Урок "Звук i буква "К". Читання складiв i слiв".

Про матеріал
Даний конспект мiстить матерiали для вивчення лiтери "к" з дiтьми з особливими освiтнiми потребами.
Перегляд файлу

Читання

Тема:Звук і буква «К,к». Читання складів, слів речень з вивченою буквою.

Мета:

навчальна:ознайомити учнів з новою літерою, її вуковим значенням, вчити читати склади, слова з новою буквою, збагачувати словниковий запас учнів,розширювати уявлення дітей про слова, що звучать однаково, але мають різне значення;

розвиваюча:розвивати мовлення, пам’ять, фонематичний слух учнів; корекційна:конкретизація словника, формування лексичних узагальнень,удосконалювати навички звуко-складового аналізу слів;

 виховна: виховувати любов до рідної мови, дисциплінованість.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.

Обладнання: презентація до уроку, мікрофон,лічильні палички, складові таблиці для читання, овочі для гри «Магазин».

Хід уроку:

І.Загальнокорекційний етап.

Пролунав дзвінок.

Починається урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці.

Що у першім класі

Діти – просто молодці.

До нас завітали гості.

Поверніться до них , привітайтесь й посміхніться.

ІІ.Основний етап.

1.Повідомлення теми і мети уроку.

Хто багато читає, той багато знає.

А хто швидко читає, той багато зробити встигає.

-Для чого люди читають?

-Як треба навчитися читати?

-Діти, чи любите ви слухати казки?

  Нумо складати казочку. Тільки наша казочка буде незвичайна. Ми не тільки вигадуватимемо пригоди, а ще й закріпимо вміння читати, вивчимо нову букву, навчимося читати з нею склади і слова.

  Героєм нашої казки буде той, хто співав таку пісеньку:

  Я по засіку метений,

  Я на яйцях печений, -

  Я від баби втік,

  Я від діда втік.

  Та й від тебе утечу!  (Колобок)    Слайд 

Складемо казку про колобка.

2.Підготовча частина.  Слайд

 Пред тим, як піти прогулятися наш Колобок знав, що треба спитатися у старших дозволу. Вони його відпустять, якщо він потренує свій язичок.

  • Артикуляційні вправи.

Вправа «Проколи щічку»: уявіть, що ваш язичок, наче гостра голочка, що хоче проколоти то одну щічку, то іншу.

Вправа «Катаємо кульку»: уявіть, що у ротику кулька чи кругла цукерка. Язичок намагається догнати її по колу.

Вправа «Хоботок»: уявіть, що ви – маленькі слоненята. У вас виростає хоботок (губи витягуються вперед трубочкою).

Вправа «Жабенята»: уявіть, що ви – маленькі жабенята. Губи розтягуємо в сторони, як ротик жабки.

Вправа «Дихання з промовлянням»: понюхайте квіточку (вдих), а на видисі вимовте слово «мама».

Вправа «Загаси полум’я свічки»: легенько задуваємо свічку.

  • Повторення вивчених букв Слайд

Котиться наш Колобок по галявині та букви промовляє.

  А,М,О,С,У,Х,Ш,Р,И,П

-Назвіть букви, що позначають голосні звуки.

-Назвіть букви, що позначають приголосні звуки.

  • Читання складових таблиць.

  Котиться далі Колобок і швидко склади читає в таблиці. Нумо ми читати разом.

ма

мо

ми

му

ам

ом

им

ум

са

со

си

су

ас

ос

ис

ус

па

по

пи

пу

ап

оп

ип

уп

  • Підготовка до ознайомлення з новою буквою.

 -Раптом зустрічає Колобок Зайчика. Слайд

-Що каже Зайчик? (Відповіді учнів)

-Але, якщо першокласники виконають мої завдання , я тебе відпущу.

-Допоможемо Колобкові?

  • Загадка

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті,

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.(Калина)    Слайд

   Метод «Мікрофон»

-А що ви знаєте про цю рослину?

3.Формуюча частина.

  • Виділення звука   [к ] зі слова калина.

-Яким звуком починається це слово? Отже , на уроці ми познайомимося з новим звуком [ к] і дізнаємось, якою літерою цей звук позначається.

  • Спостереження за  вимовою звука [ к].

  Зараз будемо дослідниками. З’ясуємо, як утворюється цей звук і до якої групи він належить.

  • Управляння у правильній вимові звука [ к].

 Під час вимови звука перешкода створюється глибоко в горлі задньою частиною язика.

  • До яких звуків належить звук [ к]?
  • Визначення позиції звука [ к]  у словах.   Слайд

    Відпустив Зайчик Колобка. Аж тут, де не візьмись, Вовк. Що він каже Колобку? (Відповіді дітей)

- Та якщо першокласники виконають мої завдання , я тебе відпущу.

- Допоможемо?

№1  Слайд

На городі молода

Пишні коси розплела.

У зелені у хустинки

Золоті хова зернинки. (Кукурудза)

  • Яке місце займає звук [к]  у цьому слові?

№2

Печуть мене, варять мене,

А коли їдять, то хвалять мене.

А як буде моя ласка,

То буде й з мене паска. (Картопля)

№3

Коло бабусі сидить у кожусі,

Біля пічки гріється, без водички миється. (Котик)

№4

Сидить баба на грядках,

Вся закутана в хустках. (Капуста)

- Яке слово зайве?Чому? (Котик)

- Поділимо слово котик на склади, визначимо наголошений склад, назвемо звуки у цьому слові. (Учні виконують записи на дошці)

  • Ознайомлення з літерою К.    Слайд

  - Звук [ к] на письмі позначається буквою Кк. З чого складається буква Кк? Порівняйте велику і малу букву Кк. Що однакове, а чим відрізняються?

  - Послухайте віршик від Вовчика, а потім скажете, на що схожа буква К.

Буква «К», буква «К»,

Ой, яка вона швидка!

Наче хлопчик,

Знявши руку,

Витинає гопака.

-На що схожа буква Кк?

-Складіть літеру із лічильних паличок.

-Друкування в зошиті літери Кк.

  Відпустив Вовчик Колобка. Покотився наш герой далі. А нам час відпочити.

  • Фізкультхвилинка

У країні казочок жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз–притупнули ногою,

Руки вгору піднесли.

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво,вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору,руки вниз,

Раз присіли,піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

  • Читання складів з літерою К.   Слайд

-Аж ось зустрічає Колобок Ведмедя. А Ведмідь йому каже: «Якщо прочитають першокласники склади з новою літерою, я тебе відпущу».

-Допоможемо Колобкові?   Слайд

-Прочитаємо склади зверху вниз, знизу вгору.

Слайд

-Відпустив Ведмідь Колобка. Покотився наш герой далі. Зустрічає він Лисичку. А вона  каже : «Якщо першокласники прочитають сторінку у Букварі, я тебе відпущу». Допоможемо?

  • Робота за Букварем ст.58-59

-Розгляньте малюнки і назвіть, що на них зображено. Визначте місце букви К у цих словах.

-Читання слів за променевою таблицею.

-Читання колонок слів, з’ясування значення окремих слів.

(читає вчитель, читають окремі учні, читають хором)

Сук – суха гілка дерева, відросток від стовбура дерева. Слайд

-Робота зі словами, що звучать однаково, а значення мають різне. (Коса-заплетене волосся, коса- знаряддя праці). Слайд

-Читання підписів під малюнками.

-Як співає зозуля?

-Що промовляє жаба? курка?

  • Фізхвилинка для очей.

-Читання слів на ст.59

 Лука – це рівна місцевість, вкрита трав’янистою рослинністю.

  Лукаш – ім’я походить від слова лука, це ім’я грецького походження, що означає «світло».

-Чому слова написані з великої букви?

-Яку тваринку можна назвати Лиска? Складіть речення .

-Яку тварину можна назвати Ласунка?Складіть речення.

-Розгляд малюнків і читання підписів під ними.

  Сподобалось Лисичці, як ви працювали на уроці і вона відпустила Колобка.

А Колобкові час повертатися додому, по дорозі йому треба зайти в магазин і купити овочі, в яких мешкає літера К.

  • Гра «Магазин».

ІІІ.Заключний етап.

1.Підсумок.

  А наш Колобок на знак подяки подарував нам своє фото і повернувся назад у свою казку.

-Чи сподобалась вам наша казочка?

-Яку нову букву ми вивчили?

-Який звук позначає ця буква?

-Назвіть героїв казки, які були з нами на уроці.

-Де ми чуємо звук «к» у цих словах?

2.Релаксація.

Працювали всі старанно

      І почули у кінці,

      Що у нашім першім класі

      Діти- просто молодці!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
1097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку