Урок "Звук [ф], буква "еф""

Про матеріал

Конспект уроку з вивчення нового звука [ф ] та позначення його буквою "еф". Використовуються артикуляційно-звукові спостереження, словникова робота, звуковий аналіз, прийоми узагальнення, розвиток логічного мислення, диференційованан робота.

Перегляд файлу

              Міністерство освіти і науки України

 

 

 

 

   Навчання грамоти

                         Тема:

             «Звук [ ф] та буква «еф»»

 

 

 

E:\скачанные файлы (2).jpg

 

 

 

                                Вчитель:

                                Піменова Т.П.

 

 

Цілепокладання: ознайомити учнів  з буквою «еф» та її звуковим значенням ,

поповнювати словниковий запас, розвивати вміння аналізувати та                 узагальнювати. виховувати увагу;  любов до рідної мови, природи.

Хід уроку:

1.Самовизначення до діяльності

2. Етап підготовки до актуалізації і свідомого засвоєння матеріал.

Сьогодні ми продовжуємо подорож у країну «Звукляндію». Хто в ній живе.? І перш ніж подорожувати ми підготуємось до вимови звуків і зробимо фонетичну зарядку (чистомовка).

Ла- ла -ла вже кульбаба розцвіла,

Ут-ут-ут вже розкрився парашут,

Ець -ель -ель подув легенький вітерець,

Ать-ать-ать парашутики летять,

Уть-уть -уть десь на землю упадуть.

Уть- уть-уть і весною проростуть.

Повідомлення теми та задач уроку. За правильні відповіді ви будете отримувати м’ячики.

3.Вивчення нового матеріалу

1)Артикуляційно -звукові спостереження. Послухайте вірш.

Фазан на ферму прилетів

Фламінго там його зустрів.

На фермі фея ще жила

Фазану флейту подала.

Фазан на флейті так заграв

Фламінго аж затанцював.

-Які нові слова ви почули у вірші ?

Фазан, фламінго,  ферма, фея, флейта.

2.)Словникова робота

Фламінго –південний водяний великий птах з ніжно-рожевим оперенням, довгою шиєю і довгими ногами.

Фазан- великий за розміром з яскравим оперенням лісовий птах. У самця довгий хвіст.

Ферма- спеціалізоване сільськогосподарське підприємство, де вирощують худобу, птицю.

Фея – чарівниця,  фантастична істота, здатна творити чудеса.

Флейта-духовний музичний інструмент високого регістру, що являє собою дерев’яну трубку з каналом циліндричної форми.

3).Спостереження за артикуляцією

-Який чуємо перший звук в словах: фламінго, фазан, ферма, фея, флейта?

-Спробуйте пояснити як утворився цей звук.( Нижня губа притискається до верхніх зубів. Струмень повітря сильним поштовхом розриває губи,  утворюючи шум без голосу і ми чуємо звук  [ф.])

-Який він? Приголосний, бо утворюється перешкода; глухий (без шуму),твердий.

-При утворенні  цих звуків  [в ф] беруть участь губи. Тому їх називають губними.

-А які ще ви знаєте губні звуки? [б   п    м]

 

4.)Звуковий аналіз

Фіалка – трав’яниста рослина з фіолетовими або рожевими квітками.

=   0

0

--  --  0

 фі             а             лка

--

--        --

         фа               зан

              Перевірка

Який перший звуr у слові фіалка?

[Ф]   - приголосний , глухий,  пом’якшений

Висновок:  звук[ ф ]  твердий, як і всі губні звуки вимова пом’якшується перед [і.]

5)Скоромовка

Фламінго на косу летить

Фазан на дереві сидить.

6)Назвіть в яких словах є звук[ ф]

Телефон. Жирафа, футляр, туфлі, торф, фарби, флакон.

7.Ознайомлення з буквою.

Звук[ ф] позначається буквою еф. Велика і мала букви мають однакову форму. Складається «еф» з двох півовалів і прямої палички між ними. Ця буква і звук не були властиві українській мові і вживаються у словах іншомовного походження.

-А на що схожа ця буква?

На ялинці дві сороки

Видно хатку між дерев.

Я стою, узявши в боки

Круглий ніби буква «еф»

8.) Друкування

4.Формування навичок читання

1)Читання складів

   = 0                фі

  • 0             фа   фо   фу   фи   фе

Фізкульткхвилинка

2)Читання слів у стовпчиках

Федір

Федько

Федорович

Федоренко

Федорчук

-Що означає слово Федір (ім’я)?

-Коли кажуть Федько? (зневажливо називають хлопця)

-Що означає Федорович? (по батькові)

-Що означають слова Федоренко, Федорчук?(прізвища)

-Чи можна ці слова назвати родичами?

-А з якої букви надруковані?

Зробіть висновок.

Висновок: Ім’я,  по батькові, прізвища пишуться з великої букви.

П стовпчик

телефон

телефоніст

телеграф

футболіст

факс

Телефон – ви зв’язку, що дає змогу передавати та приймати мовлення на великій відстані. Які телефони бувають?

Телеграф , факс – апарат для передавання  і приймання  на відстані різних повідомлень.

 3)Читання речень. Узагальнення.

Пропоную таке завдання. До слів назв предметів доберіть узагальнююче слово.

-На які питання відповідають слова що означають назви предметів (Хто?Що?)

Коли ставиться питання хто (до людей і до тварин),  а коли  що?. Наведіть приклади.

Я прочитаю вам зразок. А далі узагальнювати будете ви.

Фламінго і фазан – назви птахів

4.Диференційована робота.

П варіант читають текст про жирафа.

І варіант  - працюють з вчителем

Прочитайте речення в якому називаються квіти.

Прочитайте речення в якому перераховуються професії.

Прочитайте слова назви-предметів, що відповідають на питання хто?

Перевірка п варіанта. Що нового ви дізнались з тексту?

5)Розшифруйте слова . Яке зайве?

А ф н ж р    жирафа

Т ф е л ь о п р      портфель

З а ф а н               фазан

І г о ф а л м н      фламінго

Як назвати одним словом? (Це назви тварин)

4.Рефлексія.  Підрахунок м’ячів

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
4614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку