку прицілювання?

3.                 Які загальноприйняті середні швидкості руху цілей? ► Запитання для другої команди:

1.     Із двох однаково важливих цілей, яку ціль обирають для обстрілу?

2.     Що таке криюча величина мушки автомата?

3.     Які загальноприйняті середні розміри фігури людини?

► Загальне завдання: по черзі назвати основні способи визначення відстаней до цілей.

● Розв’язати задачу. 

Перша команда. Мушка автомата в 2 рази більша за ширину фігури противника. Визначити відстань до противника.  

 Друга команда. Мушка автомата перекриває по ширині половину атакуючого стрільця. Визначити дальність до нього.

Перемагає команда, яка найкраще впорається із завданнями.

Конкурс 3. «Мій товариш автомат». Конкурс складається з двох етапів. І-й етап. Команди отримують аркуші з літерами. Учасники команд, по черзі, називають літеру для своїх суперників. Команда-суперник, за початковими літерами, повинна назвати назву частин і механізмів автомата та їх призначення. Спарені літери означають, що назва складається з кількох слів.

Наприклад, учень  називає літеру «С», а учасники іншої команди мають сказати у відповідь: «Ствол. Служить для спрямування польоту кулі». 

– КСК. – Кришка ствольної коробки. Потрібна для запобігання забрудненню частин і механізмів, розміщених у ствольній коробці, - і т.д.

Літери для першої команди: С, ПП, З, ПМ, УСМ, М.

Літери для другої команди: СК, КСК, ЗР, ГТ, Ц, БН.

● Додаткове завдання.

Перша команда: назвати бойові властивості АК-74.

Друга команда: назвати бойові властивості АКМ.

Перемагає команда, яка швидко і вірно виконає завдання.

ІІ-й етап. Команди отримують навчальні автомати. Гравцям потрібно якнайшвидше та у вірній послідовності розібрати і скласти автомат (за відсутності АК-74, можна скористатися комп’ютерною навчальною програмою «Автомат»).

Перемогу здобуває команда, учасники якої найшвидше розберуть та складуть автомат.

Конкурс 4. «Влучний стрілець» (стрільба з пневматичної гвинтівки). Учасники команд отримують по 5 кульок. Із положення «лежачі», на відстані 10 м, з п’яти пострілів необхідно вразити три цілі (дерев’яні кілочки 100х20х20 мм). Бали командам нараховуються за кількістю збитих цілей кожним учасником.

Конкурс 5. «Один у полі не воїн» (групова робота). Учні кожної команди, обговорюючи та дискутуючи, спільно працюють над  вирішенням поставлених завдань та відповідями на запитання.

► Завдання для першої команди.

1.     Користуючись ілюстраціями, розкрийте послідовність приготувань до стрільби під час підготовки до ведення вогню по наземних цілях з коротких зупинок.  

2.     Обдумайте і доведіть необхідність корегування стрільби у бою.  

3.     Поясніть за плакатом «Будова автомата» роботу частин і механізмів автомата під час заряджання. 

► Завдання для другої команди.

1.     Користуючись ілюстраціями, укажіть послідовність приготувань до стрільби під час підготовки до ведення вогню по наземних цілях на ходу.  

2.     Обґрунтуйте, чому спостереження за полем бою, особливо вночі, актуальне для ведення бойових дій (зокрема на Сході України)? 

3.     Поясніть за плакатом «Будова автомата» роботу частин і механізмів автомата під час стрільби. 

► Завдання для обох команд.

1.     Виконайте самоперевірку (одна команда у іншої) знань правил безпеки поводження зі зброєю.

2.     Обґрунтуйте, чому є небезпечними знайдені старі, іржаві вибухові предмети?

ІІІ. Підсумок уроку.

1.     Вчитель вказує на допущені під час змагання помилки та проводить корекцію помилок. 

2.     Оцінювання роботи команди і кожного учасника.

3.     Виставлення оцінок учням, згідно протоколу змагання. IV. Нагородження переможців.

 

 

 

 

pdf
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту) 10 клас (Пашко К.О., Герасимів І.М., Щирба Ю.П., Фука М.М.)
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
1568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку