Урок «Звірі» розділу навчальної програми «Тематика ситуативного спілкування».

Про матеріал
Тема уроку - «Звірі» розділу навчальної програми «Тематика ситуативного спілкування». Тип даного уроку - урок узагальнення і систематизації знань, умінь та навичок. Основна мета уроку: формувати предметні компетентності з іноземної мови: - фонологічну - навчати та відпрацьовувати правильну вимову іншомовних слів. - лексичну - відпрацювати вживання вивчених лексичних одиниць і активізувати їх в мовленні, навчати застосовувати отримані знання на практиці під час виконання вправ. розвивальна: розвивати ключові компетентності учнів: - комунікативну - уміння висловлювати свої думки англійською мовою, монологічне та діалогічне мовлення учнів; - соціальну- уміння працювати в групах, в парах; - екологічну грамотність і здорове життя - розвивати відповідальне ставлення до власного здоров’я та безпеки, підтримувати прагнення учнів до здорового способу життя та залучати їх до підтримання власного здоров’я ( протягом уроку шляхом фізкультхвилинки ). - виховувати почуття колективізму та взаємодопомоги. На уроці формується позитивна мотивація до вивчення англійської мови:  створене іншомовне середовище з мінімальним перекладом рідною мовою;  зміна видів і форм діяльності кожних 5-10 хв.;  використання дидактичної гри «Match the word to the picture», гра мотивує мовну діяльність, активізує прагнення дітей до контакту один з одним і вчителем, створює умови рівності у мовному партнерстві, руйнує традиційний бар'єр між вчителем і учнем, дає можливість боязким, невпевненим у собі учням говорити, і тим самим долати бар'єр невпевненості.  вивчення дитячої пісні англійською мовою із супровідними рухами I can run. https://www.youtube.com/watch?v=QKn5H1cekyo;  використання мультимедійних засобів навчання (відеоматеріал на фізкультхвилинку, аудіододаток на Аудіювання);  технологія співпраці (робота в групах та в парах), що сприяє розвитку мотивації колективних досягнень;  розігрування діалогу англійською мовою;  методи підбадьорювання, самооцінки, рефлексія;  використання різноманітних видів наочності, що дає додатковий стимул до занять, підвищує ритм заняття, підвищує інтерес, тобто безпосередньо впливає на мотивацію навчання. До уроку додається посилання до сервісів YouTube (фізкультхвилинка), роздатковий матеріал для групової та індивідуальної роботи, аудіювання (текст і завдання до нього), читання та письма, а також наочний матеріал та письмові опори для монологічного та діалогічного мовлення.
Перегляд файлу

 

Animals

Level – A1 elementary

Tetiana Meleshko

school of Dmytrivka

Aim.

Educational:  to widen pupils' outlook; to develop pupils' imagination;

Language: to revise the vocabulary related to the topic; to incorporate group work; to develop pupils' phonetic skills;

Practical: to form habits of com­municating according to the given topic; to develop pupils' speaking, reading, listening and writing skills; to stimulate learners' creative thinking on the sub­ject and working independently and in groups;

Developing: to develop positive attitude towards nature and animals; to make pupils think seriously about their respon­sibility for nature.

Equipment: a text for developing reading comprehen­sion, cards for writing sentences, a dialogue on the blackboard, pictures of the animals, verses on computer.

Time: 40 minutes

Procedure

I. Greeting.

Good morning, pupils! Sit down, please!

Who is absent today? Who is on duty today?

Our today’s theme is “ Animals

II. Warm – up.

T. Look at the pictures and say, what animal do you see.

     

 

     

 

Результат пошуку зображень за запитом "crocodile" 
T. Play a game. Match the word to the picture. (Technology. Read and match.)

 

 

 

 

 

 

a dog               a cock                  a hen               a horse

a goat              a donkey               a cow               a goose

а ріg             a sheep                  a duck              a chick

 

III. Main part

T. Read the sentences about the animals using the pictures of animals.

 (Technology. Guess and write.)

I see a . This animal is very clever. It is a . It is grey and has got a long tail. It lives in the forest.  In the zoo there are two . They like to run. A has got a big head. Its heck is short. This animal lives in the forest and likes to sleep. These  Результат пошуку зображень за запитом "giraffe drawing in pencil" have got long legs and a long neck. They are wild animals. An lives in Africa. We can see it in the zoo. This lives on the farm. But he doesn’t like to fly.  A runs well. It lives  on the farm too. A likes to eat grass. It can be brown, black or white. We see a pink . It doesn’t live in the forest.

IV Morning drill.

I can run. https://www.youtube.com/watch?v=QKn5H1cekyo

T. Watch, listen and do the same. (Technology. Listen and mime.)

 V. Story-telling

 T. Tell about your favourite animal completing the sentences.

It lives in……….. .

It is……………. .

It has got………. .

It eats……….. .

1) It lives in Africa. It is orange and white. It has got a very long neck, a small head and a tail. It eats leaves and fruit.

2) It is brown or black, grey or white. It has got long legs, a long neck and a tail. It eats grass and corn.

3) It lives in forests. It is brown. It is fat. It has got a lot of hair on his body. It has got a short tail. It likes honey.

4) It lives in rivers in hot countries. It is green. It is ugly. It has got a big mouth. It has got four short legs and a long tail. It eats fish and meat.

    5) It lives on farms or in houses. It’s black or white, grey or red. It has got short or long ears. It likes bones


VI. Listening

T. Listen to the verse and repeat after the voice

I have a parrot, a duck and a bear.

I’ve got a swan, a cow, a hare.

I’ve got a snake.

You can touch.

I like my toys very much.

 

T. Fill in the missing letters.  (Technology. Copy and fill in.)

I have a p…rr…t, a du…k and a b…ar.

I’ve got a sw…n, a c…w, a ha…e.

I’ve got a s…a…e.

You can t…u…h.

I like my to…s very much.

 

VII. Group work

T. Make up a dialogue using the sentences (on the blackboard)

  • Do you like animals?
  • Yes, I like animals very much.
  • What is your favourite domestic animal?
  • My favourite domestic animal is … .
  • What is your favourite wild animal?
  • My favourite wild animal is … .

T. Make up the sentences.

Technology. Connect and write.

A wolf

 

 

lives

 

in the water

A crocodile

in the tree

A pig

in the forest

A squirrel

on the farm

A cat

in the house

 

VIII. Writing

T. Listen to the verse and repeat after the voice

Where do crows sleep?

They sleep in the tree.

 Where do whales sleep?

They sleep in the sea.

Where do bears sleep?

They sleep in the wood.

They are very big.

They are very good.

 

T. Fill in the missing words and write down the verse into your copybooks.

(Technology. Copy and fill in.) 

Where do …  sleep?

They sleep in the …  .

 Where do …  sleep?

They sleep in the …  .

Where do …  sleep?

They sleep in the … .

They are very … .

They are very … .

IX. Summing up

T. Tell, how do these animals look like?

    Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "crocodile"

 T. Complete the sentences. Tell, what animal do you like. Say, what animal do you want to see in the zoo.

I like……. .

I want to see…….. .

X. HOME ASSIGNMENT

T. Make a dialogue about visiting the zoo.

doc
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку