Урок "Звуки [б], [б’], позначення їх буквою «бе». Зіставлення звуків [б] - [п]. Словниково-логічні вправи. Опрацювання тексту «Берізка»."

Про матеріал

Конспект уроку, у якому гарно висвітлено навчальний матеріал, формється вміння правильно вимовляти і виділяти з мовлення цей звук.

Перегляд файлу

Урок 113

Дисципліна: Навчання грамоти                                                              Дата: ____________

Тема: Звуки [б], [б’], позначення їх буквою «бе». Зіставлення звуків [б] - [п]. Словниково-логічні вправи. Опрацювання тексту «Берізка».

Мета:ознайомитиучнівзі звуком [б], формувати вміння правильно вимовляти івиділяти з мовленого слова цей звук, позначатийого у звуковій моделі відповідним мовним знаком та буквою Бб («бе») на письмі; розвивати увагу, граматичну пильність;виховувати любов до своєї сім’ї, потребу перейматися її клопотами, проблемами.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над загадкою

  • Як навколо об’їси — серединки не проси.

Ми такі гостинці — дірка в серединці. (Бублики)

— Виконайте звуко-буквений аналіз слова-відгадки.

— Який перший звук у цьомуслові? третій?

— Як утворюється звук [б]? (Треба міцно стулити губи, набрати багато повітря і з голосом виштовхнути його, відкривши губи.)

— До яких звуків належить звук [б]? (Приголосний, бо струмінь повітря натрапляє на перешкоди.)

2. Гра «Утворіть злиття зі звуком [б]»

Учитель називає голосні звуки [а, о, у, и, і, е], учні утворюють злиття ба, бо,бу, би, бі, бе. (Увага дітей звертається на пом’якшене вимовляння звука [б’]у злитті «бі»).

3. Визначеннямісця звука [б] у словах

Учитель називає слова, учні визначають місце звука [б]: на початку, в середині, в кінці.

Хліб, банан, кабан, банка, зуб, риба, брат, собака, кабінет, барабан, азбука, каблук, баян, бур’ян, борщ.

Фізкультхвилинка

4. Ознайомлення з новою буквою Бб(«бе»)

1) Аналіз будови, порівняння великої і малої букв, визначення місця літери в кишеньковій азбуці.

— На що схожа буква «бе»?

Буква Б, як бегемотик, що вхопився за животик.

Він морозива поїв, а тому і захворів.

2) Розучування скоромовки.

Боб і бобренятко в бубон вибивали,

Гриб і грибеняткобігали, стрибали.

3) Гра «Аукціон».

Учитель називає перший склад, учні додають склади та утворюють слова.

Ба...(нан, ран, рабан, клан, буся, тон ...).

Бу...(зок, сол, кет, терброд, бон, квар, ква ...).

Бі... (лка, дон, лет, зон, бліотека ...).

Бе... (реза, гемот, нзин, реги, кон, рег ...).

Бо... (бер, лото, ки, рщик, ровик, рода, рона ...).

Би... (чок, ти, нти, лина ...).

5. Робота за Букварем (с.4-5 )

1) Звуко-буквений аналіз слів + LEGO

бузок   барабан    риба   бик     дуб

2) Читання складів зі звуками [б], [п] в будиночках. Зіставлення звуків [б], [п].

3) Гра «Букви заблукали».

— Вставте букви, утворіть слова.

img4.jpg

img7.jpg

Фізкультхвилинка

4) Читання слів на заміну звуків [б], [п].

Звернути увагу, що звук [б] вимовляється дзвінко в кінці слова та перед глухими приголосними.

74380907_2295076247449135_4619420223735332864_o.jpg

5) Бесіда за сюжетним малюнком.

6) Робота над оповіданням «Берізка».

а) Гра «Передбачення».

— Прочитайте заголовок. Як вигадаєте, про що йтиметься в тексті?

б) Виразне читання тексту вчителем.

— Чи справдилися наші передбачення? Про що ідеться в тексті?

в) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями.

г) Читання оповідання «ланцюжком».

III. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яку нову букву вивчили на сьогоднішньому уроці?

— Який звук позначається буква на письмі?

— Що найбільше сподобалося на уроці?

doc
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
2383
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку