УРОКИ ГЕОГРАФІЇ У 10 КЛАСІ. ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЕКТНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ В МЕЖАХ ТЕМ «КРАЇНИ АФРИКИ, АЗІЇ»

Про матеріал

ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЕКТНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ В МЕЖАХ ТЕМ «КРАЇНИ АФРИКИ, АЗІЇ»

У розробці представлено перелік тем для проектної роботи учнів 10 класу. Важливо, що кожна наступна тема створена на основі попередньої. Вивчаючи країни Азії, учням було запропоновано розглянути обраний регіон з позиції перспективності розвитку туризму. Африку на уроках географії ми розглядали через призму глобальних проблем людства. По завершенюю проектів, ми не тільки слухаємо презентацію, а й вчимося ставити один одному запитання, адже головна мета: навчитися аналізувати інформацію, робити висновки та прогнози щодо розвитку географічних явищ, процесів, подій. Запропоновані завдання акцентують увагу на тому, що географія є комплексна наука і сама по собі вже є інтегрованою:рекламні відео країні робили, і туристичний словник складали, і з нормативними документами ООН працювали.

Перегляд файлу

УРОКИ ГЕОГРАФІЇ У 10 КЛАСІ.

ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЕКТНОГО МЕТОДУ НАВЧАННЯ В МЕЖАХ ТЕМ «КРАЇНИ АФРИКИ, АЗІЇ»

Вчитель: Макєєва А І

Пошта: makeeva_a@ukr.net

 

Вивчення теми «Регіони за класифікацією ООН. Азія», «Регіони за класифікацією ООН. Африка»  будуємо на основі діяльнісного підходу навчання. Вбачаємо застосування методу проектної роботи, адже саме проектна робота передбачає створення нового інформаційного продукту, а не механічного відтворення знань. 

На початковому етапі роботи з учнями важливо проговорити вимоги і критерії для виконання завдань. Наприклад:

  1. Для того щоб отримати високий бал, оригінальність тексту учнівської роботи повинна становити не менше 50%. Для цього існують спеціальні програми і додатки, що перевіряють матеріал на плагіат. Не слід копіювати інформацію у готовому вигляді.
  2. На початку проекту кожен учень створює папку, де зберігає свої напрацювання, оскільки кожне наступний етап виконання завдань взаємопов’язаний із попереднім.
  3. Усі роботи надсилаються вчителю на пошту. Це допоможе  систематизувати напрацювання, створити базу.
  4. Ідеї  презентуються вчасно. У такому випадку учень може претендувати на 10-12 балів. Навіть якщо дитина не встигає завершити роботу на 100% (вона потребує доопрацювання), на уроці вчитель повинен бачити, що дитина працюєте.
  5. По завершенню проекту учень додає список використаної літератури і джерел.  

Після ознайомлення з критеріями роботи над проектом, діти отримують  перелік тем на опрацювання. Теми повинні бути актуальними і нести практичне значення. Так, наприклад, вивчаючи країни Азії, учням було запропоновано розглянути обраний регіон з позиції перспективності розвитку туризму. Африку на уроках географії ми розглядали через призму глобальних проблем людства.  Важливо не обмежувати учнів у виборі країни для дослідження, дати можливість обрати те, що подобається.

Кількість досліджень відповідає кількості проведених уроків. Завдання учні  виконують завчасно. На уроці відбувається презентація і обговорення виконаної роботи. Усі запропоновані форми роботи  взаємодоповнюють один одного Завдання спрямовані на свідоме сприйняття та практичне розуміння. 

Головна мета: навчитися аналізувати інформацію, робити висновки та прогнози щодо розвитку географічних явищ, процесів, подій. Запропоновані завдання акцентують увагу на тому, що географія є комплексна наука і сама по собі вже є інтегрованою.

ПРОЕКТ. АЗІЯ

 

  1. Учень обирає будь-яку одну країну Азії  виходячи з власних вподобань і інтересів, характеризує її за типовим планом. На урок готує презентацію.

План-характеристика країни:

1 Загальні відомості країни

2 Географічне положення

3 Природні умови і ресурси

4. Демографія

5 Розвиток промисловості та сільського господарства

6. Культура. Релігія. Туризм

7. Взаємозвязки з Україною.

 

  1. Аналіз атрактивності середовища. На цьому етапі необхідно показати наскільки сприятливі (або несприятливі) кліматичні умови для розвитку туризму, ставлення місцевого населення до туристів, які види туризму найдоцільніше розвивати в обраній  країні тощо.

Атрактивність - приваблевість

 

  1. Створення туристичного маршруту. (Учень розраховує вартість туру. Враховує  транспорт, способи розміщення (готель, хостел, кемпінг і т. д), харчування, вартість екскурсій, послуги екскурсоводів і гідів, страховку, послуги візового центру (якщо такі потрібні). Пропиє кількість днів туру, види транспорту, (якщо транспорт повітряний, то у яких містах буде пересадка і скільки часу турист витратить на дорогу), зірковість готелю, додаткові послуги. Кількість учасників і їх вікова група (на яку цільову аудиторію розрахований тур)
  2. Рекламний ролик про обрану країну. Відео за 1-2 хвилини повинно  розкрити колорит країни і особливості розробленого учнями туру на попередньому етапі роботи. Відео не повинно бути надто довгим, адже в такому випадку воно не сприймається.
  3. Створення туристичного словника. Словник включає в себе набір слів і фраз на місцевій мові, що можуть стати у нагоді подорожуючому. Як заселитися у готель? Як спитати дорогу? Як замовити їжу у ресторані? Як звернутися до людини на вулиці?
  4.  Контрольна робота

 

ПРОЕКТ. АФРИКА

 

На даний момент в Африці налічується 54 незалежних держави, а також 9 «територій» та ще 3 невизнані республіки.

Найбільша африканська країна - Алжир (її територія займає 2 381 740 кв.км), а найменші - Сейшельські острови (455 кв.км), Сан-Томе і Прінсіпі (1 001 кв.км) і Гамбія (11 300 кв. км).

Африка включає 5 географічних регіонів:

Північна Африка (Єгипет, Туніс, Алжир, Лівія, Західна Сахара, Марокко і Мавританія);

Східна Африка (Кенія, Мозамбік, Бурунді, Мадагаскар, Руанда, Сомалі, Ефіопія, Уганда, Джібуті, Сейшели, Еритрея і Джібуті);

Західна Африка (Нігерія, Мавританія, Гана, Сьєрра-Леоне, Кот д'Івуар, Буркіна-Фасо, Сенегал, Малі, Бенін, Гамбія, Камерун і Ліберія);

Центральна Африка (Камерун. Конго, Ангола, Екваторіальна Гвінея, Сан-Томе і Прінсіпі, Чад, Габон і ЦАР);

Південна Африка - Зімбабве, Маврикій, Лесото, Свазіленд, Ботсвана, Мадагаскар і ПАР).

План дослідження та етапи його виконання:

1 Учень обирає будь-яку одну країну Африки виходячи з власних вподобань і інтересів, характеризує її за типовим планом. 

2. Друге завдання полягає у оцінці глобальних проблем людства. Їх прояв у обраній для дослідження країні.

3. На третьому етапі ми працюємо з ВООЗ (Всесвітня Організація Охорони Здоров’я).

Посилання на сайт організації: https://www.who.int/ru

Завдання: Використовуємо інформацію сайту (у розділі «Страны» знаходимо досліджувану Вами країну та зясовуємо:

  • Статистичні дані щодо тривалості життя і дитячої смертності (які основні причини дитячої смертності? Які чинники впливають на тривалість життя у досліджуваній країні?)
  • Витрати на охорону здоровя (враховуючи рівень ВВП країни чи можливе збільшення витрат на охорону здоровя таким чином, щоб не нашкодити іншим інститутам країни?)
  • Основні хвороби та спалахи епідемій. Причини та способи подолання.
  • Новини в області медичної галузі  обраної вами країни

4 Четверте завдання передбачає роботу з офіційними документами. Наприклад, знайомство з Конвенцію Організації Об'єднаних Націй про боротьбу з опустелюванням у тих країнах, що потерпають від  серйозної посухи та/або опустелювання, особливо в Африці 

Основні питання: Чи потребує даний документ доопрацювання? Яким чином обрана Вами країна дотична до конвенції?

Посилання на конвенцію https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_120

Висновки: Метод проектів розроблений з метою активізації освітнього процесу з точки зору стимулювання самостійної роботи учнів, в такому випадку учень виступає в ролі повноцінного суб'єкта навчально-пізнавальної діяльності Метод показує високу продуктивність, проте потребує більше зусиль як від учнів так і від вчителя.

docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку